Range Rover Holland and Holland: lovecká edice je prý nejluxusnější SUV všech dob

Novinka za šest milionů korun bude k mání maximálně ve 120 kusech. Všechny dostanou exkluzivní zelený lak, celokožený interiér či osmiválec pod kapotu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Range Rover Holland and Holland: lovecká edice je prý nejluxusnější SUV všech dob

6.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Range Rover Holland and Holland: lovecká edice je prý nejluxusnější SUV všech dob

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Novinka za šest milionů korun bude k mání maximálně ve 120 kusech. Všechny dostanou exkluzivní zelený lak, celokožený interiér či osmiválec pod kapotu.

O nově založené divizi SVO britských značek Jaguar a Land Rover jsme naposledy mluvili v souvislosti s programem Experience, díky kterému se můžete posadit za volant letitých koček z Coventry. Na minulost se ovšem specializuje pouze jedno oddělení, zatímco další si bere na paškál zakázkové kreace. V tomto směru jsme si již mohli představit Range Rover Evoque SW1, nyní ovšem přišla řada na jeho mohutnějšího sourozence. Divize Special Vehicle Operations se při jeho navrhování a výrobě spojila s britskou puškařskou firmou Holland & Holland, která se úpravami dvojitého „R“ zabývá již léta.

Výsledkem této spolupráce je speciální edice, která se v rámci hierarchie postavila dokonce nad Range Rover Autobiography Black s prodlouženým rozvorem. Právem si tak zaslouží nálepku nejdražšího a nejluxusnějšího modelu britské značky všech dob, neboť cena narostla ze 146 900 liber (cca 4 847 700 Kč) na extrémních 180 000 GBP (5 940 000 Kč). A Britové říkají, že luxusnější SUV ještě nevyrobil ani nikdo jiný. K mání přitom bude jen 40 exemplářů ročně, a to po dobu následujících tří let. I navzdory nemalé sumě se tak dá očekávat značný zájem.

A co za své peníze maximálně 120 zákazníků dostane? Zvenčí je to unikátní zelený lak doplněný maskou ve stejném odstínu, jíž doplňují chromové doplňky. Mimo to tu máme plaketky potvrzující, že jde o speciální edici, za dalšími změnami ovšem musíme dovnitř. Zde je přitom hned na první pohled patrné exkluzivní kožené čalounění v barvě kávy, se kterým přicházejí tradiční výšivky firmy Holland & Holland.

Dále tu máme dřevěné obklady, hliníkové doplňky či gravírované kliky dveří. V zadní části pak nechybí dvě individuálně polohovatelná křesla, se kterými dorazily výsuvné stolíky, ambientní osvětlení a porty na USB. Opomenut nebyl ani zavazadlový prostor, do kterého se nastěhoval kůží potažený hliníkový kufr s vnitřním čalouněním z Alcantary, jež pobere dvojici pušek značky Holland & Holland.

Zmínit můžeme ještě podlahu zavazadelníku, která je vyrobena z hliníku a karbonu a jíž rovněž zdobí kůže a dřevo. V motorovém prostoru pak můžete vybírat mezi 4,4litrovým turbodieselem SDV8 nebo přeplňovaným benzinovým osmiválcem, pročež pod pravou nohu dostanete buď 339, nebo 510 koní. Na techniku se totiž nepodívala ani divize britské firmy, ani spolupracující puškaři.


Range Rover Holland and Holland: lovecká edice je prý nejluxusnější SUV všech dob - 1 - Range Rover SVO Holland and Holland 01Range Rover Holland and Holland: lovecká edice je prý nejluxusnější SUV všech dob - 2 - Range Rover SVO Holland and Holland 02Range Rover Holland and Holland: lovecká edice je prý nejluxusnější SUV všech dob - 3 - Range Rover SVO Holland and Holland 03Range Rover Holland and Holland: lovecká edice je prý nejluxusnější SUV všech dob - 4 - Range Rover SVO Holland and Holland 04Range Rover Holland and Holland: lovecká edice je prý nejluxusnější SUV všech dob - 5 - Range Rover SVO Holland and Holland 05Range Rover Holland and Holland: lovecká edice je prý nejluxusnější SUV všech dob - 6 - Range Rover SVO Holland and Holland 06Range Rover Holland and Holland: lovecká edice je prý nejluxusnější SUV všech dob - 7 - Range Rover SVO Holland and Holland 07
Speciální Range Rover vás vyjde na šest milionů, v zavazadelníku ovšem najdete kufr se dvěma puškami Holland & Holland

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.