Renault Clio GT 2013: RS pro chudší přišlo o výkon, o automat nikoli

(Doplněno 6.3.) Renault představil v Ženevě Clio 1,2 TCe s výkonem 120 koní, které bude v prodeji jako typ GT. V hatchbacku i kombi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Clio GT 2013: RS pro chudší přišlo o výkon, o automat nikoli

4.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Renault Clio GT 2013: RS pro chudší přišlo o výkon, o automat nikoli

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(Doplněno 6.3.) Renault představil v Ženevě Clio 1,2 TCe s výkonem 120 koní, které bude v prodeji jako typ GT. V hatchbacku i kombi.

Příznivci manuálního řazení a točivého atmosférického motoru si můžou nechat u nejnovějšího Renaultu Clio RS zajít chuť. Sportovní oddělení z Dieppe vsadilo na dowsizingovou šestnáctistovku s turbodmychadlem a dvouspojkový automat. Jak se nyní zdá, žádnou náplast milovníkům starých pořádků v tomto směru nenabídne ani mezistupeň mezi standardními modely a ostrým strojem Renaultsportu.

Pomyslnou spojnicí mezi zmiňovanými světy se nově stává verze GT, jejíž představení vzhledem k úniku fotek a technických dat těsně před Ženevou neproběhlo podle oficiálních plánů, každopádně v mírném předstihu se objevily pouze fotky hatchbacku, kdežto Renault vyrukoval na svém stánku rovněž s provedením kombi.

Pokud jde o techniku, na karoserii samozřejmě nesejde. Další rychlejší než běžné Clio bude spoléhat na přeplňovanou dvanáctistovku TCe o výkonu 120 koní a maximálním točivém momentu 190 newtonmetrů, která bude opět spřažená se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC.

Při hmotnosti 1 165 kg (hatchbacku s euro-zátěží o váze 75 kg) to bude stačit na dosažení nejvyšší rychlosti 199 km/h a průměrnou spotřebu 5,2 litru na 100 kilometrů. Čas akcelerace na stovku nám původně chyběl, aktuálně jej však už máme - kratší verze potřebuje 8,6 sekundy.

Jak moc je to „gran turismo“, posuďte sami, v zatáčkách by však GT pomalé být nemuselo. Auto je postaveno na sedmnáctipalcových kolech a solidně širokých gumách o rozměru 205/45 R17. Známy jsou také parametry kotoučových brzd o průměru 258 nebo 320 mm vpředu (příplatkové disky pocházejí z modelu RS) a 260 mm vzadu.

Další podrobnosti, tedy především cenu, zatím neznáme i bez toho vám ale můžeme nabídnout pár snímků kombíku navíc.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.


Renault Clio GT 2013: RS pro chudší přišlo o výkon, o automat nikoli - 1 - Renault Clio GT kombi 2013 01Renault Clio GT 2013: RS pro chudší přišlo o výkon, o automat nikoli - 2 - Renault Clio GT kombi 2013 02Renault Clio GT 2013: RS pro chudší přišlo o výkon, o automat nikoli - 3 - Renault Clio GT kombi 2013 03Renault Clio GT 2013: RS pro chudší přišlo o výkon, o automat nikoli - 4 - Renault Clio GT 2013 01Renault Clio GT 2013: RS pro chudší přišlo o výkon, o automat nikoli - 5 - Renault Clio GT 2013 02Renault Clio GT 2013: RS pro chudší přišlo o výkon, o automat nikoli - 6 - Renault Clio GT 2013 03Renault Clio GT 2013: RS pro chudší přišlo o výkon, o automat nikoli - 7 - Renault Clio GT 2013 04
Podle zadní tabulky se zdá, že se o vývoj poněkud slabší verze rychlého Clia rovněž postaralo odděleni Renaultsport

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše