Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Espace 2012: další facelift tentokrát už detailně
23.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Renault vytáhl detaily k faceliftu svého velkého MPV Espace. Do nabídky přibyl jeden nový motor, všechny pak šly dolů se spotřebou. A to není vše.
S faceliftem Espace jde všechno tak trochu jinak, než si Renault kdysi představoval. Alespoň máme ten pocit. Původně chtěl vůz poprvé odhalit až někdy touto dobou, po jeho přistižení při focení katalogových snímků ale první oficiální záběry vytáhl hned záhy. Tehdy sliboval podrobnější představení začátkem července, ale jak sami vidíte, zatím ani neskončil červen a detaily jsou tu. Asi nemáme důvod se zlobit, o francouzské přesnosti se ale ani po tomto vystoupení zřejmě vyprávět nebude.
Už minule jsme si řekli, že klíčovou vizuální změnou je dodání poněkud homogennějšího vzhledu přední partiím, které nyní mají blíže pojetí dalších novějších modelů značky. Vůz tedy dostal v těchto místech o něco svěžejší linie, „nepřepůlenou” masku chladiče s větším kosočtvercem a lehčeji působícími spodními částmi předního nárazníku. Na zbytku exteriéru se jinak nezměnilo zhola nic, tedy pomineme-li rozšířenou nabídku designů litých kol.
Změny v interiéru si můžeme prohlédnout vůbec poprvé, žádná velká podívaná to ale není. Podle všeho se pouze vrcholná verze Initiale Paris dočkala kožené obšití palubní desky s viditelným stehováním a možnosti čalounění zbytku interiéru kombinací kůže a alcantary. U nižších verzí si můžete pořídit pro změnu čalounění odpuzující vodu. I zbylé novinky jsou ryze výbavové - standardem pro všechny verze by měl být navigační systém Carminat (TomTom) a konektivita pro mobilní zařízení přes Bluetooth resp. pro hudební přes AUX/USB, za příplatek pak půjde pořídit zábavní systém pro cestující vzadu se dvěma 7" displeji. Řidiči pak ještě může posloužit zadní parkovací kamera a... C'est tout, jak by řekli Francouzi.
Menší změny se odehrály také pod kapotou, ani zde ovšem divočinu nečekejte. K mání budou nadále pouze dva agregáty, benzinové a naftové dvoulitrové turbo, přičemž to druhé bude k mání hned ve třech verzích se 130, 150 a 175 koňmi. Všechny nyní pracují s částečnou rekuperací brzdné energie přes alternátor, adaptivním olejovým čerpadlem a částečnou recirkulací výfukových plynů. Vůz jako takový pak dostal přepracovaný podvozek ve smyslu jeho aerodynamické optimalizace - odpor vzduchu je prý o 3 procenta nižší.
Díky tomu nabízejí motory o něco vyšší provozní efektivitu. Základní diesel s výkonem 130 koní dosud nebyl na našem trhu k mání, pokud se to po faceliftu změní, pak se můžete těšit na kombinovanou spotřebu 5,7 litru nafty na 100 km, což je o plných 0,8 litru méně než dosud. Stejná cifra pak platí pro všechny další verze krom té nejvyšší s automatickou převodovkou - ta má být schopná jezdit v kombinaci za 6,4 litru nafty místo dosavadních 7,2.
Dynamické parametry by měly zůstat nezměněny, a tak by nejsilnější naftové provedení mělo dosáhnout stovky za 10,6 sekundy a rozjet se až na 194 km/h. Tím pravým rychlíkem v nabídce Espacu je ale dvoulitrové benzinové turbo, které v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou jede až 205 km/h a na stovku zrychlí za 9,7 sekundy. Jeho papírová spotřeba dosud činila v kombinaci 8,8 litru, od letošního léta to bude 8,5 litru benzinu na 100 km.
Automobilka s inovovaným vozem na trh docela spěchá a v prodeji se tak má objevit již v červenci, dlouho před původně očekávaným zářijovým debutem v Paříži. Zda se inovace nějak dotknou ceníku, to zatím nevíme, vzhledem k jejich omezeném rozsahu ale nečekáme nic velkého. Ceny nejlevnější a zároveň nejrychlejší benzinové verze by tak měly s výbavou Celsium nadále začínat výrazně pod hranicí 700 tisíc Kč.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.












Renault Espace se s faceliftem pro rok 2012 opravdu zásadně nezměnil. Krom jiné přídě si těžko něčeho nového vůbec všimnete...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 9 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Pokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 2 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 3 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 5 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 6 hodinamiČínská Škoda Octavia se ukázala v novém. Její ceny pro nás budou při jejím výkonu a výbavě jako z pohádky
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva