Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Putinovo SUV přišlo o kus hrdosti, Rusům nezbylo než místo německé vsadit na čínskou techniku
5.11.2023 | Petr Miler
Má to i své výhody, přesto máme pocit, že Rusové nebudou rádi, že se místo prakticky unikátního řešení musí smířit s o mnoho tuctovější technikou. Místo motoru V8 vyvinutého Porsche budou Aurusy Komendant vyráběny hlavně s čínskými V6.
Uběhl už více než rok od chvíle, kdy Rusové představili luxusní Putinovo SUV, jak se familiárně říká Aurusu Komendant. Nejde tu ani tak o to, že by tohle auto mělo sloužit jen Vladimiru Vladimirovičovi, tomu spíše nebude sloužit vůbec, je ale součástí rodiny modelů značky Aurus, která vznikla právě hlavně z Putinovy iniciativy jako symbol jisté hrdosti Ruska a jeho nezávislosti na zahraniční technice.
Od této automobilky známe hlavně model Senat, tedy kratší nebo delší verzi luxusního sedanu, který ruský prezident skutečně používá a který se do oběhu dostal alespoň v nějak významném počtu exemplářů. O Komendantu to ani víc než rok po premiéře neplatí - letos mělo být vyrobeno celkem 200 vozů, realita bude nejspíš o mnoho horší. Až na konci jara se provalilo, že se do oběhu dostal první sériový kus, který si pořídila - a to byste neuhodli - firma Gazprom.
Vozy se navíc místo v dedikované továrně v Tatarstánu stále vyrábí v institutu NAMI v Moskvě, a to mimo jiné i proto, že pro velkosériovou výrobu nemají Rusové dostatek motorů. Komendant měl stejně jako Senat dostávat jen sice formálně ruský, ale fakticky německým Porsche vyvinutý motor NAMI-4123, tedy osmiválec o objemu 4,4 litru a výkonu 598 koní. Ten měl dále dostat podobně vzniklou 9stupňovou automatickou převodovkou KATE-R932 a mezi nimi instalovaný elektrický motor s dalšími 38 koňmi. Takový pohon je ale drahý, jeho výroba ruční a počet komponentů nedostatečný, proto Rusům nezbylo než zahodit kus hrdosti.
Podle obvykle dobře informovaného kanálu Ruski avtomobil na Telegramu budou Komendanty nově vyráběny primárně s motorem 3,0 V6 od čínské firmy Great Wall Motor (GWM). Konkrétně je řeč o agregátu GW V6 E30Z, který je znám z vícero modelů čínské automobilky, například SUV Tank 500. Pohonné jednotky budou vznikat přímo v Rusku v továrně značky Haval (součást GWM) a smysl tohoto kroku je jasný - zajistit širší dostupnost a také nižší cenu Komendantu. Aktuálně se má prodávat za sumy okolo 35 milionů rublů, tady asi 8,7 milionu Kč. To je opravdu hodně peněz.
Dodejme, že motor GW V6 E30Z je nejčastěji naladěn na výkon okolo 300 koní a je spojen 9stupňovou automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem. Aurus by měl dostat celý tento „balíček”. Nezní to úplně mizerně, ale kus hrdosti je fuč a 300 nebo 600 koní, to také není to samé. Uvidíme, co tento krok udělá s cenou a reálnou dostupností, dnes je Putinovo SUV vozem jen pro pár vyvolených mezi vyvolenými.






























Luxusní SUV Aurus Komendant je drahé a prakticky nedostupné, mimo jiné kvůli svému specifickému motoru s německým rodným listem. Proto má nyní dostat „Číňana”, který může oba problémy vyřešit. Foto: Aurus
Zdroj: Ruski Avtomobil@Telegram
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Šéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
včeraVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
včeraPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
včeraSázka Fordu na elektromobily nese své ovoce, v Kolíně firma propouští dalších tisíc lidí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva