Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Range Rover Evoque Autobiography Dynamic: ostrá verze dostala 285 koní
18.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Britové sice nesáhli po písmenech R a S, vyšší výkon, dynamičtěji naladěný podvozek, účinnější brzdy a ostřejší vzhled ovšem nabízejí.
Prakticky celý loňský rok jsme vás informovali o příchodu ostřejšího Range Roveru Evoque. Pokaždé jsme přitom jako neochvějnou jistotu zmiňovali dvojici písmen „RS“ a výkon 300 koní, jež by měl produkovat přeplňovaný benzinový dvoulitr. Jak se ovšem momentálně ukazuje, zrovna tato vodítka byla lichá. Britská automobilka totiž aktuálně svou ostrou verzi představila, přičemž ta do prodeje zamíří pod názvem Autobiography Dynamic. Pod přední kapotou pak nabídne maximálně 285 koní.
Jedinou trefou do černého se tak zdá dvoulitrový čtyřválec, který je společně s turbodmychadlem za danou sílu zodpovědný. O její přenos na všechna čtyři kola se pak stejně jako u točivého momentu navýšeného na 400 Nm stará překalibrovaná devítistupňová převodovka ZF. Jízdní dynamiku či spotřebu ovšem Land Rover nezmínil, o zlepšení vůči standardu s výkonem 240 koní tak můžeme pouze spekulovat.
Jen zlepšenou jízdou v přímce ovšem odklon od běžného Range Roveru Evoque nekončí. Provedení Autobiography Dynamic rovněž dostalo přepracované řízení, které nabízí větší preciznost. Nová je ale i geometrie zavěšení, pružiny jsou tužší a tlumiče byly překalibrovány, standardem se pak stal i systém vektorování točivého momentu pomocí brzdění, díky čemuž novinka mnohem lépe funguje v zatáčkách.
O bezpečné zastavení se starají posílené brzdy, které vpředu dostaly 350milimetrové kotouče. Najít je přitom můžete za novými 20palcovými kovanými koly, s nimiž je spřažen unikátní lak Phoenix Orange, pozměněná čelní maska a výraznější vstupy vzduchu v agresivnějším čelním nárazníku. Uvnitř pak Evoque nabízí sportovní nebo prémiová klimatizovaná sedadla, která lze potáhnout jedním ze šesti druhů unikátního koženého čalounění.
Dalším doplňkem jsou speciální aplikace, které stejně jako pozměněný vizuál a vylepšenou kabinu může dostat také druhá britská novinka, Range Rover Evoque Autobiography. Ten však na rozdíl od svého výkonnějšího příbuzného může počítat pouze s kosmetickými škatulaty. Pod kapotou totiž nabízí pouze standardních 240 benzinových nebo 190 dieselových koní.
Ceny obou provedení jsou momentálně neznámé, jasno by ovšem do celé záležitosti mohl vnést ženevský autosalon. Tamtéž bychom se ostatně mohli něco dozvědět i o jízdní dynamice verze Autobiography Dynamic, která nás opravdu zajímá. Jak to totiž momentálně vypadá, půjde o nejostřejší Range Rover Evoque, jaký se na nás chystá.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.















Uvnitř se verze Autobiography Dynamic liší od standardu jen v detailech a výbavou









Range Rover Evoque Autobiography Dynamic je momentálně nejostřejší verzí malého crossoveru. Její benzinový dvoulitr totiž produkuje 285 koní






Vyjma toho je další britskou novinkou provedení Autobiography, které dostalo stejný bodykit. Pod kapotou ale již nabízí standardních 240 benzinových nebo 190 dieselových koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič to při jízdě 150 km/h městem napálil do cihlového domu. Přežil, spolujezdec o 25 metrů dál též, jeho auto ne, řidičák ne, svoboda ne
před 9 hodinami
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Zákaz spalovacích motorů bude zrušen, není alternativy. „Nebo tu chcete všechno pohřbít?” ptá se šéf BMW
před 6 hodinami
Nové Porsche Cayenne je tak otylé, že se stalo vůbec nejtěžším Porsche historie, překonává i firemní traktory
před 7 hodinami
Poslední nové BMW s tlačítky v interiéru a displejem menším než Afrika končí, zůstane po něm jen prázdnota
před 8 hodinami
Řidič to při jízdě 150 km/h městem napálil do cihlového domu. Přežil, spolujezdec o 25 metrů dál též, jeho auto ne, řidičák ne, svoboda ne
před 9 hodinami
Centrální plánování 2.0 selhává stejně jako to první, bublina baterek pro elektromobily je na pokraji prasknutí
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
