Škoda Karoq se v Rusku prodává za ceny, o kterých se nám u nás už snad ani nezdá

Škoda si u svých aut dlouho zakládala na vysoké hodnotě za peníze, poslední dobou chce ale za stejnou hodnotu peněz stále víc. Ne však všude, v Rusku se drží s cenami dole, a to i v případě Karoqu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda Karoq se v Rusku prodává za ceny, o kterých se nám u nás už snad ani nezdá

11.4.2021 | Petr Miler

Škoda Karoq se v Rusku prodává za ceny, o kterých se nám u nás už snad ani nezdá

/

Foto: Škoda Avto

Škoda si u svých aut dlouho zakládala na vysoké hodnotě za peníze, poslední dobou chce ale za stejnou hodnotu peněz stále víc. Ne však všude, v Rusku se drží s cenami dole, a to i v případě Karoqu.

Škoda Karoq stála do konce roku 2019 od 490 900 Kč. Loni na jaře přišla v základu na 500 900 Kč, v létě na 515 900 Kč a dnes - uhádli jste - stojí v úplném základu 530 900 Kč. To je ohromné, více jak 8% zdražení během velmi krátké doby u úplně stejného auta, navíc za situace, kdy euro od loňského jara zlevnilo asi o 5 %. A to ani nemluvíme o tom, že přes uměle vysokou zaměstnanost desítky procent Čechů už měsíce neberou tolik peněz, co dřív, protože jednoduše nemají dost práce a firmy s nejistými vyhlídkami do budoucnosti stále více omezují investice do obnov svých autoparků.

Česká automobilka vám patrně řekne, že regulatorní požadavky EU činí její vozy výrobně stále dražšími, nejsme si ale vědomi žádných podstatných novinek, které by za rok a půl ospravedlnily takový nárůst ceny. A i kdyby, v prvním ročníku jakékoli ekonomické školy vás naučí, že o ceně zboží rozhoduje trh, nikoli výrobní náklady. Proč to Škoda - a nejen ona - v současné situaci na trhu nereflektuje a nesnaží se učinit své vozy atraktivnější i tímto způsobem, nemáme tušení.

A nemáme jej tím spíše, když vidíme, jak se chová na jiných trzích. V Rusku situace též není bůhvíjaká, pro škodovku jde o velmi významné odbytiště, a tak se snaží. Už dříve jsme psali o tom, že Karoq nabízí v Rusku citelně víc za citelně míň, nůžky se ale od té doby jen rozevírají. Automobilka i tam sice nominálně zdražuje, klesajícím kursem rublu to ale ospravedlní snadno. Když její ruské ceny přepočteme na české koruny, dojdeme snadno k závěru, že Karoq je dnes pro Rusy levnější skoro o více jak 20 %, i když současně dopřává více muziky.

Abychom byli konkrétní, do ruským základem je verze s motorem 1,6 MPI. U nás je alternativou nemastný neslaný tříválec 1,0 TSI a i když ani starší atmosférická jedna-šestka není žádné motorové terno, aspoň má čtyři válce a netrpí všemi neřešitelnými neduhy tříčtvrtečních jednotek. Výkon nanejvýš 110 koní je pro Karoq tak tak přijatelný, což dokladuje i udávaná dynamika - stovka za 11,2 sekundy a maximálka 183 km/h.

Kouzlo této jednotky jistě není ve výkonu a dynamice, zajímavá je cenou. Rusové mohou mít takový Karoq od 1 493 000 rublů, tedy asi od 421 tisíc Kč, o 110 tisíc levněji než nás. Jde o vůz ve výbavě Active, která toho ke všemu v Rusku nabízí víc. Klimatizace, audiosystém s osmi reproduktory, ESP, asistent rozjezdu do kopce, dálkový centrál, kůže obšitý volant nebo vyhřívaná sedadla a zrcátka dostanete bez příplatku.

Dražší alternativou je pak verze Ambition za 1 647 000 rublů, tedy asi 465 tisíc korun, která už čítá automatickou dvouzónovou klimatizaci, bezklíčový vstup a start, spodní ochranu motoru, dešťový senzor nebo zadní parkovací senzory. A i když se podíváme na absolutní vrchol, Karoq 1,4 TSI Style s automatem DSG a pohonem 4x4, jsme u ceny 2 007 000 rublů, asi 566 tisíc Kč. Ruský vrchol tedy stojí jen o 35 tisíc víc než český základ, oholená předokolka s 1,0 TSI a manuálem. Kdybychom chtěli něco podobného koupit zde, bude třeba nejméně 862 900 Kč, protože jedinou variantou s pohonem 4x4 je 2,0 TDI DSG o 150 koních, která s výbavou Style stojí právě tolik.

To jsou nesrovnatelně zajímavější nabídky než u nás, nejspíše nám ale nezbude než dále Rusům závidět. Nepředpokládáme, že by je Škoda chtěla v ČR jakkoli dorovnat - i když její prodeje míří dolů, nemíří zase tak dolů, aby to lidem na palubě lodi jménem Zdražujeme and Každý čtvrtý měsíc přidáme 15 tisíc, zkazilo náladu.


Škoda Karoq se v Rusku prodává za ceny, o kterých se nám u nás už snad ani nezdá - 1 - Skoda Karoq Rusko 2020 ceny zari 01Škoda Karoq se v Rusku prodává za ceny, o kterých se nám u nás už snad ani nezdá - 2 - Skoda Karoq Rusko 2020 ceny zari 02Škoda Karoq se v Rusku prodává za ceny, o kterých se nám u nás už snad ani nezdá - 3 - Skoda Karoq Rusko 2020 ceny zari 03Škoda Karoq se v Rusku prodává za ceny, o kterých se nám u nás už snad ani nezdá - 4 - Skoda Karoq Rusko 2020 ceny zari 04Škoda Karoq se v Rusku prodává za ceny, o kterých se nám u nás už snad ani nezdá - 5 - Skoda Karoq Rusko 2020 ceny zari 05Škoda Karoq se v Rusku prodává za ceny, o kterých se nám u nás už snad ani nezdá - 6 - SKoda Karoq CIS 2021 dalsi 02Škoda Karoq se v Rusku prodává za ceny, o kterých se nám u nás už snad ani nezdá - 7 - SKoda Karoq CIS 2021 dalsi 03Škoda Karoq se v Rusku prodává za ceny, o kterých se nám u nás už snad ani nezdá - 8 - SKoda Karoq CIS 2021 dalsi 04Škoda Karoq se v Rusku prodává za ceny, o kterých se nám u nás už snad ani nezdá - 9 - Skoda Karoq Rusko 2020 ceny zari 06Škoda Karoq se v Rusku prodává za ceny, o kterých se nám u nás už snad ani nezdá - 10 - Skoda Karoq Rusko 2020 ceny zari 07Škoda Karoq se v Rusku prodává za ceny, o kterých se nám u nás už snad ani nezdá - 11 - Skoda Karoq Rusko 2020 ceny zari 08Škoda Karoq se v Rusku prodává za ceny, o kterých se nám u nás už snad ani nezdá - 12 - SKoda Karoq CIS 2021 dalsi 01
Rusům můžeme nyní Škodu Karoq závidět stále více, rozdíly mezi srovnatelnými verzemi jsou v řádech desítek procent a stovek tisíc korun. Foto: Škoda Avto

Zdroj: Škoda Avto

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše