Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prodejní šéf VW se vyjádřil k posunu Škody na úroveň Dacie i jejím kolabujícím prodejům
7.1.2021 | Petr Miler
Jsou to dvě nejožehavější témata spojovaná s českou automobilkou v uplynulých měsících. Zatímco v prvním případě může prodejní šéf VW Group fandy Škody uklidnit, v tom druhém ne.
Říci, že dění kolem Škody bylo v minulém roce turbulentní, by bylo velmi diplomatickou reflexí reality. Česká automobilka se jako většina ostatních pochopitelně musela vypořádat s koronavirovou pandemií, do toho ale v létě za dramatických okolností vyměnila šéfa a i na sklonku roku, kdy už ostatní značky zaměřené na podobné trhy začaly alespoň v globálním měřítku odrážet od dna, k němu škodovka dál padala.
V souvislosti s tím vyvstaly hlavně dvě otázky - tou první bylo, zda nový šéf automobilky po kritice vedení koncernu změní zaměření značky až tak, že z ní udělá spíše konkurenta Dacie. A v tom druhém, co se s klesajícími prodeji vůbec dá dělat. Stojí za nimi hlavně Čína, kde značka bez nadsázky ztrácí půdu pod nohama a její odbyt razantně klesá i v momentě, kdy trh jako celek roste.
V případě posunu směrem k Dacii jsme už dříve uvedli, že takovou věc nemá nový šéf za úkol, má spíše zabrzdit rozlet výš, aby Škoda nekonkurovala Volkswagenu a raději si „hleděla svého”. To nyní potvrdil v rozhovoru s analytiky na téma zacílení jednotlivých značek prodejní ředitel skupiny VW Christian Dahlheim.
Ten říká, že zákazníci Škody pochází ze středních až nižších a sociálních vrstev a tak tomu zůstane. Tito lidé sledují u aut hlavně funkční aspekty, což prý značce dává v tuto chvíli velký potenciál pro další růst. „Škoda je ideálně pozicována pro ovládnutí segmentů, kde si lidé nemohou dovolit dražší auta. Z pohledu procentního růstu objemu produkce má Škoda největší potenciál,” řekl Dahlheim.
Z toho je zjevné, že má být dále hlavně konkurentem značek, jako je Renault nebo Ford, nikoli klesat na úroveň Dacie. „Nemáme rádi toto srovnání, protože nechceme omezit Škodu jen na to, aby pronikala do rajónu tohoto konkurenta. Škoda má skvělé soupeře v podobě francouzských značek nebo samozřejmě Fordu,” uvedl dále prodejní šéf VW Group s tím, že česká automobilka by měla brát zákazníky jiným značkám, „ne té naší”. Podle Dahlheima může škodovka získat více kupců „tradičního hlavního proudu”, zatímco Volkswagen se má soustředit na jeho vrchol, kde lidé očekávají zachování maximální zůstatkové hodnoty vozu.
V tomto směru máme jasno, trochu složitější je to s propadem celkových prodejů, které jsou dány hlavně náhlým kolapsem čínského odbytu. Dahlheim připouští, že situace Škody v tomto ohledu není dobrá - zatímco v Evropě je pokles jejích prodejů menší než celého trhu a navzdory poklesu o 17 % navyšuje tedy svůj tržní podíl, v Číně je výsledkem pravý opak - meziroční propad odbytu po 11 měsících o 44 procent, který se s postupem roku nelepší, je velmi nepříjemné.
Podle analytiků za to může i nová levná značka Volkswagenu jménem Jetta, která prodává do značné míry podobná auta citelně levněji. I když vznikla teprve předloni, loni už Škodu zastínila. Dahlheim to vnímá jako problém a říká, že je třeba něco dělat, aby se pokles zastavil.
„Jetta Škodu trochu zahnala do kouta a není tajemstvím, že škodovka se v Číně trápí. Je to něco, co řešíme s našimi partnery ve společných čínských podnicích - jak Škodu pozicovat, aby byla znovu úspěšná,” řekl Dahlheim. Jak vidno, prodejní šéf ví, že česká automobilka je ve složité situaci, řešení ale ani on nemá. A je otázkou, jestli nějaké mít bude - existují i jiné, mnohem známější značky jako třeba Ford, které si se stejným problémem nedokáží poradit už roky a padají dál a dál blíže dnu. Snad to nebude i případ Škody.



Prodejní šéf Volkswagen Group Christian Dahlheim obvykle situaci české automobilky tak detailně nerozebírá, tentokrát se ji ale věnoval opradu štědře. Foto: Volkswagen
Zdroj: Auto News
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 6 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Ferrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před hodinouJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 3 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 4 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 5 hodinamiKonec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva