První „vlak“ schopný jezdit až 1 000 km/h má převážet lidi v Indii

Ve světě existují v těchto ohledech jistě ambicióznější země, Indie se do toho ale opřela ze všech nejvíce a jako první chce ve spolupráci s britským miliardářem zprovoznit Muskův Hyperloop.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

První „vlak“ schopný jezdit až 1 000 km/h má převážet lidi v Indii

4.10.2019 | Mirek Mazal

První „vlak“ schopný jezdit až 1 000 km/h má převážet lidi v Indii

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ve světě existují v těchto ohledech jistě ambicióznější země, Indie se do toho ale opřela ze všech nejvíce a jako první chce ve spolupráci s britským miliardářem zprovoznit Muskův Hyperloop.

Teprve před šesti lety přišel Elon Musk s nápadem na vybudování vysokorychlostního transportního systému jménem Hyperloop. Hromadná doprava lidí usazených v přetlakových kapslích měla využívat tunely s částečným vakuem a stát se přirozenou evolucí současných vlaků. Pohyb kapslí by zajišťovaly indukční motory schopné akcelerovat je až na rychlost 1 300 km/h. Nápad to byl lákavý, ovšem jeho technická proveditelnost není jednoduchá. A tak se hledá směr, kterým při realizaci tohoto snu vyrazit.

Španělská firma Hyperloop TT loni ukázala svůj prototyp využívající Muskův nápad, další země jako Čína, Spojené arabské emiráty nebo Indie se rovnou zapojily do závodu o první pozemní přepravu osob rychlostí zvuku. Poslední jmenovaná regionální mocnost je aktuálním lídrem v oboru díky spolupráci se společností Virgin Hyperloop One pod záštitou miliardáře Richarda Bransona.

Výkonný ředitel firmy mohl novinářům představit pokročilé stádium prací na indickém projektu. „Jeden z velkých projektů, na kterém právě pracujeme, je v Indii. Je to vybudování trasy z Bombaje do Puné, cesta má zhruba 120 kilometrů, první fáze bude dlouhá desetinu. Je to opravdu vzrušující, děje se to teď a tady,“ zazářil šéf Jay Walder.

Poslední test Virgin Hyperloop One proběhl na konci roku 2017. Zkušební prototyp zrychlil na 387 km/h, což je stále jen zlomek stanovené maximálky 1 080 km/h. „Náš modul se doslova vznáší na vzduchovém polštáři. Na rozdíl od systémů ze zbytku světa vytváříme mnohem rychlejší a ekologičtější systém,“ připomněl Walder.

Uvedení technologie na trh se však ukazuje jako dlouhý proces plný složitých překážek. Indie získala náskok, ale ani ostatní rivalové nevzdávají hon za první realizací nového způsobu cestování. Možná se to nezdá, ale konkurence je vysoká a jsme zvědavi, kdo z průkopníků - pokud vůbec někdo - vdechne Hyperloopu komerční život jako první.


První „vlak“ schopný jezdit až 1 000 km/h má převážet lidi v Indii - 1 - Virgin Hyperloop One Indie foto 03První „vlak“ schopný jezdit až 1 000 km/h má převážet lidi v Indii - 2 - Virgin Hyperloop One Indie foto 04První „vlak“ schopný jezdit až 1 000 km/h má převážet lidi v Indii - 3 - Virgin Hyperloop One Indie foto 05První „vlak“ schopný jezdit až 1 000 km/h má převážet lidi v Indii - 4 - Virgin Hyperloop One Indie foto 06První „vlak“ schopný jezdit až 1 000 km/h má převážet lidi v Indii - 5 - Virgin Hyperloop One Indie foto 07První „vlak“ schopný jezdit až 1 000 km/h má převážet lidi v Indii - 6 - Virgin Hyperloop One Indie foto 08
Fungování indické verze systému přepravy firmou Virgin Hyperloop One...

První „vlak“ schopný jezdit až 1 000 km/h má převážet lidi v Indii - 7 - Virgin Hyperloop One Indie foto 09První „vlak“ schopný jezdit až 1 000 km/h má převážet lidi v Indii - 8 - Virgin Hyperloop One Indie foto 10První „vlak“ schopný jezdit až 1 000 km/h má převážet lidi v Indii - 9 - Virgin Hyperloop One Indie foto 11První „vlak“ schopný jezdit až 1 000 km/h má převážet lidi v Indii - 10 - Virgin Hyperloop One Indie foto 12První „vlak“ schopný jezdit až 1 000 km/h má převážet lidi v Indii - 11 - Virgin Hyperloop One Indie foto 13První „vlak“ schopný jezdit až 1 000 km/h má převážet lidi v Indii - 12 - Virgin Hyperloop One Indie foto 14
...prochází už pokročilou přípravnou fází

Zdroj: Virgin Hyperloop One@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše