Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Clio Gordini: ostrý vzhled i pro „tupá” Clia
20.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Že jsme v názvu článku zapomněli na písmena RS? Kdeže, nejnovějším předmětem „gordinizace” Renaultů se stalo docela obyčejné Clio.
Už když jsme kdysi psali o Twingu RS Gordini a Cliu RS Gordini, nebyli jsme zrovna nadšení z toho, že jméno slavného úpravce závodních strojů dostaly jen přebarvené vozy Renault Sportu. Ale budiž, Renaulty s písmeny RS v názvu jsou dostatečně dobré na to, aby si toto jméno zasloužily i bez dalších úprav. Když se ale později objevily zcela standardní modely Wind Gordini a Twingo Gordini v modro-bílém hávu, z nichž druhý jmenovaný skrývá pod kapotou i naftový motor, bylo to zklamání.
A jinak nelze hovořit ani o nejnovějším Renaultu Gordini, který je založen na docela obyčejném Cliu. Jakkoli chápeme, že sportovně vyhlížející vůz „neobtěžující” řidiče nebo řidičku skutečně sportovním naladěním bude pro řadu zákazníků atraktivní, máme za to, že některá označení není dobré zaprodávat komerčním zájmům. Gordini není jen forma, je to obsah, je to automobilové umění založené na funkčních vlastnostech a nikoli modrém laku a mělo by tomu tak zůstat. Ale co naplat, v dnešní době respekt k takovým hodnotám velkou váhu nemá.
Podle automobilky je Clio Gordini stvořeno pro ty, kteří „nemají touhu vlastnit příliš sportovní vůz” a podle toho také vypadá. Založeno je na Cliu ve verzi GT, kterému přidává notoricky známý modrý lak s bílými doplňky, výraznější oplastování, dvojitou koncovku výfuku a 16" kola z lehkých slitin. Uvnitř najdeme sedadla, volant, řadičku ve dvoubarevném provedení, hliníkové nášlapy pedálů a několik doplňujících prvků výbavy - mj. navigaci TomTom, velurové koberečky nebo automatickou klimatizaci.
Pod kapotu si budete moci zvolit jeden ze dvou motorů: atmosféricky plněný benzin 1,6 s výkonem až 94 kW (128 koní), nebo turbodiesel 1,5 dCi s nejvýše 77 kW (105 koní). Jejich výkon je jak sami vidíte stejný jako v případě dosud dostupné verze GT, nezměněná je i dynamika.
Pokud by se vám takto pojaté Clio zalíbilo, můžete si jej pořídit zatím jen ve Francii za cenu od 18 450 Eur (cca 450 tisíc Kč). Nepochybujeme ale o tom, že bude časem k mání i na dalších trzích, včetně toho našeho.










Renault Clio Gordini
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejnovější články
- Po léta nejdražší nové auto světa je znovu na prodej. Ponurý přízrak silnic si miliardáři prodají skoro potají
před hodinou Čas na bojkot: Šéf Audi i po všech selháních aktivně bojuje za to, aby vám zakázali koupit si auto, které ve skutečnosti chcete
před 2 hodinamiMercedes po poprasku okolo říká, že motory BMW odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
včeraLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
včeraPrezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring