Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Range Rover 2017 přichází se spoustou novinek a novým vrcholem SVA Dynamic
10.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Klasické britské SUV chce sportovat, kleslo tak o 8 mm k zemi. Pod kapotou má 550 koní, na palubě pak řadu nových asistenčních systémů.
Modernizace se nevyhýbá ani Range Roveru, jehož čtvrtá generace je aktuálně na trhu již třetím rokem. Pomalu se tak blíží čas i na výraznější facelift, Britové ovšem prozatím odhalili pouze změny související s dalším modelovým rokem. Těch ve výsledku není málo, vizuální stránka ale zůstala nedotčena. Měnilo se zejména portfolio modelů a výbav, dorazily i nové technologie.
My začneme nejprve u motorového prostoru, kde se nově objevuje přeplňovaný třílitrový šestiválec z Jaguaru F-Type. Ten dává vozu k dobru 340 koní a 450 Nm točivého momentu, což stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 7,1 sekundy. Díky tomu se nová motorizace ideálně zařazuje mezi již existující varianty osazené dieselovým šestiválcem a benzinovým osmiválcem.
Dále tu máme příchod nového provedení SVAutobiography Dynamic, které si stoupne na vrchol nabídky vedle již existující verze SVAutobiography. Vůči ní se ovšem zaměří na sportovnější jízdu, pročež světlá výška klesla o 8 milimetrů. Mimo to bylo provedeno pár změn na podvozku a asistenčních systémech, jenž mají souhrnně povzbudit řidiče k rychlejšímu tempu.
Pohon má na starosti opětovně přeplňovaný benzinový osmiválec o pětilitrovém objemu, ze kterého doluje 550 koní. Stovku zvládnete za 5,4 sekundy, dále lze přitom počítat také se čtveřicí koncovek výfuku, některými detaily lakovanými grafitově černou, červenými třmeny brzd Brembo, specifickými litými koly či unikátní selekcí dekorů a čalounění.
Všechny ostatní novinky jsou již poplatné celé nabídce, i když jsou selektovány podle úrovně výbavy. Pro základní modely je určen kupříkladu monitoring jízdy ve zvoleném pruhu, parkovací asistent, automatické brzdy či detekce únavy řidiče. Vyšší specifikace pak dostanou adaptivní tempomat či detekci dopravního značení, jenž dle limitů upravuje i vaši rychlost.
K mání budou také systémy Advanced Tow Assist a Low Traction Launch, z nichž první napomáhá stabilitě při jízdě s přívěsem. Ve druhém případě tu pak máme automatickou kontrolu míry točivého momentu, jenž vám pomůže s rozjezdem na kluzkém povrchu. Dovnitř pak zamířila multimédia InControl Touch Pro s 10,1palcovým displejem.
Součástí systému je přitom i aplikace InControl Remote Premium, která vám umožní na dálku skrze mobilní telefon ovládat kupříkladu vyhřívání či chlazení sedadel. Deaktivovat lze také alarm či dokonce nastartovat motor. Tím ovšem máme veškeré novinky u konce, tou poslední je totiž selekce 19 nových barev karoserie zahrnujících lesklé i matné odstíny.





Range Rover dostal do nového modelového roku řadu drobnějších vylepšení...











...i novou verzi SVAutobiography Dynamic
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice včera 17:37
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP včera 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
Nejnovější články
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
před 2 hodinami
Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
před 3 hodinami
Slavný německý tuner si vzal do parády čínské auto, to tu ještě nebylo. Je to znak ještě překvapivějšího kroku
před 5 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 6 hodinami
Sen o návratu levných aut s normálními motory žije dál, i u nás nabízené modely se někde dostaly zpátky pod 300 tisíc
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
