Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault nadělil kompaktu další neobvyklý nový motor, diesel s větším objemem
21.5.2019 | Petr Prokopec
Zatímco obecným trendem je objem motorů aut zmenšovat a ty dieselové z nabídek vyřazovat, Renault nový diesel přidává, a to rovnou i s větším objemem než dříve. K mání je v Méganu.
Loni v září nahradila dvě dekády starý cyklus NEDC nová procedura měření spotřeby WLTP, která by měla věrněji reflektovat reálný svět. Z toho důvodu si Evropská unie vyžádala i opětovnou homologaci veškerých aut v prodeji, neboť došlo ke změnám v rámci udávané spotřeby i emisí. Kvůli tomu nakonec mnoho pohonných jednotek skončilo v propadlišti dějin - a nejde jen o agregáty sportovních derivátů, ale třeba také o 1,6litrový diesel Renaultu.
Francouzská automobilka tedy po nějaký čas nabízela pouze dieselovou jedna-pětku, která přeci jen s nižším výkonem nebyla pro řadu zákazníků dostačující - a to i v době, kdy je na „producenty sazí“ pořádána pomalu štvanice. Náprava ale na sebe nenechala dlouho čekat, Francouzi totiž přišli se zcela novou jedna-sedmou. Opětovně tak přivedli do hry motor s dosti neobvyklým objemem, který navazuje na 1,3litrový benzinový čtyřválec představený předloni.
Nový agregát už byl k dispozici pro větší modely Talisman, Kadjar či Grand Scénic, kde jej lze mít jak s manuálem - u Kadjaru dokonce spojeným se systémem 4x4 -, tak s automatem. Nově je k dispozici pro Mégane, kde však bude nabídka převodovek omezena na šestistupňový automat. Na českém trhu v kombinaci s novou jednotkou za něj zaplatíte 514 400 Kč, za což dostáváte hatchback na úrovni Intens.
Uvnitř je v tu chvíli možné počítat třeba s multimediálním systémem R-Link 2 či volantem potaženým kůží Nappa, zatímco v rámci exteriéru nechybí parkovací senzory nebo 16palcová litá kola. Na ta přední pak míří 150 koní, jež pohonná jednotka produkuje v 3 500 otáčkách, a 340 Nm točivého momentu dostupného při 1 750 ot./min.
S touto silou hatchback zdolá stovku za 9,3 sekundy, zatímco u kombíku je sprint o dvě desetiny pomalejší. Nejvyšší rychlost ale již pokaždé vrcholí hodnotou 205 km/h, zatímco v rámci spotřeby je možné počítat s 4,7litrovým průměrem dle WLTP. A přidat ještě můžeme cenu kombíku, který je s toutéž výbavou k dispozici od 544 400 Kč.
Krok Renaultu je v dnešní době nečekaný, o to ale vítanější všemi, kterým je blízká co nejpestřejší nabídka nejdoucí nutně s davem. Automobilka svým krokem navazuje na představení nových dieselových motorů z konce loňského roku, kde „upsizing” v podobě rozšíření nabídky dieselu 1,7 avizovala též. A teď už je jasné, že nepřeháněla.
























Obrázky nového motoru 1,7 dCi k dispozici nemáme, posloužit ale můžeme detailní prohlídkou spřízněného 2,0 dCi, který se stejnou technikou, ale ještě větším objemem přibyl do nabídky též
Právě ten je nově k dispozici i Mégane, v tomto případě kombi
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 6 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejnovější články
Až komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před hodinouProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 3 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 4 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 6 hodinamiNádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva