Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Range Rover Evoque Autobiography Dynamic: ostrá verze dostala 285 koní
18.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Britové sice nesáhli po písmenech R a S, vyšší výkon, dynamičtěji naladěný podvozek, účinnější brzdy a ostřejší vzhled ovšem nabízejí.
Prakticky celý loňský rok jsme vás informovali o příchodu ostřejšího Range Roveru Evoque. Pokaždé jsme přitom jako neochvějnou jistotu zmiňovali dvojici písmen „RS“ a výkon 300 koní, jež by měl produkovat přeplňovaný benzinový dvoulitr. Jak se ovšem momentálně ukazuje, zrovna tato vodítka byla lichá. Britská automobilka totiž aktuálně svou ostrou verzi představila, přičemž ta do prodeje zamíří pod názvem Autobiography Dynamic. Pod přední kapotou pak nabídne maximálně 285 koní.
Jedinou trefou do černého se tak zdá dvoulitrový čtyřválec, který je společně s turbodmychadlem za danou sílu zodpovědný. O její přenos na všechna čtyři kola se pak stejně jako u točivého momentu navýšeného na 400 Nm stará překalibrovaná devítistupňová převodovka ZF. Jízdní dynamiku či spotřebu ovšem Land Rover nezmínil, o zlepšení vůči standardu s výkonem 240 koní tak můžeme pouze spekulovat.
Jen zlepšenou jízdou v přímce ovšem odklon od běžného Range Roveru Evoque nekončí. Provedení Autobiography Dynamic rovněž dostalo přepracované řízení, které nabízí větší preciznost. Nová je ale i geometrie zavěšení, pružiny jsou tužší a tlumiče byly překalibrovány, standardem se pak stal i systém vektorování točivého momentu pomocí brzdění, díky čemuž novinka mnohem lépe funguje v zatáčkách.
O bezpečné zastavení se starají posílené brzdy, které vpředu dostaly 350milimetrové kotouče. Najít je přitom můžete za novými 20palcovými kovanými koly, s nimiž je spřažen unikátní lak Phoenix Orange, pozměněná čelní maska a výraznější vstupy vzduchu v agresivnějším čelním nárazníku. Uvnitř pak Evoque nabízí sportovní nebo prémiová klimatizovaná sedadla, která lze potáhnout jedním ze šesti druhů unikátního koženého čalounění.
Dalším doplňkem jsou speciální aplikace, které stejně jako pozměněný vizuál a vylepšenou kabinu může dostat také druhá britská novinka, Range Rover Evoque Autobiography. Ten však na rozdíl od svého výkonnějšího příbuzného může počítat pouze s kosmetickými škatulaty. Pod kapotou totiž nabízí pouze standardních 240 benzinových nebo 190 dieselových koní.
Ceny obou provedení jsou momentálně neznámé, jasno by ovšem do celé záležitosti mohl vnést ženevský autosalon. Tamtéž bychom se ostatně mohli něco dozvědět i o jízdní dynamice verze Autobiography Dynamic, která nás opravdu zajímá. Jak to totiž momentálně vypadá, půjde o nejostřejší Range Rover Evoque, jaký se na nás chystá.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.















Uvnitř se verze Autobiography Dynamic liší od standardu jen v detailech a výbavou
Range Rover Evoque Autobiography Dynamic je momentálně nejostřejší verzí malého crossoveru. Její benzinový dvoulitr totiž produkuje 285 koní
Vyjma toho je další britskou novinkou provedení Autobiography, které dostalo stejný bodykit. Pod kapotou ale již nabízí standardních 240 benzinových nebo 190 dieselových koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
dnes73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nejnovější články
Mitsubishi Colt po velkém návratu končí po pouhých dvou letech na trhu, je to zvláštní
před 7 hodinamiStellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
před 9 hodinamiNová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
před 10 hodinamiFerrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
dnesTesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
dnes
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.08. 21:42 - Eda
- Fiat a vše kolem nich 10.08. 18:39 - pavproch
- Dotazník na Autoservisy 10.08. 12:21 - Stepan
- BMW Divize 10.07. 16:58 - pavproch
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch
- Kia EV9 10.06. 23:20 - lukasak12