Nissan Juke: sympatický crossover

Nissan představil v předpremiéře svůj nový model Juke, zčásti SUV a zčásti sportovní vůz, který přináší svěží vítr do tradičně konzervativního tržního segmentu B a nabízí alternativu ke konvenčnímu městskému hatchbacku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nissan Juke: sympatický crossover

20.2.2010 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek

Nissan Juke: sympatický crossover

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nissan představil v předpremiéře svůj nový model Juke, zčásti SUV a zčásti sportovní vůz, který přináší svěží vítr do tradičně konzervativního tržního segmentu B a nabízí alternativu ke konvenčnímu městskému hatchbacku.

O plánovaném příchodu tohoto modelu jsme už psali. Nissan svým oficiálním představením jen potvrdil ambice nového kompaktního crossoveru s označením Juke, jenž v sobě kombinuje kompaktní SUV a sportovní automobil. Juke je založen na platformě B aliance Renault - Nissan, má rozvor 2 530 mm, délku 4 135 mm, šířku 1 765 mm a výšku 1 570 mm.

Juke byl navržen studiem Nissan Design Europe (NDE) a dopracován v Nissan Design Centre (NDC) v Japonsku. Vůz Juke bude vyráběn v Sunderlandu ve Velké Británii a v japonské Oppamě. Z hlediska designu je spodní část pětimístného modelu Juke čisté SUV, s robustními koly, širokými pneumatikami a vyšší světlou výškou. Horní část spíše připomíná sportovní vůz s vysokou okenní linií, úzkým bočním prosklením a klesající linií střechy ve stylu kupé. Tento dojem podporují i zadní dveře s klikami skrytými v rámu dveří.

V Evropě budou zpočátku prodeje k dispozici tři různé motory. Jeden vznětový s objemem 1,5 l a dvě zážehové šestnáctistovky. Nabídka převodovek zahrnuje šestistupňovou manuální převodovku nebo bezestupňovou převodovku CVT. Tatáž převodovka CVT, ale s manuálním šestistupňovým režimem, bude dostupná u vyšších verzí s pohonem všech kol s přeplňovaným zážehovým motorem 1,6 l. Kromě konvenčního pohonu předních kol bude novinka k dostání také ve verzi s pohonem všech kol ALL-MODE 4×4.

Interiéru dominuje středová konzole podle konstruktérů japonské novinky inspirovaná palivovou nádrží motocyklu. Na český trh přijde Nissan Juke ve výbavových verzích Visia, Acenta a Tekna. Standardní výbavou bude např. klimatizace, zadní parkovací kamera či inteligentní klíč. Zavazadlový prostor je průměrný a i s ukládací schránkou podlážkou disponuje objemem 251 litrů. Naštěstí jsou zadní sedadla dělená v poměru 60:40 a po složení poskytují zcela plochou podlahu nákladového prostoru. Pro ukrytí zavazadel před zraky zvědavců zde slouží integrální kryt, který je připevněn k zadním dveřím a při otvírání zavazadlového prostoru se zvedá společně s nimi.

Nissan Juke přispěje k oživení segmentu kompaktních crossoverů a o jeho prodeje nemusí mít strach ani české zastoupení. Ceny by se měly pohybovat podle našeho odhadu v rozmezí 350 - 600 tisíc korun. Prodej v Evropě bude zahájen na začátku třetího čtvrtletí 2010 a v České republice se novinky dočkáme ještě před vánoci.

Nissan Juke - nabízené verze:
1.5 dCi 81 kW 4x2 6stupňová manuální
1.6i 86 kW 4x2 5stupňová manuální
1.6i 86 kW 4x2 XTRONIC CVT
1.6i Turbo 140 kW 4x2 6stupňová manuální
1.6i Turbo 140 kW 4x4 XTRONIC CVT


Nissan Juke: sympatický crossover - 1 - Juke21Nissan Juke: sympatický crossover - 2 - Juke23Nissan Juke: sympatický crossover - 3 - Juke11Nissan Juke: sympatický crossover - 4 - Juke12Nissan Juke: sympatický crossover - 5 - Juke06Nissan Juke: sympatický crossover - 6 - Juke05Nissan Juke: sympatický crossover - 7 - Juke04Nissan Juke: sympatický crossover - 8 - Juke02Nissan Juke: sympatický crossover - 9 - Juke07Nissan Juke: sympatický crossover - 10 - Juke14Nissan Juke: sympatický crossover - 11 - Juke13Nissan Juke: sympatický crossover - 12 - Juke15Nissan Juke: sympatický crossover - 13 - Juke16Nissan Juke: sympatický crossover - 14 - Juke18Nissan Juke: sympatický crossover - 15 - Juke19Nissan Juke: sympatický crossover - 16 - Juke20Nissan Juke: sympatický crossover - 17 - Juke22Nissan Juke: sympatický crossover - 18 - Juke24

Jaroslav Vavera

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.