Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První automobilka nabízí záruku 10 let na všechna auta, platí hned i pro 9 let staré ojetiny
1.6.2021 | Petr Prokopec
Pár výrobců už něco podobného zkusilo, obvykle to ale bylo provázeno výjimkami, garance se týkala jen některých modelů a vždy pouze nových automobilů. Novinka Toyoty je úplně jinde.
Toyota je obecně považována za lídra v rámci spolehlivosti, ostatně mnohé její vozy si zákazníci pořizují hlavně kvůli ní. Vědoma si tohoto renomé nyní japonská automobilka přišla s nabídkou, která dokáže překvapit. Za názvem Relax se skrývá zcela nový program, který prodlužuje záruční lhůtu až na 10 let. Na rozdíl od konkurence za to ovšem nemusíte připlácet nebo cokoli zvláštního dělat, v podstatě jedinou podmínkou je vlastnictví Toyoty či Lexusu a využívání sítě autorizovaných servisů.
Jak vše funguje? Automobilka vychází z principu, že její technici jsou zkušení experti, kteří používají pouze originální díly. Pokud k nim zavítáte se svým vozem na běžnou prohlídku, budete odjíždět právě s rokem záruky navíc. Podstatné je pro Japonce pouze to, že vlastníte jejich vůz, který je alespoň dva roky starý nebo má najeto přes 85 tisíc kilometrů. Zároveň ovšem nesmí být více než desetiletý nebo mít najeto přes 160 000 km.
Znamená to, že pokud vlastníte třeba tříletou Toyotu, dochází při využití autorizovaného servisu při každoroční prohlídce k automatickému prodloužení záruční lhůty o rok. Ceny oprav a dílů se nicméně nemění, stejně jako neplatíte ani za členství v „klubu” Relax. Místo toho můžete mít onen tříletý vůz v záruce dalších sedm let, což pochopitelně vede k navýšení zůstatkové hodnoty. Program je přitom svázán s vozem, nikoliv s jeho majitelem, a proto přechází i na dalšího vlastníka. A platí i retroaktivně - pokud tedy majitel jezdil 9 let na prohlídky do servisu třeba s Aurisem a má dodnes najeto méně než 160 tisíc km, záruku má rázem též.
Toyota počítá se všemi druhy pohonu, tedy i s hybridy, plug-in hybridy, elektromobily či vodíkovým Mirai. Zároveň mohou relaxovat i majitelé taxíků a komerčních či užitkových vozů. V jejich případě pak japonská automobilka často počítá s dvouletými prohlídkami namísto ročních, což zůstává zachováno také v rámci nového programu. Jen vždy namísto jednoho roku nebo 15 tisíc najetých kilometrů je u modelů jako Proace prodloužena záruka o čtyřiadvacet měsíců.
Jak se tedy ukazuje, boj o zákazníka se začíná přiostřovat. Přičemž nejspíše jen málokdo bude moci Toyotě v tomto ohledu konkurovat, neboť kupříkladu v rámci ankety Driver Power má pouze 9,6 procenta motoristů s vozy této značky problémy. U Lexusu pak jde o 11,1 procenta, průměr branže však činí 17,34 procenta. I když tedy dostanete rok záruky u devítiletého Priusu, je zde velká pravděpodobnost, že automobilku takový krok nepřijde draho.
Navíc by nás ani nepřekvapilo, kdyby se Toyota tímto krokem připravovala na budoucnost, ve které již dealeři budou spíše mimo hru a změní se na výdejní a servisní centra. S programem Relax totiž budou moci i nadále počítat s přívalem zákazníků, jenž by jinak zamířili třeba do garáže svého známého. Nyní si ale budou moci propočítat, zda je více láká úspora při servisních prohlídkách nebo menšího riziko závad spojených s dalším používáním či vyšší zůstatková cena při pozdějším prodeji.



S programem Relax je možné spojit i vodíkovou Toyotu Mirai. Ovšem zatím jen první generaci, ta druhá, která do prodeje zamířila loni, stále ještě není dostatečně stará. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 4 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejnovější články
Ztráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
před hodinouMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
před 3 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 4 hodinamiJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
před 5 hodinamiNad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva