Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Alaskan je venku, pick-up nabízí až 190 naftových koní
1.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přepracovaný Nissan Navara schopný pobrat na korbu až tunu nákladu bude k mání se 160 nebo 190 koňmi. Do Evropy ale dorazí až později.
Příchod produkčního Renaultu Alaskan jsme avizovali před několika málo dny. Při té příležitosti jsme se trochu podivovali nad místem prezentace. Francouzi totiž po celou dobu naznačovali, že tento pick-up je stvořen především pro Evropu. V té se ovšem Medellin nenachází, místo toho musíme do Jižní Ameriky. Právě v Kolumbii se totiž Alaskan začne prodávat v prvé řadě, než vyrazí to sousedních států. Další globální trhy budou potvrzeny později.
Daný krok je na první pohled překvapivý, neboť na Jižní Ameriku aliance Renault-Nissan pamatovala již loni, když k prodejcům zamířil Duster Oroch. Je ale třeba si uvědomit, že loni prodeje lehkých užitkových vozů v této lokalitě dosáhly jednoho milionu kusů, tedy 17,4 procenta z celkového koláče. Pick-upy schopné pobrat až tunu nákladu přitom tvoří 45 % z tohoto segmentu a tento stav má v příštích třech letech ještě o 15 procent vzrůst.
Pokud pak ve výsledku do dané rovnice zasadíme ještě fakt, že Duster Oroch uveze „pouze“ 650 kg, je evidentní, že Renault hodlá mít na jihoamerických trzích pokrytou každou skulinku. Francouzská automobilka dokonce dodává, že tento region patří mezi její nejdůležitější, což dokazuje i fakt, že v Brazílii, Argentině, Kolumbii a Chile má již postavené továrny. Alaskan přitom bude vyráběn v argentinské Cordobě, stejně jako v mexické Curnavaca.
Z výše zmíněného se tedy může zdát, že řeči o příchodu do Evropy nebyly založeny na pravdě. To ovšem Renault vyvrací tím, že jako třetí produkční lokalitu určil španělskou Barcelonu. Na Alaskan se tedy skutečně můžeme začít těšit, i když očekávat jej můžeme až v příštím roce. V závislosti na daných trzích přitom bude k dispozici s 2,5litrovým benzinovým čtyřválcem (160 koní) a 2,3litrovým či 2,5litrovým turbodieselem (160 a 190 koní).
O jízdní dynamice či spotřebě se značka aktuálně nezmiňuje, pouze dodává, že na výběr bude šestistupňový manuál či sedmistupňový automat. Standardem se stane pohon zadních kol, za příplatek ovšem dorazí také systém 4x4. V takovém případě je přitom možné počítat s elektronickým středovým diferenciálem i mechanickým zadním diferenciálem, který umocňuje schopnosti v terénu. V tom vozu napomáhá i světlá výška 230 mm.
Dále se Alaskan chlubí tažnou kapacitou až 3,5 tuny, která má být nejlepší v daném segmentu. Mimo to máme očekávat rovněž velkorysé nájezdové úhly vpředu i vzadu, mezi elektronickými asistenty pak nebude chybět kontrola sjezdu svahů či asistent rozjezdů do kopce. Zopakovat pak ještě můžeme, že korba pobere až tunu nákladu, přičemž k dispozici bude v krátké nebo dlouhé variantě, pokaždé s antikorozní úpravou.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde je možné počítat s pětipalcovým či na některých trzích se sedmipalcovým dotykovým displejem. Chybět nebude ani sada čtyř kamer monitorujících celé okolí vozu, bezklíčové odemykání/zamykání/startování, hlasové ovládání, audio systém se čtyřmi nebo šesti reproduktory, dvouzónová klimatizace či vyhřívaná a až v osmi směrech elektronicky stavitelná přední sedadla.
V rámci zadní řady Renault zmiňuje 589 milimetrů prostoru pro kolena cestujících, vyjma toho lze po celé kabině počítat s úložnými prostory, odkládacími schránkami či držáky na nápoje. Tím jsme ale na konci tiskové zprávy, pročež jen dodáme, že daný výčet prvků vám možná do značné míry přijde povědomý. Mýlka to není, neboť Alaskan je postaven na bázi Nissanu Navara, se kterým sdílí řadu komponentů i řešení.



















Renault Alaskan bude zpočátku k mání pouze na jihoamerických trzích. Ty globální Francouzi teprve potvrdí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Grand Prix Itálie v Mugellu včera 17:16
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side 16.6.2025
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou 16.6.2025
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
Nejčtenější články
S elektromobily na věčné časy a nikdy jinak! Prodejní šéf VW po všem opakuje matku všech klišé: „Budoucnost je elektrická.”
21.5.2025Nová Toyota RAV4 je venku a sází na úplně jiný, rozporuplnější vzhled. A kontroverzní je i tím, co má pod kapotou
21.5.2025Fiat zjevně věří, že spalovací 500 bude megahit, od listopadu bude mít k dispozici celou slavnou továrnu
21.5.2025Kolaps Porsche je dílem slepé sázky na elektromobily, říká otevřeně analytik Warburgu, už se kolem toho nechodí po špičkách
21.5.2025Fiat se zdá být konečně znovu na správné cestě, jeho dalším velkým krokem bude oživení této malé legendy
21.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva