Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prodrive vymyslel něco jako VW Golf WRC, je určen pro čínské závody
11.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
U Prodrive vyvinuli za méně než šest měsíců závodní speciál v duchu pravidel WRC. Vznikl na bázi posledního Golfu a dostal turbený dvoulitr s 300 koňmi.
Vůz, na který se právě koukáte, vymyslela společnost motorsportem doslova kovaná. Jen v posledních třiceti letech britský závodní úpravce stvořil tolik zajímavých speciálů a neméně zajímavých technologií pro běžná auta, že by mohli mnozí závidět. Jak už bylo naznačeno, tentokrát se jedná o Volkswagen Golf poslední generace s názvem Golf SCRC určený pro čínský šampionát v rally, s nímž bude závodit tým FAW-VW složený z Australana Chrise Atkinsona a jeho navigátora Stephana Prevota. Tenhle Golf ale později zamíří také na některé závody do Evropy, Asie a Severní Ameriky.
Zajímavou lahůdkou celého projektu je fakt, že tým potřeboval na stvoření závodního vozu méně než šest měsíců. Nemusel jim vyhovět, ale přesto se při tvorbě v duchu soustředil na regulace diktované mezinárodní automobilovou federací (FIA), a tak se v tomto Golfu dají v 80 procentech najít hlavní komponenty některých speciálů pro WRC. Například i závodní bezpečnostní klec vyhovující posledním standardům FIA.
„Volnější režim“ při plnění požadavků se obtiskl zejména v použití dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce z Audi RX s 35milimetrovým restriktorem (maximum plnícího tlaku omezené na 2 bary) a výkonem 300 koní (221 kW), který je v současném seriálu WRC suplován 1,6litrovou jednotkou osazenou 33milimetrovým restriktorem. Šestistupňová sekvenční skříň Xtrac a zadní diferenciál jsou ovšem takřka identické s těmi v Polu WRC. Tvůrci se také chlubí, že se při vymýšlení používali generických modelů, jako v případě Mini John Cooper Works WRC či Subaru Impreza WRC a předchozího modelu Mini RX. To jim umožnilo celý projekt značně urychlit.
Pracovali tedy s rozměry, těžištěm, hmotností a pozicemi klíčových komponentů, jakými jsou především motor a převodovka. Závodní Golf SCRC pak analyzovali a začali s procesy zlepšování, ve zbytku pak pomohly zkušenosti nabité z tvorby vozidel pro WRC. Aerodynamické prvky jako střešní spoiler z kompozitů se prý vyvíjely také interně.
Karoserie tvořená převážně standardními ocelovými panely pětidveřového Golfu dostala speciálně vyvinuté flexibilní laminátové nárazníky a blatníky, které jsou mnohem odolnější a pomáhají také zajistit optimálnější aerodynamiku. 4,268 metru dlouhý vůz údajně váží ve výsledku 1 150 kilogramů bez řidiče a provozních kapalin.
Golf SCRC využívá vpředu zavěšení McPherson a vzadu je osazen jeho podvozek tlumiči Prodrive-Öhlins s hydraulickými dorazy. Mnoho z komponentů zavěšení včetně ochranných rámů a sloupků je vzájemně zaměnitelných zepředu dozadu, to aby se minimalizovalo množství náhradních dílů. Vůz má navíc také standardní brzdy AP Racing WRC se 355milimetrovými kotouči na obou nápravách. Svojí premiéru má v současnosti tento speciál už za sebou.





























Nový závodní speciál VW Golf SCRC od Prodrive je určen pro klání na čínských rallyových tratích. Jeho pole působnosti se však bude ještě dále rozrůstat
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Největší výletní loď světa je tohle monstrum vážící 251 tisíc tun. Už se blíží dokončení, i Titanic je vedle ní tintítko
před 10 hodinamiPorsche si nedá pokoj. Svým sporťákům má vrátit spalovací motory způsobem, který nadšence tak akorát znovu vytočí
včeraDalší nový Moskvič si Češi mohou koupit už teď, je to zajímavé auto za slušné peníze
včeraNezájem o elektromobily je takový, že je ani zloději nekradou. Nemají je ani komu prodat, ani k čemu použít
včera73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.07. 23:35 - Eda
- BMW Divize 10.07. 16:58 - pavproch
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 10.07. 15:43 - pavproch
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch
- Kia EV9 10.06. 23:20 - lukasak12
- Politický koutek 10.06. 18:01 - řidičBOB