Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Clio 2012: nová generace oficiálně, detailně
3.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Komerčně nejdůležitější novinka letošního roku je konečně na světě. Staví na downsizingu a pouze pětidveřové karoserii.
Renault dnes oficiálně, ještě před veřejným debutem na podzimním pařížském autosalonu, představil nové Clio. Po včerejším úniku „tovární“ fotky se překvapení s definitivní platností nekoná, nicméně automobilka má pro nás celou sadu fotek, včetně nejdůležitějších technických detailů, a tak se na ně pojďme podívat.
Čtvrtá generace Clia navržená Laurensem van den Ackerem, nejvyšším šéfem designového oddělení, je dlouhá 4,06 metru a je tedy o tři a půl centimetru delší než jeho předchůdce. S výškou šli návrháři naopak dolů o 45 mm a vůz měří 1,45 metru. Zvětšila se také šířka, i když pouze o 24 mm, na celkových 1,73 metru. O optické prodloužení auta se dále postarají černé sloupky B, které se společně s výraznou přídí po vzoru konceptu DeZir a ukrytými klikami zadního páru dveří postarají o nejvýraznější stylistické poznávací prvky auta.
Ačkoli ze záběru nelze vyvozovat definitivní závěry, máme za to, že Renault bude chtít zacílit nové Clio na zákazníky hledající nejen praktičnost, ale také poněkud více luxusu. Svědčí o tom docela pohledná středová konzola v pianové černi doplněná velkým sedmipalcovým displejem navigačního systému Carminat TomTom s rozhraním R-Link a minimalizovaným ovládáním klimatizace. Také sedačky, chromované kliky dveří nebo multifunkční volant vypadají na relativně obyčejný hatchback docela hodnotně. Zákazníci navíc budou mít možnost vybrat si ze čtyř barevných schémat kabiny, ačkoli zrcadlení světlé palubní desky v předním okně může být kontraproduktivní.
Kolegové v Británii mají v tuto chvíli jako jedni z mála také ceny nového Clia a vesměs konstatují, že jsou nastaveny tak, aby Renault nadělal co nejvíce problémů domácímu rivalovi Peugeotu 208.
Jak vypadají motorizace? Odpůrci dowsizingu z nich asi radost mít nebudou. Benzínovým základem se stane turbodmychadlem přeplňovaný tříválec „New Energy TCe“ o objemu 0,9 litru. Nabízí maximální výkon 90 koní při 5 000 otáčkách za minutu a 135 newtonmetrů při 2 500 ot./min. Renault slibuje průměrnou spotřebu jen 4,3 l/100 km.
V roli prozatím nejvýkonnější zážehové jednotky bude dvanáctistovka s turbodmychadlem řady TCe s výkonem 120 koní a nejvyšším točivým momentem 190 newtonmetrů při 1 750 ot./min. Francouzi dynamické parametry neuvádí, motor je totiž momentálně ve stádiu homologace, nicméně upozorňují, že tento čtyřválec bude spřažen se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC.
Dieselové jednotky bude zastupovat notoricky známý agregát 1,5 dCi s výkonem 90 koní při 4 000 ot./min. a točivým momentem 220 newtonmetrů od 1 750 ot./min. V kombinaci se systémem stop-start by mělo takto vybavené Clio jezdit jen za 3,2 l/100 km.
Při uvedení Clia na trh bude vůz nabízen v jednom z osmi laků, což se ale časem patrně změní a Renault paletu barev dále rozšíří. To samé ovšem nelze říci o karosářských variantách. Francouzi tvrdí, že jiné než pětidveřové Clio čtvrté generace se na trhu neobjeví.
Jak jsme již zmínili, veřejná premiéra čeká nový Renault na domácím autosalonu v Paříži, do prodeje by se měl dostat hned poté. Pro nás relevantní ceny, snad i ty české, bychom tak mohli znát ještě v průběhu léta.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Kompletní galerie oficiálních snímků nového Renaultu Clio 2012






















































Renault tvrdí, že nové Clio zůstane pouze u pětidveřové karoserie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 4 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
před hodinou
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
před 3 hodinami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 4 hodinami
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
před 10 hodinami
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
