Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První nový model Moskviče nafotili v továrně, návrat do minulosti se nakonec nekoná
18.8.2022 | Petr Prokopec
Bylo od začátku úsměvné představit si, že Rusové vrátí do výroby auta, která v ní skončila už před 20 léty a i tehdy byla nekonkurenceschopná, slova ruských politiků ale i takovou možnost naznačovala. Nakonec ale zjevně půjde o upravená čínská auta.
Historie ruské automobilky Moskvič sahá až do roku 1929, kdy v její moskevské továrně odstartovala pilotní montáž aut z komponentů dodaných Fordem. Postupem času nicméně přešla na vlastní vozy, v 90. letech však s rozpadem Sovětského svazu došlo i na pád této značky. Její bankrot byl nicméně vyhlášen až v roce 2002, přičemž část opuštěné továrny převzala společnost Avtoframos, která byla posléze přejmenována na Renault Russia. Jak ale nejspíše již víte, v důsledku války na Ukrajině a sankcí se kruh uzavřel a místo aut francouzské značky se v Moskvě znovu budou montovat trochu jiné vozy.
O návratu Moskviče ze záhrobí jsme v minulosti již mluvili, nyní tu ovšem máme mnohem reálnější obrysy budoucích plánů. Ty počítají s příchodem čtyř SUV a jednoho sedanu, jež budou pojmenované římskými číslicemi I, II, III, IV a V. První vlaštovka byla aktuálně nachytána v továrně Kamazu, který je technologickým partnerem moskevské značky. Právě ta poskytla veškeré finance jak na odkup továrny Renaultu, tak na její reorganizaci.
První Moskviče mají vyrazit na ruské silnice ještě před koncem letošního roku, což je opravdu fofr. Ten si nicméně znovuzrozená automobilka může dovolit, neboť nevychází z čistého listu papíru. Spíše se zdá, že v případě oné první vlaštovky dojde pouze na instalaci nového loga a výměnu několika méně podstatných komponentů. Ve zbytku tu ovšem budeme mít čínské SUV JAC JC4 (nebo X4), které se prodává i pod názvem Sehol X4. Tzv. Moskvič Model I (sic, i když může jít jen o pracovní označení) má dorazit se spalovacím i elektrickým ústrojím.
Letos má vzniknout jen 600 aut, z nichž třetina dostane onen bateriový pohon. V příštím roce, kdy by se portfolio mělo rozšířit, pak produkce naroste na 50 tisíc aut, z čehož pětina vsadí na elektřinu. Pro rok 2024 se pak navíc počítá se zdvojnásobením produkce, přičemž i nadále budou nové Moskviče vycházet hlavně z vozů čínské značky JAC. Právě v tomto období by přitom moskevská továrna již měla přiložit více ruku k dílu, neboť zde bude docházet jak na svařování, tak lakování jednotlivých dílů.
Nejbližší budoucnost znovuzrozené značky je tak jasně daná, pročež už jen dodáme, že JAC JS4 ve své domovině disponuje přeplňovanou jedna pětkou roztáčející přední kola skrze šestistupňový manuál či automat CVT. S předním pohonem je pak spojen i elektromotor naladěný na 150 koní, který je pro změnu možné spárovat s bateriemi o kapacitě 55 či 66 kWh. Jakými specifikacemi se nicméně pochlubí Moskvič, to prozatím zůstává ve hvězdách.
Auta jako Moskvič 2141 Jurij Dlouhorukij se nakonec do výroby opravdu nevrátí. Foto: Moskvič
Vůbec prvním novým vozem Moskviče má být přeznačkovaný čínský JAC JS4 (či X4), který je znám také pod označením Sehol X4. Foto: JAC
Zdroj: RCI News@Telegram
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
27.3.2024 - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024