Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renault si udělal vlastní test nového Clia RS, překvapivě nemá chybu
2.3.2013 | Petr Miler | 67 příspěvků
(+ video) U Renaultu už přišli na to, že nemá smysl ztrácet čas s nespolehlivými novináři. Nejlepší recenzi nového modelu si přece uděláte sami.
Už od loňského odhalení nového Clia RS na něj hledíme tak trochu skrz prsty. Možná mu křivdíme, ale bez ohledu na to, jaké ve skutečnosti je, znamená nekonečný odklon od předchozí generace, která mezi puristy proslula zejména svým atmosférickým dvoulitrem, kompletně manuálním ovládáním a jakousi syrovostí. I bez chybějící osobní zkušenosti je zřejmé, že nová generace nemá ani jedno.
Dá se říci i to, že čím více o novém RS víme, tím více se nám nelíbí. Nedávné detailní představení sice předestřelo bezesporu zajímavé dynamické parametry i papírovou efektivitu, doplnilo ale také několik podstatně méně atraktivních informací. Ze všech je třeba zmínit umělý, dokonce řidičem volitelný zvuk motoru, který může připomínat leccos od předchozí generaci Clia přes Nissan GT-R až po Gordiniho sporťáky. Tohle se nám opravdu nelíbí, auto mám mít vlastní osobnost, ne krást cizí identity.
Přesto je tu otázka, jaké nové RS vlastně je, dnešní video vám na ni ale určitě neodpoví. Jde sice o test, ve formě videa, jeho autorem je ale sám Renault. To je trochu zvláštní praktika - na všemožné oficiální videosnímky jsme zvyklí, většinou ale zůstávají nad věcí a pokud obsahují nějaké hodnotové soudy z automobilky, pak jde o otevřeně zaujaté chvalozpěvy někoho z vývoje či managementu. Tento „test” se ale tváří nezávisle.
Jeho autoři se nechali očividně značně inspirovat Top Gearem a dalšími zejména britskými televizními show. Podobný eklekticismus může zvlášť v kontextu s výše zmíněným leckoho rozlítit, dílu ale nelze upřít řemeslnou kvalitu. To je ostatně i důvod, proč vám tento snímek nabízíme, dovoluje nám totiž ve více než sedmi minutách podívat se na detaily nového Clia RS, které jsme zatím neměli možnost vidět buď vůbec, nebo v akci.
Pochopitelně je tu spousta statických i jízdních záběrů na karoserii a do kabiny, zajímavější je ale sledování některých funkčních aspektů. Renault se jimi chlubí, možná na ně ale budete mít jiný názor - video se docela podrobně věnuje třeba již zmíněnému falešnému zvuku motoru, pochopitelně jako ohromné přednosti. Osobně ale spíše trnu zděšením když vidím možnost nastavit si zvukový projev neexistujícího Renaultu z roku 2038, po jehož zvolení začne auto znít jako filmová rekvizita z Minority Report. A to je tu ještě jakýsi Harley...
A komentář? Uvidíte, jak dlouho jej vydržíte poslouchat, negativa ale nepřipouští žádná. Sám jsem zvuk na nulu nastavil poté, co „recenzent” za „to nejlepší na konec” označil nemilosrdně povinnou automatickou převodovku se dvěma spojkami. To se stane skoro přesně v minutě číslo šest, třeba budete mít více trpělivosti, třeba ne.
Na závěr dodejme, že vůz zatím v České republice oficiálně k mání není, tento stav se ale musí co nevidět změnit. Budoucnost modelu v tomto smyslu už dříve naznačily belgické ceny, jeho místní realita ale bude velmi pravděpodobně jiná - zrovna včera jsme psali o cenách nové Fiesty ST, které novému Clu RS spolu s dalšími konkurenčními mini podobného ražení zřejmě neodvolí vystoupat cenově tak vysoko jako v zahraničí.



Nové Clio RS na videu ukazuje kde co, rozum ale zůstává stát hlavně nad volitelným zvukem. Tím spíše takovým, který simuluje projev neexistujícího auta nebo motocyklu...
Diskuze 67 příspěvků
Bleskovky
- Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
včera - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
včera - Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
14.1.2021 - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021
Nejnovější články
- Pokus Alfy Romeo o návrat je takový průšvih, že ji překonává i 6 let pohřbená značka
před 11 hodinami - Nejluxusnější SUV Kie vypadá tak málo jako Kia, že ani nenese její logo
včera - Druhé nejvzácnější BMW M udělalo za pár let z obyčejných lidí bohaté, jedno je teď k mání
včera - Pohaslá hvězda Fordu chytila druhý dech, i v těžkých časech drží prapor značky
včera - Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
včera - Asi nejpodivnější náklaďák dějin je z SSSR. Bral „sto na sto” a uměl kouzelné věci
včera - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
včera - Lada výrazně zlevnila svou vlajkovou loď, i tu lze nyní koupit skoro za hubičku
včera - K mání je dodnes nejeté, historicky první auto s revolučními brzdami. Je to stroj času
včera - Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
15.1.2021
Živá témata na fóru
- Koronavirus 20:38 - Zajda
- BMW Divize 19:44 - Vrooom
- Politický koutek 19:13 - Stepan
- Dálniční známka 2021 15:37 - Zajda
- Elektromobily a vse kolem nich 15:17 - ctrl_j
- Za kolik jezdíte s benzínem? 13:33 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 13:14 - Arnie J
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 10:42 - Zajda
- Zabavne kabrio kolem 300tis 01:13 - BillyRay
- Co právě teď posloucháte? 15.1.2021 - 970ka