Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První automobilka začíná reálně obcházet své dealery, cílem je redukce o polovinu
14.3.2020 | Petr Prokopec
Automobilky pod tlakem nákladného zavádění elektromobilů i měnící se chování zákazníků honí každé procento svých marží. Odstranění prostředníků při prodeji aut je jednou z cest a Ford po ní už kráčí s plnou vervou.
Již nějakou dobu je zřejmé, že dosud obvyklý model prodeje nových aut nemá velkou perspektivu. V digitální éře se totiž značným způsobem změnilo chování zákazníků, kteří si dříve potřebovali pomalu cokoliv ohmatat v kamenném obchodě, než sáhli do kapsy pro portmonku. Dnes je ale jiná doba, jež přeje zejména nákupům na internetu. Patrné je to i ve světě aut, neboť řada lidí již nevyžaduje ani testovací jízdu. Mnozí pak za své vozy platí ještě předtím, než jej vůbec viděli. To ovšem dělá dealery nadbytečnými dinosaury.
Je přitom třeba zmínit, že prodejce mohou automobilky snáze odstřihnout v Evropě než v USA, kde je samotná existence zprostředkovatelů chráněna rozličnými zákony. I tato skutečnost se ale ve výsledku dá obejít, jak dokazuje třeba Tesla. Kalifornská automobilka totiž nemá klasické showroomy, nýbrž pouze butiky, ve kterých si její vozy můžete pouze prohlédnout. Za uzavřením smlouvy však již opět musíte na internet. Značce tak zůstává veškerá marže, což je pro ostatní lákavé - v době, kdy musí investovat miliardy do zavádění zákazníky nechtěných, ale vládami vyžadovaných elektrických aut, potřebují doslova každou korunu navíc.
Více či méně obejít klasické dealery tak plánuje kde kdo, nejdále je ale s těmito snahami Ford. Ten přišel s rozsáhlým úsporným plánem, který počítá se značným smrštěním evropské dealerské sítě, přičemž omezovat se bude v prvé řadě ve Velké Británii. Pro modrý ovál tato země představuje stěžejní starokontinentální trh, čemuž odpovídal i aktuální počet dealerství. Ovšem nyní by 180 poboček z celkových čtyř set mělo být uzavřeno. Podle evropského šéfa značky Stuarta Rowleyho tento krok nakonec povede i k větší spokojenosti zbývajících prodejců.
„Naši dealeři jsou soukromými investory, jenž očekávají návratnost svého kapitálu,“ uvedl Rowley. Něco takového však často nebylo kvůli zmíněnému počtu reálné, menší počet bude pochopitelně jednotlivé dealery zbylými aktivitami živit lépe. A jak jsme naznačili výše, reaguje také na změny v chování kupujících. „Zákazníci totiž chtějí objednávat své vozy online. A chtějí za ně platit online,“ dodal dále evropský šéf Fordu, dle kterého lidi touží spíše po klikání myší než po dohadování s dealery.
Na internet se Ford hodlá začít přesouvat v závěru letošního roku, kdy zamíří do prodeje elektrické SUV Mustang Mach-E. Právě tento model by měl být symbolem změn v prodejní strategii. Prodejci přitom nebudou jen eliminováni, u zbývajících se bude měnit i zařazení. Místo klasických dealerství totiž budou showroomy sloužit spíše jako servisní centra. Podporu automobilky přitom budou mít hlavně ta, jenž se zaměří na užitkové modely, jako je Transit.
I tento krok by ve výsledku měl přinést prodejcům úsporu, neboť již nebudou muset budovat rozsáhlá prezentační zázemí, místo toho jim pro řadu aktivit vystačí levnější haly, kde bude docházet primárně na servisní práce. Znamená to ale rovněž, že spousta lidí přijde o práci, to už je ale dopad každé podobné změny.
Ford začíná v Evropě končit s klasickými dealerstvími. Cílem je jejich redukce o polovinu, jako první přijde na řadu Británie
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
včera - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
28.4.2024 - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nejnovější články
- Ani facelift Mitsubishi ASX nevyřešil největší designový přehmat, jaký jsme v posledních letech viděli na nových autech
před 29 minutami - Někteří nepochopitelně velebí dobití 70 % baterky elektromobilu za 10 minut, neznamená to vůbec nic
před hodinou - Majitel krachujícího Fiskeru prodává svůj dům. Má větší cenu než celá firma, s nezměrným luxusem je konec
před 2 hodinami - Němci vyzkoušeli poslední Audi A6 jako ojetinu za třetinu původní ceny, pověst extra držáku nepřehání
včera - Výrobce extrémních obytných off-roadů zkrachoval. Jeho auta měla přežít i apokalypsu, sám tak tuhý kořínek neměl
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 04.29. 21:51 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.29. 21:15 - rutak11
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:23 - Zajda
- Policejní kontroly a měření 04.29. 17:16 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.29. 15:50 - denis
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.29. 15:10 - mattonecz
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.29. 15:10 - Vrooom
- Onboard videa 04.28. 22:14 - Lachende Bestien