Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Radical RXC Turbo 500 míří do Ženevy, chce titul nejrychlejšího auta Ringu
19.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Radical ve verzi RXC Turbo 500 s výkonem přes 530 koní chce být rekordmanem Ringu mezi produkčními auty. Parametry na to má vynikající.
Název Radical Sportscars nemůže být dozajista neznámý komukoliv, kdo někdy slyšel o Severní smyčce německého Nürburgringu. Právě malá britská automobilka totiž s modelem SR8LM dosáhla v roce 2009 v Zeleném pekle času 6 minut a 48 sekund, totiž rekordního výsledku mezi silničními vozy. Jen připomeňme, že Porsche 918 Spyder to v minulém roce zvládlo za 6:53...
Osmiválec v lehké skořápce Radicalu bohužel nešlo „na značky“ postavit všude, což ale napravila i novinka v podobě nejmladšího modelu RXC, která se dočkala také přeplňované verze Turbo se 460 koňmi. Už po jistou dobu se ovšem proslýchá, že se za oponou skrývá ještě extrémnější verze, která si neklade o nic menší cíl, než ukrojit další cené sekundy ze svého starého rekordu. Teď už je definitivně jasné, že si nikdo zprávu nevycucal z prstu, protože tenhle vůz nám Britové představí s plnou parádou v Ženevě - jmenuje se RXC Turbo 500.
Předně by mělo zaznít něco o výkonu. Proto rovnou odhalíme esa a necháme vás kochat se více než 530 koňmi (při 6 100 ot.) a 651 Nm (při 5 000 ot.), které z 3,5litrového vidlicového šestiválce EcoBoost doluje dvojice nových turbodmychadel Garrett GT28. Kromě nich se fordí jednotka dočkala například úprav na sání a vstřikování či modifikované řídicí jednotky a sportovnějšího výfukového potrubí. Jen tak mimochodem nám Radical také tvrdí, že řadu komponent vyvíjel pro nový Ford GT.
Ve výsledku, tedy s ohledem na poměr výkonu a hmotnosti, vládne tahle raketa hodnotou 468 koní na tunu, což jí kvalifikuje do skupinky opravdových hypesportů. Zrychlení na stokilometrovou rychlost bude podle našeho odhadu dílem méně než 2,5 sekundy, jelikož na 160 km/h dokáže RXC Turbo 500 vypálit za 6,8 sekundy, ba co víc - ze 64 (40 mph) na 127 km/h (80 mph) to zabere pouhopouhé tři vteřiny. Na zadní týraná kola bude přitom i nadále přenášet výkon sedmistupňová převodovka Quaife s pádly na volantu.
Šéf Radicalu tvrdí, že novinka bude opravdu velkou specialitkou a to i z hlediska aerodynamiky, přilnavosti a balistické dynamiky, nabídne prý dokonce takový zážitek z jízdy, jako žádné jiné auto, se kterým můžete vyrazit na všechny běžné evropské silnice (i na řadu dalších). Stávající zákazníci, kteří si před nedávnem už pořídili RXC Turbo však nemusejí smutnit, neboť se už v Ženevě dozvědí, za kolik jim v továrně udělají ze stávajícího modelu „pětistovku“. Noví zájemci si budou muset na budoucího rekordmana připravit minimálně 129 tisíc liber (v přepočtu 4,78 milionu korun).
Díky této novince se portfolio automobilky rozroste počet derivátů modelu RXC na pět, neboť v nabídce pak budou bok po boku verze RXC Spyder, RXC V8, RXC Turbo, RXC 3,7 V6 a právě představená RXC Turbo 500. O tom, jak se popere s Nürburgringem, budeme vědět v srpnu, kdy se testovací pilot vydá na německý okruh po vlastní ose přímo z Británie a jeho tým mu na ostrý devět měřených kol přiveze tři sady pneumatik (standardní Dunlop SportMaxx, Direzza D03G použité při dobití posledního rekordu a navíc ještě slicky Dunlop SP Sport).
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.

Radical RXC Turbo 500 si se 3,5litrovým vidlicovým EcoBoostem přiváží 530 koní a 651 Nm. I když bude vážit přes tunu, rekord Ringu mu zřejmě neunikne, hlavním kouzlem však bude, že ho můžete brát na normální silnice
Méně ultimativní Radical RXC Turbo má 460 koní a 680 Nm, což stačí na tovku za 2,6 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
před 11 hodinamiVtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Toprak mistrem světa ačkoliv Bulega vyhrál i potřetí včera 16:30
- Aprilia se dočkala: Vyhrál Raul Fernandez včera 16:15
- Vítězem Masia, 18. Vostatek včera 16:00
- Herrera slaví titul včera 15:00
- Titul pro čínský motocykl Kove, Fernandez mistrem světa včera 13:00
Nejčtenější články
Požár kamionu převážejícího supersporty pohřbil auta za víc jak 30 milionů, z většiny nezbylo vůbec nic
21.9.2025„Nikdy neodstoupím, nikdy!” Jeden z nejvyšších šéfů BMW říká, že se spalovacími motory nikdy neskončí
21.9.2025Jindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
21.9.2025Rolls-Royce ukázal nový motor V12 s výkonem 2 222 koní, který je šetrný k přírodě. A pak že to nejde
21.9.2025Úplně poslední skutečné Lambo může být vaše. Vypadá všelijak, i tak na něj potřebujete obrovské peníze
21.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva