Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Proton Suprima S: nový hatchback z Malajsie chce okouzlit celý svět
20.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
O pohon zkráceného sedanu Prevé se stará přeplňovaná jedna-šestka. K mání je ve dvou úrovních výbavy, ceny zahrnují pětiletou záruku zdarma.
O značce Proton bylo v našich končinách nejčastěji slyšet v souvislosti s britským Lotusem. Ten však Malajcům již od loňského roku nepatří resp. obě firmy nyní spadají pod konsorcium DRB-Hicom, které je odkoupilo za nějakých 705 milionů korun. S novým vlastníkem u kormidla se přitom nevylepšila jen finanční situace obou firem, ale také jejich nabídka. Jen tři měsíce po převzetí totiž Proton představil nový sedan Prevé, který jako první vůz značky zamířil na trhy celého světa. A mimo jiné také získal nejvyšší ohodnocení organizace ANCAP (Australasian New Car Assessment Program), která je obdobou Euro NCAP pro Austrálii a Nový Zéland.
Ve stopách tohoto sedanu pak kráčí nový hatchback Suprima S, který z Protonu Prevé přímo vychází. Liší se samozřejmě jen absencí „batohu“ za zadní nápravou, místo něj nabízí vzhůru výklopné víko zavazadelníku. Jeho objem však poklesl z 508 litrů na 309 litrů se sedadly na svém místě, po jejich sklopení pak Suprima S nabízí ne zrovna enormních 427 litrů (otázkou ale je, jak tuto oblast v Malajsii měří).
Po stránce bezpečnosti však hatchback dostal od organizace ANCAP stejných pět hvězd jako sedan, již v základní výbavě Executive tak můžete očekávat ABS, EBD, stabilizační a trakční kontrolu nebo čelní, boční a hlavové airbagy. Mimo to pak ve standardu nechybí ani zadní parkovací senzory, mlhovky, LEDky, multimediální systém s navigací a sedmipalcovým displejem či 16palcová litá kola.
Vyšší úroveň Premium již přichází se sedmnáctkami obutými v pneumatikách o rozměru 215/45, předními parkovacími senzory, zadní kamerou, asistentem rozjezdu do kopce, automatickou klimatizací, koženým čalouněním nebo pádly pod volantem, s nimiž ovládáte jedinou dostupnou převodovku - bezestupňový automat CVT.
Rozsáhlá není ani nabídka motorů, k mání je totiž pouze přeplňovaný 1,6litrový čtyřválec o výkonu 138 koní a točivém momentu 205 Nm. Akcelerace na stovku mu zabere 9,9 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí 190 km/h a spotřeba zhruba 9,1 l/100 km. Počítána je však dle malajsijského cyklu, který tak jako čínský počítá s delší dobou strávenou ve městě.
Ceny Protonu Suprima S pak startují na sumě 76 338 malajsijských ringgitů (cca 448 tisíc korun) za verzi Executive se standardním lakem a vrcholí částkou 79 988 MYR (470 tisíc), za kterou dostanete výbavu Premium a metalízu. Ke všem verzím přitom značka poskytuje pětiletou záruku zdarma.



















Proton Suprima S je novým malajsijským hatchbackem. K mání je ve dvou výbavách, ovšem pouze s jedním motorem a jednou převodovkou
Zdroje: Proton, Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
včeraHasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
13.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aron Canet míří do týmu Marc VDS včera 18:48
- V pátek #93 před Acostou a Bagnaiou, 16. Martin včera 16:20
- Salač postoupil přímo do Q2 - jako pátý!, vede Gonzalez včera 16:13
- V Moto3 nejrychlejším Piqueras včera 14:00
- Dvě tovární Ducati udávají tón včera 11:49
Nejnovější články
Posedlost VW nezná mezí. Trvá na tom, že je „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému byl zakázán vstup do USA
před hodinouBMW posílá na věčnost své poslední „normální” auto skoro dojemnou rozlučkou, nástupce nebude
před 3 hodinamiMercedes udělal další sebevražedný krok ve svém směřování, uvnitř firmy dokonce zakázal používat „slovo na L”
před 4 hodinamiOjeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
včeraFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva