Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prokletí americké legendy: Další pokus o zápis do historie zmařily nehody Tesly a BMW
27.8.2021 | Petr Prokopec
Některým na tomto světě prostě není přáno. Jinak si už nelze vysvětlit, že po neskutečně smolné sérii z minulosti se štěstí otočilo zády k nejznámějšímu americkému sporťáku na Nordchleife i tentokrát.
Chevrolet Corvette je podle některých jediným opravdu dobrým americkým autem. I když ale nebudeme v hodnocení „amerik” tak příkří, je to nejznámější a nejschopnější americký sporťák, jehož poslední generace byly více než důstojným soupeřem i pro vrcholnou evropskou ligu. Nepřekvapí tedy, že byl nebo dokonce nadále je spjat s rekordy na mnoha okruzích. Poněkud paradoxně se to netýká toho nejznámějšího, ačkoliv na Nürburgringu byl tovární tým v posledních letech opakovaně viděn. Jak ale předloni zavzpomínal člen vývojového oddělení Jim Mero, snaha zajet rychlé kolo byla vždy nešťastnou souhrou okolností zmařena.
Nyní se píše rok 2021 a do pohoří Eifel opět dorazili lidé z Chevroletu, kteří sebou rovnou vzali i prototypy chystané verze Z06. S jejich pomocí se pak hodlali dostat pod 7 minut a 13 sekund, což je nejlepší čas, s jakým je Corvette na Severní smyčce spojena. A dá se předpokládat, že by se jim to jistě povedlo, neboť za daným počinem stojí sedmá generace a Christian Gebhart, redaktor magazínu Sport Auto, jenž ovšem zdaleka neměl k dispozici tovární podporu a vystačit si musel jen se svými schopnostmi.
Minulá generace Z06 přitom disponovala 659 koňmi, s nimiž párovala osmistupňový automat či sedmistupňový manuál. Právě ten měl Gebhardt k dispozici, novinka jej ale nenabízí, je možné ji mít jen s automatem. I to by mělo výsledný čas zlepšit, tak jako lze počítat s lepšími technologiemi u podvozku, účinnějšími brzdami a podobně. Pokud tedy tým Chevroletu pomýšlel na čas pod 7 minut, naivní rozhodně nebyl.
Nicméně, jak asi většina z nás již zažila na vlastní kůži, historie se velmi ráda opakuje. Ač tedy Chevrolet zaplatil nemalé peníze, aby se během tohoto týdne mohl zúčastnit testovacích dnů, kdy na trať mohou pouze automobilky a na nějaký čas měl okruh vyhrazený jen pro sebe, s rekordem se z pohoří Eifel nevrátí. A co hůře, odjíždí vlastně bez jakéhokoliv výsledku. Jeho snahy zmařily hned dvě nehody - těsně před momenty vyhrazenými Američanům nejprve havarovalo testovací BMW M8 v sektoru Kesselchen, a poté Tesla Model S Plaid v úseku Klostertal.
Dobrou zprávou pochopitelně je, že oba testovací jezdci jsou v pořádku, ačkoliv v případě BMW došlo relativně těžké nehodě a otočení auta „přes boudu“. Horší ovšem je, že při obou haváriích byly značně poškozeny ochranné mantinely a dokonce i samotná trať. Z deseti aut, jež měla později trať vyhrazenu pouze pro sebe, tak Severní smyčku obkroužily pouze McLaren 765LT a Cadillac CT5-V. Ani jeden vůz ovšem nedosáhl takového času, aby jej vůbec výrobce chtěl publikovat.
Zbytek jízd pro tento týden pak narušil déšť, tím ovšem srpnové příležitosti skončily. Chevrolet by se měl do pohoří Eiffel vrátit na konci září, ovšem zda to klapne, je otázkou. Nikoliv jen kvůli nevyzpytatelnému počasí, počítat je zjevně třeba i s pokračující smůlou. Zůstává tak otázkou, zda Corvette někdy bude šanci na Ringu zazářit tak, jak by si zasloužila - zatím jí nebylo přáno.










Již standardní Corvette C8 je velmi rychlým vozem, verze Z06 ale zamíří do ještě vyšších sfér. Její snahu zazářit na Ringu však stejně jako u předchozí generace zmařily neočekávané okolnosti. Foto: Chevrolet
Zdroj: Road and Track
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva