Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault do detailu ukázal první pick-up pro Evropu. Koupili byste si takové auto?
1.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Automobilky věří, že pick-upy nejsou už módou jen v USA, Austrálii či Jižní Americe a ženou se s nimi i do Evropy. Renault je další z nich, toto je Alaskan.
Renault Alaskan v obecné rovině není novinku, ukázali jsme vám ho už loni rokem. Šlo ovšem o verzi určenou pro jihoamerické trhy, evropská varianta si dávala na čas. Nyní míří do prodeje, a tak značka uvolnila opravdu obsáhlou fotogalerii. Kromě toho byly oznámeny veškeré parametry, s nimiž je možné u vozu počítat.
Víme tedy, že zatímco jinde ve světě je možné Alaskan pořídit i s 2,5litrovým benzinovým motorem, do Evropy míří pouze s turbodieselem pod kapotou. Tento krok je možná překvapivý, neboť zrovna Francie patří v politické rovině k největším současným odpůrcům dieselů. Nicméně v té faktické jsou Francouzi jedněmi z jejich největších obdivovatelů a dá se předpokládat, že s objemnějším benzinovým motorem by Alaskan byl v Evropě víceméně neprodejný. Jakkoliv tedy vláda, jenž je jedním z akcionářů Renaultu, káže vodu, u tohoto vodu se zkrátka rozhodla pro rozlévání vína.
Čtyřválec o 2,3litrovém objemu pracuje buď s jedním turbodmychadlem, přičemž v takovém případě dává k dobru 160 koní. U verze s dvojitým přeplňováním pak výkon stoupá na 190 koní. Zrovna u tohoto modelu lze očekávat nejlepší akceleraci v segmentu, alespoň dle tvrzení automobilky. Ta zároveň dodává, že s průměrnou spotřebou 6,3 l/100 km je Alaskan nejúspornějším pick-upem ve své třídě. K dispozici je s manuálem i automatem.
Novinka značky bude v prvé řadě k mání v provedení DoubleCab se standardním pohonem všech kol. Nicméně Renault má v plánu odhalení mnohem širšího portfolia, byť jednotlivé verze se budou trh od trhu lišit. Stejně tak je rozdílná i záruka, neboť ve Francii se počítá se dvěma roky a neomezeným počtem kilometrů, zatímco v ostatních zemích je nájezd limitován 100 000 km. Záruční doba je ovšem v tu chvíli tříletá.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde na zákazníky čeká pětipalcový TFT displej zasazený do analogového přístrojového štítu. Společnost mu pak dělá sedmipalcová centrální dotyková obrazovka, která je spojena s multimediálním systémem či sadou kamer monitorujících celé okolí vozu. Zmínit můžeme i bezklíčové otevírání/zamykání/startování nebo elektronický diferenciál či kontrolu sjezdu svahu.
Ceny prozatím známy nejsou, a to ani v případě francouzského trhu. Nicméně se dá předpokládat, že Alaskan bude startovat zhruba okolo 750 tisíc korun jako dárcovský Nissan Navara. Jde přitom právě o ono provedení DoubleCab osazené slabším dieselem, s nímž bude Renault startovat. Výkonnější varianta pak bude k mání zhruba o dvě stě tisíc korun dráže. Otázkou zůstává jen to, jestli byste si takové auto koupili, jestli o něm alespoň uvažujete. Nejsme si totiž jistí, jak moc jsou očekávání některých automobilek od modelů tohoto ražení reálná...
Oficiální fotogalerie evropského Renaultu Alaskan













































































































































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
včeraBMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nejnovější články
Donald Trump se veřejně vysmál ostudné změně image Jaguaru, otevřeně řekl to, co si myslí asi 99 procent lidí
před hodinouPodoba nového VW T-Roc kompletně unikla ještě před oficiální premiérou, fešácký zevnějšek doplňuje hodně laciný interiér
před 2 hodinamiOjetá Škoda Fabia nestojí moc a levné jsou i její opravy. Navíc nabízí motory, o kterých se té současné ani nezdá
včeraNěmecké automobilky s brutálním propadem zisků čelí hororovému scénáři. Sami Němci shrnuli, co rozhodne o jejich osudu
včeraProdejce Fordu ztratil zábrany a řekl, proč byste systém start-stop měli vypnout před každou jízdou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva