Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Koleos: Na vlně SUV
22.6.2008 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Francouzské značce Renault dosud chyběl v nabídce klasický zástupce segmentu SUV. Vše se ale změní v průběhu letošního léta, kdy se začne tento vůz objevovat na evropských sinicích a polních cestách. Jeho jméno je Koleos a má nemalé ambice.
Vstup Renaultu mezi populární SUV se připravuje již delší dobu. V minulém roce se také představil obraz Koleose, Samsung QM5, který se od listopadu loňského roku již také vyrábí v korejském Busanu a prodává na asijských trzích. Ve stejné továrně se budou rodit i vozy nesoucí znak francouzské firmy.
Technický základ, platforma C 4x4, pohon všech kol a zážehový motor pocházejí od Nissanu, design je naopak bližší tomu, co vyrábí Renault v Evropě. Koleos má podvozek X-Trailu, vpředu nápravu se vzpěrami McPherson, vzadu víceprvkovou nápravu. Za normálních jízdních podmínek směřuje točivý moment motoru jen na přední kola, systém pohonu všech kol (All-mode 4x4) však je schopen při náhlé ztrátě adheze přesunout až 50% hnacího momentu na kola zadní nápravy. Světlá výška Renaultu Koleos činí 206 mm, u turbodieselové verze jen 188 mm, nájezdové úhly jsou 27° s 31° (vzadu). Koleos nabídne také možnost řízeného sjezdu z kopců do rychlosti 7 km/h a pomoc při rozjezdu do svahu s úhlem větším než 10%, proto se novinka nijak nezalekne ani těžšího terénu.
Silnou stránkou Koleose bude také velkorysá nabídka vnitřního prostoru. Na pět cestujících zde totiž čeká útulný a variabilní interiér, který překvapí poměrně rozsáhlou standardní a bezpečnostní výbavou. K zajímavostem mezi palubními přístroji patří výškoměr, barometr, ukazatele úhlů náklonu v podélné i příčné ose či kompas. Zavazadlový prostor je přístupný horizontálně děleným zadním víkem, jehož spodní část lze použít jako lavici odolávající zátěži dvou set kilogramů. Základní objem zavazadelníku činí 0,450 m3, přičemž jednoduchým sklopením zadních dělených sedadel jej lze zvětšit až na úctyhodných 1,380 m3. Ložná délka takto vzniklého prostoru je přitom 2,6 metru.
Renault Koleos bude dodáván ve dvou provedeních. Pohon pouze přední nápravy zůstává vyhrazen zážehové verzi 2,5 l (126 kW, 226 N.m), která bude dodávána se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou nebo s převodovkou CVT. V Evropě populárnější turbodiesely mají pochopitelně francouzský původ. Oba jsou to známé čtyřválce dCi. Základní provedení 2,0 dCi (110 kW, 320 N.m) bude k dispozici jak s pohonem všech kol, tak i s pohonem pouze přední nápravy, vždy se šestistupňovými převodovkami. Výkonnější verze 2,0 dCi (127 kW, 360 N.m) pak bude dodávána výhradně s pohonem všech kol a šestistupňovou ručně řazenou převodovkou.
Renault Koleos se začne i na českém trhu prodávat v polovině roku 2008, v každém případě značce výrazně pomůže oslovit zákazníky i v segmentu SUV. Zatím tuto úlohu suploval Scénic Cross a Kangoo se stálým pohonem všech kol. Koonkurence je však v této poulární třídě už příliš přebujelá, takže to novinka od Reanultu nebude mít nijak jednoduché.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
dnes - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
včera - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Cremoně skončily testy WomenWCR včera 22:44
- Musíme počkat na Ducati a... MM93 včera 15:00
- Test Kymco CV3 550i ABS vs. AK 550i ABS Premium: dvě nebo tři kola? včera 08:00
- Test šampionátu WomenWCR - 1. den 16.5.2024
- Mugello-MotoGP-Test: Alex Rins s nejlepším časem 16.5.2024
Nejnovější články
- Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
před 8 hodinami - Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
před 10 hodinami - Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
před 11 hodinami - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
dnes - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva