Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prodrive vymyslel něco jako VW Golf WRC, je určen pro čínské závody
11.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
U Prodrive vyvinuli za méně než šest měsíců závodní speciál v duchu pravidel WRC. Vznikl na bázi posledního Golfu a dostal turbený dvoulitr s 300 koňmi.
Vůz, na který se právě koukáte, vymyslela společnost motorsportem doslova kovaná. Jen v posledních třiceti letech britský závodní úpravce stvořil tolik zajímavých speciálů a neméně zajímavých technologií pro běžná auta, že by mohli mnozí závidět. Jak už bylo naznačeno, tentokrát se jedná o Volkswagen Golf poslední generace s názvem Golf SCRC určený pro čínský šampionát v rally, s nímž bude závodit tým FAW-VW složený z Australana Chrise Atkinsona a jeho navigátora Stephana Prevota. Tenhle Golf ale později zamíří také na některé závody do Evropy, Asie a Severní Ameriky.
Zajímavou lahůdkou celého projektu je fakt, že tým potřeboval na stvoření závodního vozu méně než šest měsíců. Nemusel jim vyhovět, ale přesto se při tvorbě v duchu soustředil na regulace diktované mezinárodní automobilovou federací (FIA), a tak se v tomto Golfu dají v 80 procentech najít hlavní komponenty některých speciálů pro WRC. Například i závodní bezpečnostní klec vyhovující posledním standardům FIA.
„Volnější režim“ při plnění požadavků se obtiskl zejména v použití dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce z Audi RX s 35milimetrovým restriktorem (maximum plnícího tlaku omezené na 2 bary) a výkonem 300 koní (221 kW), který je v současném seriálu WRC suplován 1,6litrovou jednotkou osazenou 33milimetrovým restriktorem. Šestistupňová sekvenční skříň Xtrac a zadní diferenciál jsou ovšem takřka identické s těmi v Polu WRC. Tvůrci se také chlubí, že se při vymýšlení používali generických modelů, jako v případě Mini John Cooper Works WRC či Subaru Impreza WRC a předchozího modelu Mini RX. To jim umožnilo celý projekt značně urychlit.
Pracovali tedy s rozměry, těžištěm, hmotností a pozicemi klíčových komponentů, jakými jsou především motor a převodovka. Závodní Golf SCRC pak analyzovali a začali s procesy zlepšování, ve zbytku pak pomohly zkušenosti nabité z tvorby vozidel pro WRC. Aerodynamické prvky jako střešní spoiler z kompozitů se prý vyvíjely také interně.
Karoserie tvořená převážně standardními ocelovými panely pětidveřového Golfu dostala speciálně vyvinuté flexibilní laminátové nárazníky a blatníky, které jsou mnohem odolnější a pomáhají také zajistit optimálnější aerodynamiku. 4,268 metru dlouhý vůz údajně váží ve výsledku 1 150 kilogramů bez řidiče a provozních kapalin.
Golf SCRC využívá vpředu zavěšení McPherson a vzadu je osazen jeho podvozek tlumiči Prodrive-Öhlins s hydraulickými dorazy. Mnoho z komponentů zavěšení včetně ochranných rámů a sloupků je vzájemně zaměnitelných zepředu dozadu, to aby se minimalizovalo množství náhradních dílů. Vůz má navíc také standardní brzdy AP Racing WRC se 355milimetrovými kotouči na obou nápravách. Svojí premiéru má v současnosti tento speciál už za sebou.





























Nový závodní speciál VW Golf SCRC od Prodrive je určen pro klání na čínských rallyových tratích. Jeho pole působnosti se však bude ještě dále rozrůstat
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
včeraFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025
Nejčtenější články
Majitelům tisíců Volv dál hrozí totální selhání brzd kvůli hloupé softwarové chybě automobilky, úřad vydal neobvyklé varování
18.7.2025Land Roveru se přestává dařit. V těžkostech se zbavuje 500 lidí, prý jde o „dobrovolné propouštění”
18.7.2025Čekání na zázrak: V evropských přístavech se kupí tisíce aut, která nikdo nechce, exporty se propadají o desítky procent
18.7.2025Honda Civic Type-R se po letošním odepsání může vrátit s „šokujícím” řešení pohonu. Je to jako „u blbejch”
18.7.2025Vstupenka do klubu prestižních strojů Mercedesu nepřežila čistku v nabídce značky, jako ojetina je neskutečně levná
18.7.2025
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.18. 11:07 - Předseda
- Onboard videa 08.17. 21:20 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 08.17. 14:32 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.16. 19:59 - Vrooom
- Rychlodotazy 08.16. 09:35 - řidičBOB
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.15. 06:59 - řidičBOB