Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Clio RS: supersporťáček detailněji
28.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Renault Clio RS, při vyslovení tohoto názvu zasvěcení pokývají hlavou na znamení souhlasu. Souhlasu s tím, že se jedná o výborný hot-hatch. Bude i další iterace pokračovat držení dobytých pozic, či je dokonce posune ještě dál?
Nové Clio RS už jsme vám představili nedávno. Víme tedy, že nově budou v nabídce dvě varianty. Obě budou poháněny stejným motorem, ovšem základní rozdíl bude v podvozku a nabízené výbavě. Ta první, „Sport”, je primárně určena pro zájemce o dobře vybavený, relativně pohodlný a sportovně vypadající vůz pro každodenní použití. Druhá, příznačně pojmenovaná „Cup”, je jiný šálek kávy. Je určena pro nadšence brousící ve volných chvílích oblíbenou okresku či nějaký okruh. Omezená výbava, snížená hmotnost a přitvrzený podvozek. Osobně se mi tohle rozdělení velmi libí, vyberou si „showmani” i „Alonsové”.
O aerodynamických úpravách exteriéru inspirovaných vozem F1 jsme už psali, pojďme se tedy podívat, co nás čeká v interiéru. Základem pro dobré řízení je správný posaz v dobrých sedačkách. V Cliu RS máte na výběr hned ze dvou možností. Základní jsou bohatě dimenzované a poskytují dobré boční vedení při zachování vysoké úrovně komfortu. Sportovnější volbou jsou karbonové skořepiny značky Recaro. Součástí výbavy zvyšující pocit řízení „sporťáku” jsou kovové pedály a otáčkoměr se žlutým pozadím a optickoakustickým indikátorem vhodného okamžiku řazení.
Rozdíl mezi verzí Sport a Cup není jen v tužším podvozku, už jsme zmínili i sníženou hmotnost. V tomto případě nejde jen o to, že je Cup ochuzen o některé z luxusních prvků, ale bylo šetřeno, v tom pozitivním slova smyslu, i na akustické izolaci. Cup tedy rozhodně nebude nejvhodnějším dopravním prostředkem na zdolávání transkontinentálních tras.













Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Konec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
před hodinouVolvo po letech divokých sázek prudce upadá. Akcie firmy ztratily desetinu za den, polovinu za rok, 79 procent za tři roky
před 3 hodinamiCo se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
včeraSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
včeraČíňané dál berou Evropanům vše, čím prosluli. Nabídnou dokonce nový třílitrový turbodiesel, se kterým tu snad všichni končí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva