Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prodeje elektromobilů v Německu se hroutí stále víc, červencový kolaps je oproti tomu červnovému dvojnásobný
7.8.2024 | Petr Miler
Mnohé automobilky vsadily v ruletě na zelenou nulu, stále častěji jim ale padá červená nebo černá. V červenci zašla situace v Německu až tak daleko, že prodeje všech ostatních typů aut rostly, zatímco odbyt těch elektrických prudce zrychlil svůj propad.
Když jsme psali o červnovém propadu prodejů elektrických aut v Německu, varovali jsme rovnou před tím, že navzdory už tak mizerným obchodním výsledkům tohoto typu automobilů bude v následujících měsících jen hůř. Někteří o tom pochybovali a věštili elektrickým modelům růžovou budoucnost, realita je ale přesně tak šedivá, jak jsme očekávali.
Patrné je to z dat německé KBA za letošní červenec. My jsme před měsícem očekávali, že kolaps německých prodejů elektromobilů bude v průběhu léta akcelerovat až k někam k 50procentnímu meziročnímu poklesu, a zatím míří přesně tím směrem. Zatímco červen výsledkem -18,1 procenta završil obdobné první letošní pololetí (-16,4 procenta), červenec je na tom co do trendu ještě dvakrát hůř.
KBA informuje, že v červenci bylo v Německu prodáno 238 263 nových osobních aut všech typů, což není tragédie. Je to o 2,1 procenta méně než ve stejném měsíci loňského roku, takže se dá hovořit o stagnaci na úrovni předchozích let. Jenže o celý pokles se postaraly prakticky jen a pouze elektrické vozy - prodeje 83 405 benzinových vozů známé nárůst o 0,1 %, 43 107 dieselů dokonce o 1,4 %, hození všech hybridů do jednoho pytle znamená 79 870 prodejů (+ 18,4 %), dokonce i 1 078 aut na zcela okrajové LPG znamená 8,8% meziroční nárůst. To jen 30 762 elektromobilů představuje drtivý pokles z roku na rok o -36,8 %.
Tržní podíl těchto aut tak klesl na 12,9 procenta, o víc jak 7 (!) procentních bodů z roku na rok. Dál tak klesá jejich tržní podíl i v rámci letošního roku (červen 14,6 procenta), no prostě nenajdete číslo, které by bylo možné interpretovat pro elektrické modely jakkoli pozitivně. A divit se není čemu. Stále více lidí přichází na to, že mlha obestírající jejich reálné možnosti je jen prázdný marketing, po konci přímých prodejních dotací, které si lidé kolikrát „kupují” s větším nadšením než samotná auta, oslovuje elektrický pohon stále méně zejména soukromých klientů, kteří potřebují ideálně jedno auto pro všechno.
Pohled na výsledky jednotlivých značek nepřekvapivě odhaluje zkázu zejména v případě Tesly (-36,7 % na pouhých 2 470 aut), trpí ale i stále více elektrický Renault (-45,8 % na 3 438 aut) či podobným směrem mířící Porsche (-30,2 %, 2 071 aut) a Ford (-17,8 %, 8 917 aut). Naopak se daří značkám, které přes proklamace udržují v nabídce široké portfolio spalovacích modelů, což platí zejména o Škodě (+37,4 %, 18 898 aut), dobře se ale znovu nepřekvapivě daří také značkám, které nucenou elektrifikaci otevřeně odmítají (Toyota, +14,4 %, 8 479 aut) nebo s ní pracují pro-zákaznickým způsobem (BMW, +12,0 %, 21 179 aut). Z dat skutečně není těžké vyčíst, kdo vsadil na mrtvého koně.
Dodejme, že by se musel stát zázrak, aby zkáza prodejů elektrických aut v Německu v srpnu nepokračovala a nakonec možná i nepřekonala meziroční pokles odbytu o víc jak 50 %. Od září lze očekávat stagnaci na nízkých číslech a celkový pokles za letošní rok okolo 20 %. Vývoj směřující k jediné skvělé budoucnosti je očividně v plném proudu...



Také VW je prodejně meziročně dole, o 4,3 %. Kompletní data zatím KBA nezveřejnila, něco nám ale říká, že hlavní podíl na tom budou mít auta jako tento kvartet. Foto: Volkswagen
Zdroj: KBA
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 9 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 10 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB
- Genesis 04.01. 04:52 - lyly19