Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Captur: francouzský Juke bez střechy
11.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ani Renault nelení a pro ženevský autosalon si připravil své novinky. Jednou z nich bude koncept crossoveru Captur, který je trochu kupé, trochu SUV a trochu kabrioletem.
Jistě si vzpomenete na Nissan Juke, vzhledově dosti „ujeté” malé SUV, které se k podivu nejednoho z nás nakonec dostalo do výroby v podobě takřka odpovídající někdejšímu konceptu téhož jména. Nyní před sebou máme koncept Renaultu Captur, který dost možná čeká stejný osud - dnes vypadá jako šílený koncept, vzhledem k rozměrové spřízněnonosti právě s Jukem ale očekáváme, že se coby koncernové dílko dostane dříve nebo později do výroby. V jaké podobě? To je zatím obtížné předjímat, pro tuto chvíli si ale určitě můžeme říci, co nabídne v podobě studie.
Předně je to specifický design, který kráčí ve stopách nedávných konceptů značky. Podle automobilky vznikl Captur na základech vzhledu studie DeZir, ale přidal ji techničtější, rozumějte funkčnější rozměr. Nadto Renault přiznává inspiraci tělem atleta, využívajícího ochranných prvků jako je helma či rukavice. A když se na Captur chvíli zadíváte, vypadá opravdu trochu jako bruslař v parku, navlečený do všemožných chráničů.



Tím ale specifika zevnějšku nekonční. Velkým překvapením je odnímatelná pevná střecha, která dovolí udělat z vozu tak trochu kabriolet (přesnější by bylo označení targa). Za běžné nelze označit ani dveře, které se vyklápí jako motýlí křídla, a 22" kola z lehkých slitin, obouvající pneumatiky s ultranízkým profilem.
Interiér je pojat podobně futuristicky jako zevnějšek a čtyři samostatná karbonová sedadla pro posádku obklopuje výrazně zbarvenými, trvale prosvětlenými plasty. Podle designéra vozu zajišťuje právě toto pojetí vnímání interiéru jako vřelého a přitom sportovně působícího místa. Inu, posuďte sami.
Pod kapotou konceptu najdeme naftový motor o objemu 1,6 litru, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Má nabízet výkon až 160 koní a ačkoli se s ním v této podobě v žádném sériovém Renaultu zatím nesetkáme, ve verzi se 130 koňmi by se jménem Energy dCi měl nahradit současné jedna-devítky.
Motor je spojen s dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC a jeho výkon je dále přenášen na kola obou náprav přes nový, mechanický diferenciál RX2, schopný poslat výkon i samostatně na jediné z kol, které to zrovna potřebuje. Tato výbava zajistí Capturu s hmotností okolo 1 300 kg zrychlení z klidu na 100 km/h za rovných 8 sekund, spotřeba paliva odpovídá emisím CO2 ve výši 99 g na kilometr jízdy. Přesnou hodnotu ale Renault nezveřejnil.
Renault Captur se světu pochopitelně představí na blížícím se ženevském autosalonu, kde se o něm zřejmě dozvíme ještě o něco více. A i kdyby ne, určitě vám ze Švýcarska přineseme více jeho fotografií.




 Renault Captur na fotografiích...
...i na prvním videu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? včera 09:13
 - Hakim Danish místo Yamanaky včera 08:40
 - Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
 - Kdo je Mattia Rato? 2.11.2025
 - Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 2.11.2025
 
Nejnovější články
 Prodeje elektrických Fordů s koncem dotací v USA zkolabovaly až šokujícím způsobem, ani šéf firmy nečekal takový pád
před 2 hodinami
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
včera
 „Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
včera
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
včera
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    