Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Alpine Celebration odhalen v Le Mans, budí spíše rozpaky
14.6.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tedy alespoň svým designem, který se zdá být nijaký. Nic více nám ale Renault nyní prozradit nechce.
Letošní Le Mans není pro automobilové nadšence zajímavé jen kvůli dalšímu ročnímu slavné čtyřiadvacetihodinovky. Na stejném místě se těsně před startem samotného závodu měl odhalit předprodukční koncept nového Renaultu Alpine AS1. Stalo se to, Francouzi novou studii svého sporťáku opravdu ukázali, přítomný dav ale mohl po strhnutí plachty z vozu jen zašumět překvapením.
A nebyl to úžas, spíše údiv. Po designově vytříbeném a technicky nekompromisním konceptu Alpine A110-50 odhaleném před třemi léty v Monaku vypadá nová studie Alpine Celebration oslavující 60 let uplynuvších od zrodu značky Alpine poněkud rozpačitě. Někteří už mu začali říkat čínské Porsche, neboť vypadá jako klon některých německých sporťáků. Jiní si začali brát do úst slova jako „knedlík”, neboť vedle atleticky vyhlížejícího předchůdce údajně mířícímu ke stejnému produkčnímu vozu vypadá novinka poněkud otyle.
Neptejte se, k jakému pohledu se přikláníme spíše, nový Alpine ale vyvolává rozpaky i v nás. Na pohled nevypadá jako malý a lehký sporťák, kterým má ve výsledku být. A fakt, že jde o zjevný úklon před původní A110 Berlinetta, novince na atraktivitě nepřidává. Neberte to jako projev neúcty, originální A110 máme rádi, snažit se přenést do dnešní doby, vyžadující u podobného auta nutně zcela odlišný technický přístup, příliš mnoho původního designu, není zrovna ideální. A výsledek vypadá podle toho. Je pochopitelně otázkou, jak by vůz vypadal bez - z dnešního pohledu opět podivného - retrospektivního zbarvení, nemáme ale pocit, že by sundání pár nálepek mělo dojem zásadně změnit.
Je otázkou, co se za uplynulé roky ve vývoji celého auta stalo tak podstatného, že nám Renault po třech letech předkládá úplně jiný koncept než zprvu. Byl to rozchod s Caterhamem si potrpí na velmi jednoduché konstrukce, jíž se Alpine Celebration už tak úplně nejeví? Možná, Renault na každý pád už před časem řekli, že nový Alpine má hotový design a šlo zřejmě o ten vůz, který právě vidíte na fotkách. Nečekejme tedy, že se do plánované premiéry produkční verze, která by si mohla říkat AS1 (Alpine Sport 1), něco podstatného změní. V roce 2016 bychom zkrátka měli vidět ve výrobě něco takového, jako vidíme dnes.
Možná se divíte, proč dokola probíráme vzhled, který u aut tohoto řazení není tím nejpodstatnějším. S tím souhlasíme, Renault ale v Le Mans nic jiného než vzhled neodhalil, k technice neřekl ani slovo. Vzduchem se nesla pouze slova o výkonu okolo 250 koní, což nic nemění na očekávání použití motoru 1,6 nebo 2,0 turbo s většími sázkami na ten druhý jmenovaný. Zbytek techniky vzejde ještě ze společného vývoje Renaultu a Caterhamu, s převahou preferencí prvního jmenovaného, pochopitelně. Očekávat tak máme mj. dvouspojkový automat spíše než manuální řazení, což akcie vozu z pohledu nadšených řidičů posílá k ledu. Hmotnost do 1,1 tuny a pohon zadních kol ale činí opak.
Pozoruhodné je, že Renault v novém Alpine jakési francouzské Porsche nestvořil náhodou, on takové auto stvořit zjevně chtěl. Svědčí o tom slova Laurense van den Ackera, šéfdesignéra Renaultu: „Výzvou v případě Alpine je zaplnit mezeru delší než 20 let a stvořit produkt, který je uvěřitelný. To auto opravdu musí vytvořit nové základy značky Alpine. Musíme stvořit 911 od Alpine. Pokud to uděláme správně, můžeme uvažovat i o modelech jako Panamera,” řekl van der Acker.
Jak moc je tento přístup správný, posuďte sami. Jak moc je „správné” samotné auto, ale zatím nemá smysl hodnotit, tedy krom samotného designu. Více konkrétnějších informací o něm se snad dozvíme ještě letos, pokud s ním Francouzi chtějí už příští rok vyrazit do boje o zákazníka.












Renault Alpine Celebration Concept je zvláštní...
Návaznost na slavné modely značky se zdá být příliš vynucená
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 3 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejčtenější články
Ojeté korejské SUV je v bazarech stále větší modla hlavně díky motoru, který do jeho nástupce už nekoupíte
19.5.2025Řidiči Mercedesu ve 230 km/h na okruhu selhaly brzdy, rozmáznul se o bariéru jako opilý komár
20.5.2025Sázka na elektromobily je „slepá ulička”, říká už zcela otevřeně šéf BMW. To to trvalo
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva