Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prodejní šéf VW se vyjádřil k posunu Škody na úroveň Dacie i jejím kolabujícím prodejům
7.1.2021 | Petr Miler
Jsou to dvě nejožehavější témata spojovaná s českou automobilkou v uplynulých měsících. Zatímco v prvním případě může prodejní šéf VW Group fandy Škody uklidnit, v tom druhém ne.
Říci, že dění kolem Škody bylo v minulém roce turbulentní, by bylo velmi diplomatickou reflexí reality. Česká automobilka se jako většina ostatních pochopitelně musela vypořádat s koronavirovou pandemií, do toho ale v létě za dramatických okolností vyměnila šéfa a i na sklonku roku, kdy už ostatní značky zaměřené na podobné trhy začaly alespoň v globálním měřítku odrážet od dna, k němu škodovka dál padala.
V souvislosti s tím vyvstaly hlavně dvě otázky - tou první bylo, zda nový šéf automobilky po kritice vedení koncernu změní zaměření značky až tak, že z ní udělá spíše konkurenta Dacie. A v tom druhém, co se s klesajícími prodeji vůbec dá dělat. Stojí za nimi hlavně Čína, kde značka bez nadsázky ztrácí půdu pod nohama a její odbyt razantně klesá i v momentě, kdy trh jako celek roste.
V případě posunu směrem k Dacii jsme už dříve uvedli, že takovou věc nemá nový šéf za úkol, má spíše zabrzdit rozlet výš, aby Škoda nekonkurovala Volkswagenu a raději si „hleděla svého”. To nyní potvrdil v rozhovoru s analytiky na téma zacílení jednotlivých značek prodejní ředitel skupiny VW Christian Dahlheim.
Ten říká, že zákazníci Škody pochází ze středních až nižších a sociálních vrstev a tak tomu zůstane. Tito lidé sledují u aut hlavně funkční aspekty, což prý značce dává v tuto chvíli velký potenciál pro další růst. „Škoda je ideálně pozicována pro ovládnutí segmentů, kde si lidé nemohou dovolit dražší auta. Z pohledu procentního růstu objemu produkce má Škoda největší potenciál,” řekl Dahlheim.
Z toho je zjevné, že má být dále hlavně konkurentem značek, jako je Renault nebo Ford, nikoli klesat na úroveň Dacie. „Nemáme rádi toto srovnání, protože nechceme omezit Škodu jen na to, aby pronikala do rajónu tohoto konkurenta. Škoda má skvělé soupeře v podobě francouzských značek nebo samozřejmě Fordu,” uvedl dále prodejní šéf VW Group s tím, že česká automobilka by měla brát zákazníky jiným značkám, „ne té naší”. Podle Dahlheima může škodovka získat více kupců „tradičního hlavního proudu”, zatímco Volkswagen se má soustředit na jeho vrchol, kde lidé očekávají zachování maximální zůstatkové hodnoty vozu.
V tomto směru máme jasno, trochu složitější je to s propadem celkových prodejů, které jsou dány hlavně náhlým kolapsem čínského odbytu. Dahlheim připouští, že situace Škody v tomto ohledu není dobrá - zatímco v Evropě je pokles jejích prodejů menší než celého trhu a navzdory poklesu o 17 % navyšuje tedy svůj tržní podíl, v Číně je výsledkem pravý opak - meziroční propad odbytu po 11 měsících o 44 procent, který se s postupem roku nelepší, je velmi nepříjemné.
Podle analytiků za to může i nová levná značka Volkswagenu jménem Jetta, která prodává do značné míry podobná auta citelně levněji. I když vznikla teprve předloni, loni už Škodu zastínila. Dahlheim to vnímá jako problém a říká, že je třeba něco dělat, aby se pokles zastavil.
„Jetta Škodu trochu zahnala do kouta a není tajemstvím, že škodovka se v Číně trápí. Je to něco, co řešíme s našimi partnery ve společných čínských podnicích - jak Škodu pozicovat, aby byla znovu úspěšná,” řekl Dahlheim. Jak vidno, prodejní šéf ví, že česká automobilka je ve složité situaci, řešení ale ani on nemá. A je otázkou, jestli nějaké mít bude - existují i jiné, mnohem známější značky jako třeba Ford, které si se stejným problémem nedokáží poradit už roky a padají dál a dál blíže dnu. Snad to nebude i případ Škody.



Prodejní šéf Volkswagen Group Christian Dahlheim obvykle situaci české automobilky tak detailně nerozebírá, tentokrát se ji ale věnoval opradu štědře. Foto: Volkswagen
Zdroj: Auto News
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 6 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejčtenější články
Dodnes nejetou poslední Škodu nedotčenou koncernem VW nikdo nechce koupit, stále 1. majitel musel s cenou dolů
6.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
7.6.2025Výrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
7.6.2025Návrat uměle zaříznutých osmiválců ukazuje sílu trhu, auta jimi vybavená dostanou nový znak jako symbol vzdoru
7.6.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 20:15 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch