Renault Clio GT: malý cesťák v detailech

Čerstvý vítr z Francie přináší detailní informace o nové verzi modelu Clio s prostým přídomkem GT. Novinka se do nabídky Renaultu zařadí mezi běžná Clia a superostrou verzi RS. Co vše nabídne?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Clio GT: malý cesťák v detailech

28.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek

Renault Clio GT: malý cesťák v detailech

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Čerstvý vítr z Francie přináší detailní informace o nové verzi modelu Clio s prostým přídomkem GT. Novinka se do nabídky Renaultu zařadí mezi běžná Clia a superostrou verzi RS. Co vše nabídne?

Přichod Clia GT avizoval Renault již dlouho dopředu spolu s faceliftem celé modelové řady. Novinka má již od pohledu sportovně-cestovní naturel a v nabídce značky se tak zařadí kamsi pod modely Mégane RS a Clio RS 200, které tvoří špičku sportovních modelů Renaultu.

Vzhledově se novinka vyznačuje v prvé řadě specifickou barvou karoserie. Verze GT totiž bude dodávána jen a pouze v modré, což tento model jasně odliší od jakéhokoli jiného Clia. Jejím základem je samozřejmě faceliftované Clio, které se nově pyšní především přepracovanými předními světlomety, upravenými zadními obrysovými světly s novým rozmístěním zdrojů pro mlhová a brzdová svetla a také světla spouštěná při zařazení zpětného chodu.

Čistě verze GT pak dostala přední upravenou mřížku chladiče v černém provedení, která zvýrazňuje inovovaný přední nárazník. Nesmí chybět ani prahové lišty, střešní přítlačné křídlo a samozřejmě dvojitá chromovaná koncovka výfuku.

V interiéru najdeme nové přední sportovní sedadla, hliníkové pedály a vůbec poprvé se tu objevuje integrovaný navigační a multimediální systém vyvinutý ve spolupráci s výrobcem navigací TomTom s podporou rozhraní USB paměťových zařízení a SD karet. Nová obrazovka s velikostí 5,8" palce také zobrazuje pohled ze zpětné parkovací kamery.

O pohon Clia GT se postará jeden ze tří motorů. Ne všechny budou nabízeny na všech trzích, celkem spolehlivě lze ale bez ohledu na místo prodeje očekávat v nabídce vrcholnou verzi se zážehovým motorem o objemu 2,0 l s výkonem 140 koní (103 kW). Pro méně náročné zákazníky pak bude k dispozici buď zážehoová jednotka o objemu 1,6 l s výkonem 128 koní (94 kW) dostupným v 6750 ot./min a nebo diesel 1,5 dCi o 105 o výkonu 105 koní (77 kW). Motory budou spjaty s pěti- a šestistupňovými ručně řazenými převodovkami.

Ve verzi GT ale pochopitelně nezůstalo jen u vzhledu a pohonných jednotek. Přepracován byl i podvozek, který, věrný označení verze, zůstává svým charakterem na půli cesty mezi „obyčejným” Cliem a skutečně sportovní verzí. Tvrdost pružin a tuhost tlumičů na přední nápravě byla zvýšena o 15 procent. Podobná úprava postihla i zadní nápravu, kde najdeme o 15 procent tvrdší pružiny a tlumiče o větším průměru, které budou schopny déle odolávat vysoké záteži.

Clio GT by se mělo v nabídce dealerů Renaultu objevit již v následujících týdnech, ceny této verze zatím neznáme.


Renault Clio GT: malý cesťák v detailech - 1 - renault_clio_gt_2009_06Renault Clio GT: malý cesťák v detailech - 2 - renault_clio_gt_2009_03Renault Clio GT: malý cesťák v detailech - 3 - renault_clio_gt_2009_05Renault Clio GT: malý cesťák v detailech - 4 - renault_clio_gt_2009_04

Renault Clio GT: malý cesťák v detailech - 5 - renault_clio_gt_2009_02Renault Clio GT: malý cesťák v detailech - 6 - renault_clio_gt_2009_01Renault Clio GT: malý cesťák v detailech - 7 - renault_clio_gt_2009_09Renault Clio GT: malý cesťák v detailech - 8 - renault_clio_gt_2009_10Renault Clio GT: malý cesťák v detailech - 9 - renault_clio_gt_2009_08

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše