Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Purpurově-tyrkysové auto nemusí vypadat špatně, je-li to Pagani
18.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jeden ze tří kusů limitované edice Dinastia změnil barvu karoserie a interiéru. Nově se navíc pyšní paketem Pacchetto Tempesta.
Prakticky každý exemplář vyrobený italskou automobilkou Pagani můžeme považovat za unikátní kreaci, jenž nemá nikde ve světě obdoby. Platí to tím spíše o limitovaných edicích, které počítají už jen s několika kusy, z nichž si každý mohou zákazníci přizpůsobit obrazu svému. Standardní tak de facto zůstává pouze technika, jenž v případě modelu Huayra počítá s přeplňovaným šestilitrovým dvanáctiválcem od AMG, který produkuje 730 koní a 1 000 Nm. Tento výkon pak na zadní kola přenáší sedmistupňový automat.
V roce 2014 přitom značka ohlásila novou limitovanou edici Dinastia (sic), jenž vznikla u příležitosti zahájení operací automobilky v Číně. Vzniknout měly jen tři vozy, což má spojitost s tamní mluvou. Trojka zní totiž obdobně jako charakter „Sheng“, který označuje počátek nového života. Tím vstup na největší trh bezesporu byl, přičemž zmiňovaná edice stejně jako zbytek produkce počítala s motorem V12, lišit jí však měla specifická karoserie.
Pod názvem Baxia se skrývalo provedení z modrého karbonu, Yazi pak odkazovalo na zlatě zabarvená uhlíková vlákna a Chiwen na červená. Horacio Pagani přitom touto edicí skládal hold třem z devíti draků, jenž střeží pekingské Zakázané město. Vše tak do sebe zapadalo jako ozubené soukolí šestilitrového motoru. Nyní, o dva roky později, však přichází jisté zmatení, jenž souvisí s purpurovou variantou edice Dinastia.
Na první pohled bychom mohli říci, že jde o další exemplář z dané série, nicméně skutečnost nejspíše bude o trochu jiná. Vede nás k tomu prezentace čínského zastoupení značky, na kterém je vůz popisován jako Huayra Dinastia Yazi. Tedy jako vůz, jenž měl být původně vyveden ve zlatě zbarveném karbonu. Jeho majitel ale nejspíše v mezičase změnil na barvu názor. Do hry navíc zasáhla i sama automobilka.
Ta totiž letos v Ženevě odhalila paket Pacchetto Tempesta, jehož součástí je protažený čelní splitter, výraznější zadní difuzor a především 20palcová přední a 21palcová zadní kola, která byla vykována z leteckého hliníku. V každém rohu tedy spoří 1,1 kilogramu neodpružené hmotnosti. Mimo ně lze ovšem počítat ještě se specificky naladěným podvozkem zahrnujícím i ve čtyřech úrovních stavitelné tlumiče Öhlins.
Právě tímto paketem byla přitom Huyara Dinastia Yazi osazena, přičemž majitel zjevně sáhl také po odlišném vzhledu. Zvenčí tedy máme tu čest s purpurovou karoserií, které společnost dělají tyrkysové doplňky. V tomto odstínu jsou přitom vyvedeny linky na onom čelním splitteru, bočních prazích či na zadní centrální ploutvi. Dále jej pak najdeme na brzdových třmenech, jenž se skrývají za zlatě lakovanými koly.
V tyrkysu je ovšem vyveden také interiér, kde unikátní odstín pokryl sedadla, dveřní panely, středový tunel a konzoli, části palubní desky či dokonce prostor za pedály. V případě použitých materiálů můžeme mluvit o Alcantaře a kůži, které doplňují karbonové dekory. Výsledek přitom rozhodně nepřipomíná dort pejska a kočičky, místo toho můžeme mluvit o skutečné pastvě pro oči. Však posuďte sami...
















Pagani Huayra Dinastia Yazi je opravdu působivou pastvou pro oči. Kromě purpurové karoserie a tyrkysového interiéru se navíc pyšní paketem Pacchetto Tempesta
Zdroj: Pagani China, Primage
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejnovější články
Moskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
před hodinouFord zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
včeraJakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
včeraItalové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.14. 21:10 - northwind
- Detektory policejních radarů 05.14. 18:23 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.13. 20:35 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.13. 12:10 - H357
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan