Putinova limuzína od Aurusu je stále větší průšvih, databáze odhalila téměř nulové loňské prodeje

Měla se i s dalšími modely prodávat po tisících kusech každý rok, už loni se ale začalo ukazovat, že ani údajné zahájení sériové výroby věci nerozpohybovalo. Teď už je jasné, že se nestalo téměř nic, ze sériově vyrobených vozů se dost možná neprodal ani jeden.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Putinova limuzína od Aurusu je stále větší průšvih, databáze odhalila téměř nulové loňské prodeje

18.1.2022 | Petr Miler

Putinova limuzína od Aurusu je stále větší průšvih, databáze odhalila téměř nulové loňské prodeje

/

Foto: Aurus

Měla se i s dalšími modely prodávat po tisících kusech každý rok, už loni se ale začalo ukazovat, že ani údajné zahájení sériové výroby věci nerozpohybovalo. Teď už je jasné, že se nestalo téměř nic, ze sériově vyrobených vozů se dost možná neprodal ani jeden.

Do výroby aut se v historii tohoto světa pustila spousta chytrých, schopných a někdy i velmi bohatých lidí, jen naprostá hrstka z nich ale dokázala uspět. Fascinující příběhy pár desítek dnes světově známých značek jsou lemovány stovky a tisíci tragickými příběhy nezdaru jiných. Je úplně jedno, kdo jste a kolik máte peněz, už čistě matematicky je téměř nemožné, že byste se zvládli prosadit se svou vlastní automobilkou.

Důvody jsme probírali nejednou. Tím dominantním zůstává mezi byznysy všeho druhu unikátní spojení ohromné kapitálové náročnosti, vysoké technické náročnosti a nutnosti marketingově pracovat s masami, kdy na konci všeho stojí minimální marže obvykle v řádu jednotek procent. To je smrtící kombinace nevídaná v jakémkoli jiném oboru - ani v podobných průmyslových odvětí buď obvykle nemusíte investovat tolik, nemusíte být tak technicky na výš, nemusíte pracovat s miliony či miliardami koncových kupců a nebo to všechno podstupuje aspoň za marže v řádu desítek procent. Žádné z těchto výjimek se automobilky nedočkají a musí permanentně bruslit na tenkém ledě. Není divu, že se mnohé z nich opakovaně ocitají na hraně bankrotu.

Přes všechno zmíněné se do tohoto podnikání pouští další a další, jistě s přesvědčením, že oni gilotině uniknou. Typickým zdrojem sebevědomí jsou téměř neomezené zdroje peněz, které provází i v podstatě státem zaštítěný projekt ruské značky luxusních aut Aurus. Vznikla v prvé řadě proto, aby čelní představitelé státu nemuseli jezdit v zahraničních limuzínách typu Mercedes-Benz a dokud šlo jen o tuhle záležitost, věci se posouvaly vpřed podle plánu. Však sám prezident Putin se s vozem chlubil stáním návštěvám už skoro před 4 roky. To ale šlo o pár ručně vyrobených strojů, Rusové od té doby plánovali rozjezd sériové výroby a prodej auta široké veřejnosti. A tady narazili.

Auto se sice oficiálně prodává od roku 2019, do loňska ale nebyla ani zahájena jeho sériová výroba. K tomu mělo dojít v červnu, už na přelomu roku jsme vás ale informovali, že věci se tak nejspíše nemají a výroba nejspíše dodnes neběží. Šlo o neoficiální a neověřitelné informace, teď je ale jasné, že tomu tak skutečně je.

Informují o tom kolegové z ruského Dromu, kteří se dostali k datům z ruského registru aut. Ten ukazuje, že loni bylo do provozu přihlášeno pouhopouhých 21 Aurusů Senat, i když původní plány hovořily o stovkách a později i tisících aut za rok. Kolegové v nezvykle ostře pojatém článku navíc konstatují, že vozy byly registrovány ještě na základě původního schválení ručně vyrobených exemplářů, a je tak nanejvýš pravděpodobné, že jde do jednoho stále o stroje ručně vyrobené v Moskvě. Po přesných majitelích zatím pátrají, u 2 z 21 aut už je ale potvrzeno, že majitelem je sama automobilka. A podle Rusů tomu tak nejspíše bude i v případě většiny zbylých kusů.

Jinými slovy - sériová výroba tohoto auta ani skoro 4 roky poté, co do něj usedl Vladimir Vladimirovič Putin, a půl roku poté, co byl velkolepě oznámen její start, neběží a sériový vůz dosud nedostal nikdo z „obyčejných” lidí. Ti na něj přitom mohou snadno čekat už tři roky. Ani tentokrát se tedy nezdá, že by sériová výroba aut vysoké úrovně někomu přinesla štěstí. A stejně tak se nezdá, že by všechny výše zmíněné problémy dokázaly řešit peníze, kterých má ruský stát jistě více než jakákoli automobilka na světě.


Putinova limuzína od Aurusu je stále větší průšvih, databáze odhalila téměř nulové loňské prodeje - 1 - Aurus Senat oficialni nove 01Putinova limuzína od Aurusu je stále větší průšvih, databáze odhalila téměř nulové loňské prodeje - 2 - Aurus Senat oficialni nove 02Putinova limuzína od Aurusu je stále větší průšvih, databáze odhalila téměř nulové loňské prodeje - 3 - Aurus Senat oficialni nove 03Putinova limuzína od Aurusu je stále větší průšvih, databáze odhalila téměř nulové loňské prodeje - 4 - Aurus Senat oficialni nove 04Putinova limuzína od Aurusu je stále větší průšvih, databáze odhalila téměř nulové loňské prodeje - 5 - Aurus Senat oficialni nove 05Putinova limuzína od Aurusu je stále větší průšvih, databáze odhalila téměř nulové loňské prodeje - 6 - Aurus Senat oficialni nove 06Putinova limuzína od Aurusu je stále větší průšvih, databáze odhalila téměř nulové loňské prodeje - 7 - Aurus Senat oficialni nove 07Putinova limuzína od Aurusu je stále větší průšvih, databáze odhalila téměř nulové loňské prodeje - 8 - Aurus Senat oficialni nove 08Putinova limuzína od Aurusu je stále větší průšvih, databáze odhalila téměř nulové loňské prodeje - 9 - Aurus Senat oficialni nove 09Putinova limuzína od Aurusu je stále větší průšvih, databáze odhalila téměř nulové loňské prodeje - 10 - Aurus Senat oficialni nove 10Putinova limuzína od Aurusu je stále větší průšvih, databáze odhalila téměř nulové loňské prodeje - 11 - Aurus Senat oficialni nove 11Putinova limuzína od Aurusu je stále větší průšvih, databáze odhalila téměř nulové loňské prodeje - 12 - Aurus Senat oficialni nove 12Putinova limuzína od Aurusu je stále větší průšvih, databáze odhalila téměř nulové loňské prodeje - 13 - Aurus Senat oficialni nove 13Putinova limuzína od Aurusu je stále větší průšvih, databáze odhalila téměř nulové loňské prodeje - 14 - Aurus Senat oficialni nove 14Putinova limuzína od Aurusu je stále větší průšvih, databáze odhalila téměř nulové loňské prodeje - 15 - Aurus Senat oficialni nove 15Putinova limuzína od Aurusu je stále větší průšvih, databáze odhalila téměř nulové loňské prodeje - 16 - Aurus Senat oficialni nove 16Putinova limuzína od Aurusu je stále větší průšvih, databáze odhalila téměř nulové loňské prodeje - 17 - Aurus Senat oficialni nove 17Putinova limuzína od Aurusu je stále větší průšvih, databáze odhalila téměř nulové loňské prodeje - 18 - Aurus Senat oficialni nove 18Putinova limuzína od Aurusu je stále větší průšvih, databáze odhalila téměř nulové loňské prodeje - 19 - Aurus Senat oficialni nove 19Putinova limuzína od Aurusu je stále větší průšvih, databáze odhalila téměř nulové loňské prodeje - 20 - Aurus Senat oficialni nove 20Putinova limuzína od Aurusu je stále větší průšvih, databáze odhalila téměř nulové loňské prodeje - 21 - Aurus Senat oficialni nove 21
Aurus Senat vypadá zajímavě, pro Rusy se ale stává stále větším průšvihem. Loni bylo registrováno do provozu pouhých 21 aut a podle všeho nejde ani v jednom případě o sériově vyrobený exemplář. Foto: Aurus

Zdroj: Drom

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.