Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První člověk mimo automobilku okusil nové nejrychlejší auto světa, jede až 490 km/h
26.8.2020 | Petr Prokopec
Musel se spokojit s místem spolujezdce, navíc s rouškou a vzít zavděk předprodukčním exemplářem s omezenou maximálkou. I tak ale odhalil řadu zajímavých skutečností.
Bugatti loni stvořilo nové nejrychlejší auto světa, které jako první na světě dosáhlo mety 490 km/h. Zpočátku se zdálo, že tento rekord nebude příliš legitimní, neboť značka z Molsheimu standardní Chiron výrazným způsobem modifikovala. Posléze nicméně oznámila, že provedení Super Sport 300+ pošle do výroby, a to ve 30 exemplářích. Pokud ovšem o jedno z nich máte zájem, sáhněte do kapsy raději pro kapesník a nikoliv pro 3,3 milionu Eur (cca 86,5 milionu korun) bez daně, neboť všechny už mají předem svého majitele.
Jak ovšem nyní vychází díky Matu Watsonovi z Carwow najevo, vývoj vozu stále ještě není u konce. Britovi se naskytla příležitost, aby prototyp Chironu Super Sport 300+ okusil jako první člověk mimo továrnu. Bohužel jej nemohl řídit, neboť jakkoliv se v úvodu žene za volant, z místa řidiče je vzápětí vykázán vývojovým technikem značky. Zavděk tak musí vzít sedačkou spolujezdce, což ale s ohledem na zmíněné okolnosti není překvapivé.
Bohužel stále žijeme v době koronavirové, a tak by vás neměla zaskočit přítomnost roušek, které zjevně budou součástí našich životů ještě dlouho. Byť je otázkou, nakolik jsou v tomto případě spíše jen legální nutností než čímkoliv jiným. Mat dále podotýká, že kabina Bugatti je navzdory nemalým venkovním rozměrům poměrně stísněná. Značnou část vozu totiž okupuje jeho motor, zatímco široký středový tunel je domovem převodovky.
Prostoru ale může být nakonec více, neboť jak zjistil Mat, vůz dostane unikátní interiér, jehož prvky mohou zabírat méně místa, než ty původní. Vývojový vůz byl osazen standardními komponenty, které jsou nezbytné k ovládání i řízení, ovšem i tak si drží vysokou úroveň komfortu a luxusu.
Počítat je zároveň nutné s jistým odtržením od reality. Když řidič Bugatti pořádně šlápne na plyn, zdá se, jako kdyby vůz měl pomalu problém s dosažením pouhé stovky, za chvíli se ale pohybuje třístovkou a jakákoli nižší rychlost se rázem zdá být pomalá. Akceleraci z 0 na 300 km/h zvládá za něco málo přes 10 sekund, tedy stejně rychle, jako se řada obyčejných aut dostane na metu 100 km/h. A i hodně, hodně rychlé stroje potřebují tento čas k akceleraci na 200 km/h. Bohužel, třístovka je v rámci testu konečnou - je to limit vývojového prototypu, který vyplývá z omezení daných charakterem klopeného okruhu Nardó.
Bugatti bude zákazníkům nabízet i možnost svezení v testovacím areálu Ehra-Lessien, kde budou moci vyzkoušet skutečnou maximálku, běžně se ale budou muset smířit s limitem „pouhých“ 443 km/h. Tušíme, že oné vyvolené třicítce lidí to vadit nebude, ostatně pro toužebné pohledy stačí dvě jiná data spojená s tímto testem - motor vozu během akcelerace dodal až 1 614 koní výkonu a dosáhl 7 085 otáček za minutu. Na monstrózní osmilitrový šestnáctiválec úctyhodné číslo.






Matt Watson si jako první člověk mimo automobilku mohl vyzkoušet Bugatti Chiron Super Sport 300+. A třebaže usedl jen na místo spolujezdce, stálo to zjevně za to. Foto: Carwow@YouTube
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB