Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Range Rover Sport facelift: omlazená klasika
13.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Přinášíme pohled na omlazenou podobu modelu Range Rover Sport. Novinka přináší dvě nové pohonné jednotky s výkonem vrcholícím za hranicí pěti set koní, kvalitnější materiály, ale i některé nové technologie.
Inovovaný Range Rover Sport je nyní osazen výkonnějším, kompresorem přeplňovaným zážehovým osmiválcem o objemu 5,0 l. Ten disponuje mohutným výkonem 510 koní (375 kW) a 620 N.m točivého momentu. Tímto krokem se dostal za hranici výkonu svého konkurenta v podobě Mercedesu ML 63 AMG a ostatně nemá daleko ani k novým BMW X5 M a X6 M. Stejnou jednotku, ale se sníženým výkonem dostane i terénní kolega Discovery 4.
Pro zákazníky u kterých není výkon na prvním místě je tu vznětová verze s motorem značky Jaguar o objemu 3,6 l s výkonem 245 koní. Nejvyšší točivý moment činní 600 N.m. Obě pohonné jednotky jsou nejenže lehčí a zhruba o 20 procent výkonnější, než jejich předchůdci, ale vyznačují se i nižší kombinovanou spotřebou a kultivovanějším chodem. Spojeny jsou se samočinnou převodovkou ZF.
Exteriérové omlazení doznalo změnu na předním a zadním nárazníku kterým sekundují nové prahové lišty. Hlavní světlomety mají nové uspořádání a jsou plně z LE diodových komponentů. Směrová a zadní světla jsou taktéž tvořena diodami. Nová je i mřížka chladiče.
Poměrně dramatické změny se odehrály v interíéru. Najdeme zde nový TFT displej s velikostí 12" palců, který je spojen s novými ovladači. Interiér také nabídne větší míru luxusu a pohodlí ,především díky odchozím strohým a ostrým tvarům. Nadšenci moderních technologií jistě ocení propracovanější navigační systém, který lze ovládat přes dotykovou obrazovku, součástí multimediálního systému je i USB port a přípojka pro iPod.
Faceliftovaný „RR Sport” se začne prodávat záhy po skončení autosalonu v New Yorku, ceny by měly zůstat na současné úrovni.













Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
dnesBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
před 5 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 6 hodinamiElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
před 8 hodinamiKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
před 9 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva