Renault Clio RS 2013 otáčí, bude jen s turbem a automatem

(+ živé foto) Nové Clio RS jde s proudem. Místo atmosféry dostalo turbo, manuál nahradil automat. A zvuk? Ten obstará akustický generátor.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Clio RS 2013 otáčí, bude jen s turbem a automatem

27.9.2012 | Miro Mihálik | 6 příspěvků

Renault Clio RS 2013 otáčí, bude jen s turbem a automatem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Nové Clio RS jde s proudem. Místo atmosféry dostalo turbo, manuál nahradil automat. A zvuk? Ten obstará akustický generátor.

Respektovaný a mezi příznivci malých ostrých hatchbacků značně oblíbený Renault Clio RS se ve své nové podobě patrně stane předmětem mnoha zasvěcených i hospodských debat o tom, co je pro zábavnou jízdu skutečně důležité. Kdo obvykle zvedá ruku pro vysokootáčkovou atmosférickou jednotku spojenou s manuální převodovkou, měl Clio téměř jistě ve svém žebříčku oblíbenců. Po dnešku ale spoustě podobně orientovaným motoristům chuť na tento vůz poněkud zhořkne.

Že se pod přední kapotou nejsilnějšího Clia objeví namísto dvoulitrové pily přeplňovaný čtyřválec, jsme již poměrně dlouho věděli a ještě déle tušili. Pohled mezi přední kola Meganu RS a politika EU byl evidentní nápovědou, kam svět spěje a popravdě, u většího sourozence jsme zklamáni nebyli. Trochu větší pozdvižení dnes však asi vyvolá rozhodnutí Renaultu nabídnout ke své novince pouze šestistupňovou dvouspojkovou převodovku EDC.

„Zážitek ze sportovní jízdy se dostává na další úroveň,“ řekl na autosalonu v souvislosti s vyřazením manuálu generální ředitel divize Renaultsport Patrice Ratti. Na další (rozumějte jinou) možná, na vyšší dost těžko.

Nové Clio RS je tedy poháněné motorem o objemu 1,6 litru a pomocí turbodmychadla z něj řidič bude moci vyždímat stejných 200 koní, které měl k dispozici i výběhový model. Akorát už ne při 7 100, nýbrž při 6 000 otáčkách za minutu. Nejvyšší točivý moment 240 newtonmetrů (+ 35 Nm) bude dostupný od 1 750 do 5 600 ot./min.

Renault dynamiku ještě nepotvrdil, ale s automatem EDC schopným řadit za 150 milisekund a sériově dodávanými pádly pod volantem se předpokládá, že akcelerace na stovku by neměla trvat déle než 6,5 sekundy a pokud Clio nabídne i systém launch control, mohlo by se přiblížit šestivteřinové hranici. Nejvyšší rychlost současné generace činí 225 km/h, takže novinka pomalejší jistě nebude. Náš tip je 230 až 235 km/h.

Co se týče porušování dosavadních zvyků, držel se Renault zkrátka alespoň u podvozku. Jinak řečeno automobilka bude opět nabízet standardní zavěšení „Sport“ a příplatkové „Cup“ snižující světlou výšku o 5 mm a přitvrzující odpružení o 15 procent. Co je jinak nového v konstrukci zavěšení a použitých materiálech, do této chvíle nevíme, můžeme ale potvrdit, že oddělení v Dieppe zvětšilo průměr předních brzdových kotoučů o 8 mm na celkových 320 mm.

Stylisticky Clio RS z řady svých obyčejnějších sourozenců příliš nevystupuje. Charakteristická pro něj budou pozměněná světla, stříbrná lamela s LED v nasávání nárazníku upozorňující na spojení Renaultu s F1, nový zadní nárazník s difuzorem, zdvojená koncovka výfuku a 17“ nebo 18“ kola. Vnitřek vizuálně naplňují sportovním duchem sedačky s lepším bočním vedením, hliníkové pedály a ostře červené detail v kombinaci s černou kabinou.

Z výbavy snad stojí za zmínku, že také Renault podlehl módě nabízet různé elektronicky ovládané režimy, takže pokud si to budete přát, můžete příslušným tlačítkem přepnou Clio do módů Normal, Sport a Race, které upraví reakce motoru, převodovky, plynového pedálu a řízení. A nejen to. Systém R-Sound Effect vám do reproduktorů pustí simulovaný zvuk, jehož hlasitost bude také možné upravovat.


Renault Clio RS 2013 otáčí, bude jen s turbem a automatem - 1 - Renault Clio RS 2013 01Renault Clio RS 2013 otáčí, bude jen s turbem a automatem - 2 - Renault Clio RS 2013 02Renault Clio RS 2013 otáčí, bude jen s turbem a automatem - 3 - Renault Clio RS 2013 03Renault Clio RS 2013 otáčí, bude jen s turbem a automatem - 4 - Renault Clio RS 2013 04Renault Clio RS 2013 otáčí, bude jen s turbem a automatem - 5 - Renault Clio RS 2013 05Renault Clio RS 2013 otáčí, bude jen s turbem a automatem - 6 - Renault Clio RS 2013 06Renault Clio RS 2013 otáčí, bude jen s turbem a automatem - 7 - Renault Clio RS 2013 07Renault Clio RS 2013 otáčí, bude jen s turbem a automatem - 8 - Renault Clio RS 2013 08Renault Clio RS 2013 otáčí, bude jen s turbem a automatem - 9 - Renault Clio RS 2013 09Renault Clio RS 2013 otáčí, bude jen s turbem a automatem - 10 - Renault Clio RS 2013 10Renault Clio RS 2013 otáčí, bude jen s turbem a automatem - 11 - Renault Clio RS 2013 11
Žlutou barvu si ostré Renaulty nárokují již pěkně dlouho. Nepřekvapí proto, že se nové Clio RS předvedlo na autosalonu právě v tomto odstínu

Renault Clio RS 2013 otáčí, bude jen s turbem a automatem - 12 - Renault Clio RS 2013 oficialni 01Renault Clio RS 2013 otáčí, bude jen s turbem a automatem - 13 - Renault Clio RS 2013 oficialni 02Renault Clio RS 2013 otáčí, bude jen s turbem a automatem - 14 - Renault Clio RS 2013 oficialni 03Renault Clio RS 2013 otáčí, bude jen s turbem a automatem - 15 - Renault Clio RS 2013 oficialni 04
O výkon a rychlost Clio RS rozhodně nepřijde, jaký ale bude jeho charater?

Zdroje: Renault, Autocar

Miro Mihálik

Diskuze 6 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.