Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Clio RS: supersporťáček detailněji
28.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Renault Clio RS, při vyslovení tohoto názvu zasvěcení pokývají hlavou na znamení souhlasu. Souhlasu s tím, že se jedná o výborný hot-hatch. Bude i další iterace pokračovat držení dobytých pozic, či je dokonce posune ještě dál?
Nové Clio RS už jsme vám představili nedávno. Víme tedy, že nově budou v nabídce dvě varianty. Obě budou poháněny stejným motorem, ovšem základní rozdíl bude v podvozku a nabízené výbavě. Ta první, „Sport”, je primárně určena pro zájemce o dobře vybavený, relativně pohodlný a sportovně vypadající vůz pro každodenní použití. Druhá, příznačně pojmenovaná „Cup”, je jiný šálek kávy. Je určena pro nadšence brousící ve volných chvílích oblíbenou okresku či nějaký okruh. Omezená výbava, snížená hmotnost a přitvrzený podvozek. Osobně se mi tohle rozdělení velmi libí, vyberou si „showmani” i „Alonsové”.
O aerodynamických úpravách exteriéru inspirovaných vozem F1 jsme už psali, pojďme se tedy podívat, co nás čeká v interiéru. Základem pro dobré řízení je správný posaz v dobrých sedačkách. V Cliu RS máte na výběr hned ze dvou možností. Základní jsou bohatě dimenzované a poskytují dobré boční vedení při zachování vysoké úrovně komfortu. Sportovnější volbou jsou karbonové skořepiny značky Recaro. Součástí výbavy zvyšující pocit řízení „sporťáku” jsou kovové pedály a otáčkoměr se žlutým pozadím a optickoakustickým indikátorem vhodného okamžiku řazení.
Rozdíl mezi verzí Sport a Cup není jen v tužším podvozku, už jsme zmínili i sníženou hmotnost. V tomto případě nejde jen o to, že je Cup ochuzen o některé z luxusních prvků, ale bylo šetřeno, v tom pozitivním slova smyslu, i na akustické izolaci. Cup tedy rozhodně nebude nejvhodnějším dopravním prostředkem na zdolávání transkontinentálních tras.












Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 9 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 10 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
