Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Propuštěný zaměstnanec VW, jenž vynášel informace, byl nalezen mrtev v ohořelém autě
17.8.2020 | Petr Prokopec
Koncern VW je středobodem dalšího skandálu. Za vším stojí někdejší snahy o rušení kontraktů s nepohodlnými dodavateli, které vyústily v soudní spory a související snahy o vynášení informací. Teď už přerostly až v násilnou smrt.
Jméno koncernu Volkswagen je opět skloňováno v souvislostech, které firmě nemohou být milé. Vše začalo před čtyřmi lety, tedy rok poté, co byla veřejnost seznámena s kauzou Dieselgate. Němci v dané době měli z ostudy kabát a začali pořádně utahovat opasky. VW přehodnocoval kontrakty s řadou dodavatelů a mezi nimi i s bosenskou společností Prevent Group, která jej zásobovala prakticky lecčím od převodovek až po potahy sedadel. Ne každý dodavatel ale prostě zlevnil a mlčel - Prevent Group o změnách nechtěl slyšet a na ukázku svého významu zastavil dodávky, což u VW vyústilo v dočasnou uzavírku továren.
Němci se následně Preventu chtěli zbavit, ale něco takového není po právní stránce jednoduché a celý případ skončil u soudu. U toho nakonec za delší kus provazu tahala bosenská firma. Soud v Düsseldorfu letos společnosti Prevent Group přiřkl nejen nemalé odškodné, ale zároveň sebral Volkswagenu i právo na odvolání. Dle expertů jde přitom o stěžejní rozhodnutí, neboť vnáší jasno do mnohých korporátních problémů. Prevent Group mimo to dodává, že výše odškodného bude stanovena v separátním procesu.
V době předcházející únorovému verdiktu i po něm se ale dění kolem VW a Preventu nezastavilo, naopak. Celý příběh se zamotal natolik, že s překvapivějšími zvraty by nepřišli ani hollywoodští scénáristé s velmi bujnou fantazií. V centru celého dění je nejmenovaný zaměstnanec německé automobilky, který během uplynulých let pořídil takřka 50 hodin audiozáznamu ze zhruba 35 důvěrných schůzek, jež se ve Wolfsburgu odehrály mezi lednem 2017 a únorem 2018.
Na těchto schůzkách se neřešilo nic jiného než problémový dodavatel, se kterým VW po oné uzavírce továren definitivně přerušil veškeré styky - Prevent. Němci se snažili bosenskou společnost co nejvíce poškodit, přičemž jedním z návrhů bylo využití konexí bývalého kancléře Gerharda Schrödera, jenž měl vazby na Kreml. VW tak zvažoval, že by podnikání firmy znemožnil v Rusku. Nakonec však mělo dojít pouze k návrhům, nikoliv k samotným skutkům.
VW již potvrdil, že obsah nahrávek je pravdivý. Zároveň oznámil, že je „obětí útoku skrze nelegální odposlechy“ a podal trestní oznámení na dotyčného zaměstnance, se kterým v mezičase již rozvázal pracovní poměr. Na jakou stranu se ručičky vah spravedlnosti přikloní, zatím není jisté. Nicméně v tuto chvíli je to již nepodstatné. Onen manažer je aktuálně po smrti a přirozenou cestou z tohoto světa neodešel.
Německá policie totiž momentálně řeší incident, v jehož centru je shořelé auto, které bylo 10. srpna nalezeno poblíž města Helmstedt. Uvnitř pak byla ohořelá mrtvola, jejíž totožnost bude muset se stoprocentní jistotou určit pitva, dle prvotního ohledání ale šlo právě o onoho muže. A jelikož i shořelý vůz patřil bývalému zaměstnanci VW, je téměř jisté, že jde o osobu spojenou s odposlechy.
Policie uvedla, že zatím na těle nenašla žádné známky cizího zavinění, mohlo tedy jít i o sebevraždu. Stejně tak se ale mohlo jednat i o snahu zamést stopy, neboť tomuto muži na konci letošního května žháři vypálili dům. Zametá Prevent stopy? Nebo snad VW přijal za své metody jako z divokého západu? Nechce se nám věřit ani jednomu, s ohledem na výše zmíněné je ale nepravděpodobné, že by v tom ani jedna ze stran nebyla nějakým, třebaže nepřímým způsobem namočena. Až čas řekne více - Prevent Group zatím úmrtí již okomentovala jako tragickou událost, VW se vyjádření zdržel.











VW aktuálně figuruje v centru dalšího skandálu, jenž odstartoval před čtyřmi lety nedodáním potahů sedadel pro tehdejší Passat a zatím skončil úmrtím člověka, který vynášel z automobilky záznamy důvěrných schůzek. Foto: Autoforum.cz
Zdroj: Handelsblatt
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
před 2 hodinami
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
