Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První automobilka začala dávat záruku na motor na 1 milion km, u nás ale nepůsobí
30.12.2018 | Petr Prokopec
Ne 100 nebo 200 tisíc km, ale rovný 1 milion kilometrů bez závad má vydržet tento motor. A pokud to nezvládne, výrobce zaplatí opravu. Čekáte něco japonského? Jste vedle, tohle auto je z Číny.
Na čínské automobily v Evropě stále koukáme přes prsty, jejich výrobci si za to ale do značné míry mohou sami. První útok Asiatů na starý kontinent dopadl naprosto tragicky - jejich auta měla design kopírující zavedené značky a nízkou bezpečnost doplněnou interiérem prosyceným výpary z lepidel. Není proto divu, že navzdory nízkým cenám zákazníci nad Číňany zlomili hůl a auta z Číny jsou dodnes symbolem něčeho velmi špatného. Nad elektronikou, bicykly nebo hračkami z Číny skoro nikdo nos neohrnuje.
Taková je ale situace jen u nás. Automobilky z největšího trhu světa jsou doma velmi úspěšné, ziskové a poučeny z prvotního nezdaru vedou nový útok na Evropu mnohem sofistikovanější cestou. Na jedné straně investují do zavedených značek, na straně druhé (i díky tomu) zvyšují kvalitu svých vlastních produktů. Ztracená důvěra se ale nezískává snadno, a tak musí přicházet s něčím, co dokáže zákazníky přesvědčit o tom, že jsou hodny pozornosti.
V čele těchto snah se momentálně rozhodlo kráčet Chery, které se letos v prosinci po menší odmlce naplno vrátilo na ruský trh. Právě tam láká zákazníky program s názvem „Milion kilometrů důvěry“. Jeho podstatou je přesně to, co je zmíněno v názvu. Chery se rozhodlo, že zákazníky osloví záruční lhůtou, která není omezena sto, stopadesáti nebo dvěma sty tisíci kilometry. Místo toho můžete opravdu počítat s milionem, byť zatím pouze v případě pohonné jednotky. Jelikož však ta je u aut se spalovacím motorem daleko nejdražším dílem, je třeba před Číňany smeknout klobouk.
Chery si samozřejmě něco takového může dovolit zejména proto, že není svázáno bruselským diktátem jako evropští výrobci. Jakkoliv tedy automobilka má ve svém výrobním programu i přeplňované motory, záruka na milion kilometrů se týká jen atmosférických jednotek (což také něco naznačuje). Konkrétně jde o 1,6litrový čtyřválec SQRE4G16, který produkuje 118 koní a největší úspěchy slaví pod kapotou modelu Chery Tiggo 3.
Tato pohonná jednotka je v branži všeobecně považována za jednu z nejspolehlivějších vůbec, krok čínské automobilky tak ve výsledku není až tak překvapivý. Otázkou pak je, zda časem do programu zamíří i atmosférická jedna-osma a dvoulitr. V případě přeplňovaného 1,5litrového čtyřválce s tím ale kvůli vyšší komplexnosti příliš nepočítáme.
Pokud se během onoho milionu kilometrů s 1,6litrovým motorem cokoliv stane (výjimkou je samozřejmě poničení úmyslem či nesprávnou údržbou), Chery jej na vlastní náklady opraví či rovnou vymění. Čínská automobilka je v rámci záruky poměrně velkorysá také u zbytku vozu, který kryje po dobu pěti let nebo do najetí 150 tisíc kilometrů. I to je meta, jíž mnozí evropští výrobci nedosahují.














Chery Tiggo 3 je možné spárovat hned se čtyřmi pohonnými jednotkami. Pouze u nejslabší jedna-šestky lze však nově počítat se zárukou prodlouženou na neskutečných milion kilometrů
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
před 10 hodinami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Petronas Honda: Velké změny se blíží včera 16:00
- Konec Michaela Rinaldiho v MS-Superbike včera 14:51
- Kdy bude Bulega testovat Ducati MotoGP? včera 09:43
- Zbude jedno místo pro Salače? 27.10.2025
- Update Noah Dettwiler 27.10.2025
Nejnovější články
Do dražby bez rezervních cen jde sbírka aut a lodí odsouzeného podvodníka, vkus mu nejde upřít
před 8 hodinami
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
před 10 hodinami
Kia chce vyrazit proti autům jako VW Golf R s tímhle. Přejeme hodně zdaru, už vzhledem bude odrazovat
před 11 hodinami
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
včera
Německé automobilky chtějí nařídit povinné dobíjení hybridů, smysl pro realitu je pořád dalece míjí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
