Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Captur: francouzský Juke bez střechy
11.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ani Renault nelení a pro ženevský autosalon si připravil své novinky. Jednou z nich bude koncept crossoveru Captur, který je trochu kupé, trochu SUV a trochu kabrioletem.
Jistě si vzpomenete na Nissan Juke, vzhledově dosti „ujeté” malé SUV, které se k podivu nejednoho z nás nakonec dostalo do výroby v podobě takřka odpovídající někdejšímu konceptu téhož jména. Nyní před sebou máme koncept Renaultu Captur, který dost možná čeká stejný osud - dnes vypadá jako šílený koncept, vzhledem k rozměrové spřízněnonosti právě s Jukem ale očekáváme, že se coby koncernové dílko dostane dříve nebo později do výroby. V jaké podobě? To je zatím obtížné předjímat, pro tuto chvíli si ale určitě můžeme říci, co nabídne v podobě studie.
Předně je to specifický design, který kráčí ve stopách nedávných konceptů značky. Podle automobilky vznikl Captur na základech vzhledu studie DeZir, ale přidal ji techničtější, rozumějte funkčnější rozměr. Nadto Renault přiznává inspiraci tělem atleta, využívajícího ochranných prvků jako je helma či rukavice. A když se na Captur chvíli zadíváte, vypadá opravdu trochu jako bruslař v parku, navlečený do všemožných chráničů.



Tím ale specifika zevnějšku nekonční. Velkým překvapením je odnímatelná pevná střecha, která dovolí udělat z vozu tak trochu kabriolet (přesnější by bylo označení targa). Za běžné nelze označit ani dveře, které se vyklápí jako motýlí křídla, a 22" kola z lehkých slitin, obouvající pneumatiky s ultranízkým profilem.
Interiér je pojat podobně futuristicky jako zevnějšek a čtyři samostatná karbonová sedadla pro posádku obklopuje výrazně zbarvenými, trvale prosvětlenými plasty. Podle designéra vozu zajišťuje právě toto pojetí vnímání interiéru jako vřelého a přitom sportovně působícího místa. Inu, posuďte sami.
Pod kapotou konceptu najdeme naftový motor o objemu 1,6 litru, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Má nabízet výkon až 160 koní a ačkoli se s ním v této podobě v žádném sériovém Renaultu zatím nesetkáme, ve verzi se 130 koňmi by se jménem Energy dCi měl nahradit současné jedna-devítky.
Motor je spojen s dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC a jeho výkon je dále přenášen na kola obou náprav přes nový, mechanický diferenciál RX2, schopný poslat výkon i samostatně na jediné z kol, které to zrovna potřebuje. Tato výbava zajistí Capturu s hmotností okolo 1 300 kg zrychlení z klidu na 100 km/h za rovných 8 sekund, spotřeba paliva odpovídá emisím CO2 ve výši 99 g na kilometr jízdy. Přesnou hodnotu ale Renault nezveřejnil.
Renault Captur se světu pochopitelně představí na blížícím se ženevském autosalonu, kde se o něm zřejmě dozvíme ještě o něco více. A i kdyby ne, určitě vám ze Švýcarska přineseme více jeho fotografií.
Renault Captur na fotografiích...
...i na prvním videu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před 4 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva