Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Propadák BMW skončí, aby jej nahradila „nová” řada, která už sama dvakrát jako propadák skončila
30.1.2022 | Petr Miler
Cesty boží jsou nevyzpytatelné, cesty strategických plánovačů BMW... ne až tak. Ti zřejmě došli k závěru, že když budou určitý neúspěšný postup opakovat dostatečně dlouho, stane se úspěšným.
BMW je automobilka těžící z ohromné historické image a dekády budované přízně zákazníků, a tak se jí obvykle nedaří postavit prodejně neúspěšné auto, i když se o to opravdu snaží. Pár výjimek se ale přece jen najde a tou poslední je řada 8. A není to poprvé.
Osmička přišla poprvé na trh v roce 1990, přes ohromující design a pokročilé technologie ale u zákazníků propadla a do roku 1999 se na trhu jen trápila. Nebyla první, stala se nepřímou náhradou první iterace řady 6, která se sice zapsala do myslí mnohých svým žraločím designem, mezi léty 1976 a 1989 ale prodejně živořila též. Co na to BMW? Osmičku zařízlo a v roce 2004 vrátilo do prodeje kupé řady 6.
Ani to velkou díru do světa neudělalo, a tak si po dvou generacích znovu balilo fidlátka. Šestku tedy dnes v nabídce BMW najdete též, je to ale z prstu vycucané označení - jedná se o novější podobu někdejšího modelu 5 GT, který (aby se to nepletlo) pro změnu stojí na architektuře řady 7. Nevíme o tom, že by 6 GT byl úspěšný vůz, snad ani nemůže být. A o aktuální řadě 8 už jsme ztratili pár slov, to je prostě znovu propadák. Šance, že by se dočkala další iterace, se tedy podle nás limitně blíží nule.
Co na to BMW? Nesmějte se, ale v Mnichově se podle obvykle velmi dobře informovaného Georga Kächera rozhodli, že řadu 8 skutečně zaříznou, vezmou s ní do pekel i řadu 4 a stvoří... nové kupé řady 6. Opláchnout a opakovat, jak říkají Američané, i když vstup v podobě konce řady 4 je novinkou. A jakkoli šíleně to může znít, dává to celé docela dobrý smysl.
Pohlédněme pravdě do očí - auta s karoserií kupé jsou druhem na vymření a platí to tím spíše, čím větší nebo menší jsou. Malá i velká kupé jsou v podstatě mrtvá, solidní zásah zákazníků mají jen ve středních velikostech. Velké kupé řady 8 tak už stěží někdo prodá většímu počtu lidí a byť řada 4 se zdá být relativně úspěšnou, nabídnout kupcům přece jen větších kupé (zvláště když Mnichov drží v nabídce kupé řady 2) nanejvýš čtyřku je možná až moc odvážné. Nebudeme vás zdržovat dalšími úvahami, patláma, patláma... Řada 6 je zpět.
Je to pochopitelně spekulace, jakkoli ale naráží na někdejší neblahé dřívější zkušenosti, situace na trhu se mění a pokud BMW nechce vyrábět nesmyslné množství kupé, je šestka nejlepší kompromis mezi tím, co dříve resp. dosud nabízely řady 4, 6 a 8. Čtyřku navíc nikdo moc oplakávat nebude, nemá tradici. M4 si sice nějaké jméno udělala, ale M6 zní snad i lépe a jinak patří sláva sedanu M3, který se bude prodávat jistě dále.
Uvidíme, co se skutečně stane, nedivte se ale, až v roce 2025 nebo 2026, kdy se tato změna má odehrát, budete prožívat menší déja-vu, tahle historie prostě není úplně nová.



BMW řada 8 je propadák, opět. BMW ji tak má nahradit řadou 6, opět. A spolu s tím spláchnout do záchodu i řadu 4 a nedivili bychom se, kdyby to odnesla i řada 6 GT. Foto: BMW
Zdroj: Which? Car
Bleskovky
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců jelenů. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
včera
Číňané v Evropě bodují s levným velkým SUV. Lidé mu říkají Range Rover z Temu a není to urážka
22.11.2025
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
21.11.2025
Nejnovější články
Počet lidí pracujících v automobilovém průmyslu v Německu padl nejníž za posledních 15 let, tolik k oné cestě k prosperitě
včera
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců jelenů. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
včera
Srovnejte si nové Porsche Cayenne s tím předchozím, ušlo cestu od nepřesvědčivosti k zapomenutelnosti
včera
Na první pohled ještě nikdo neuhodl, jakému autu patří tento interiér, zcela se vymyká dosavadním zvyklostem
včera
První automobilka otevřeně přiznala, že elektrické auto nabídne bez zájmu publika jen kvůli regulacím
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- BMW Divize 11.21. 16:44 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.21. 13:06 - Brus
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.21. 10:39 - tommas
- Další zajímavá autovidea 11.20. 09:42 - Vrooom
