Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Radical SR1: 410 koní na tunu a stovka za tři a půl sekundy jen za milion
25.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nekompromisní okruhová technika se schopností porážet desítky milionů korun drahé speciály nemusí stát životní úspory. Třeba Radical ví, jak na to.
Britská manufaktura Radical z Peterborough připravila pro fanoušky okruhového ježdění, sprintů, závodů do vrchu nebo klubového klání nový základní stroj SR1. Jen 3,85 metru dlouhá, 1,04 metru vysoká a 1,62 metru široká placka o hmotnosti jen 520 kilogramů přesto netrpí nějakými kompromisy. O její pohon se stará motocyklový čtyřválec Suzuki o objemu 1 340 centimetrů krychlových, výkonu 213 koní a točivém momentu 176 newtonmetrů při 10 500 otáčkách za minutu.
Tato miniaturní silniční stíhačka se dokáže díky šestistupňové sekvenční převodovce a samosvornému diferenciálu Quaife ATB rozjet z nuly na 60 mil v hodině (97 km/h) během 3,6 sekundy a i bez střechy nad dvoučlennou posádkou jezdí maximálkou 222 km/h.
Co je opravdu impozantní, jsou schopnosti generovat podélné nebo příčné zrychlení. Radical uvádí, že při plné aktivaci brzdového systému s 240miliometrovým průměrem kotoučů a čtyřpístkovými třmeny vpředu je SR1 schopen vyvinout 1,8 g. V zatáčkách je to ale ještě lepší - firma používá slicky Dunlop a tvrdí, že minisupersport s nimi bez obtíží zvládne 2,3 g.
Dvoumístní stroj je sestaven z laminátu, karbonu, základního ocelového rámu a hliníkových deformačních zón. Podvozek tvoří dvojitá nestejně dlouhá lichoběžníková ramena, stavitelné tlumiče a třináctipalcová hliníková kola o šířce sedm a devět palců. Firma v tiskové zprávě píše, že za vývojem modelu SR1 stojí stejný tým lidí, který postavil závodní okruhový speciál SR9 LMP2, takže i z tohoto pohledu vypadá vůz více než zajímavě.
A o cenovce v přepočtu 960 tisíc korun bez daně lze říci to samé. To na špatnou investici pro někoho, kdo se na běžných silnicích nudí a chce zažít trochu toho adrenalinu na okruzích, určitě nevypadá.






Stroj byl kompletně stavěn podle pravidel FIA, teoreticky si s ní tedy budete moci zazávodit i v nějakém tom „okresním přeboru”
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Nádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
5.7.2025Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025Porsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
5.7.2025Až komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
5.7.2025Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
5.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva