Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Mégane 2016: technická data odhalena únikem, jede až 233 km/h
29.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový Mégane dostal u obdobných motorů vyšší výkon než větší Talisman. Ve verzi GT dynamikou nezklame, k mání je ale jen s automatickou převodovkou.
Francouzské automobilce se v posledních dnech nedaří držet tajemství pod pokličkou. Jen před pár hodinami se totiž neoficiálně dostaly na světlo světa první ceny Renaultu Talisman, nyní tu pro změnu máme technické údaje modelu Mégane. Ani o jejich publikaci se značka nezasloužila, tedy stran faktu, že samozřejmě stojí za jejich sestavením. Vyjma těchto dat navíc prosákla online paleta barev, pročež víme, že nová generace bude k mání v jedenácti odstínech. Jeden je přitom vyhrazen pouze verzi GT, tři další pro změnu společně s touto variantou nekoupíte.
Vraťme se ale zpátky k technickým údajům, které ve výsledku nejsou až tak [[0000019996 nezajímavé jako u zmiňovaného Renaultu Talisman]. Ačkoliv je totiž Mégane menší a lehčí, může se v případě vrcholných variant GT pochlubit pěti koňmi navíc oproti svému většímu sourozenci. Tím ale víceméně pozitiva končí, u základních modelů je třeba počítat s nepříliš působivou dynamikou, která je dána použitím objemově skromných a nepříliš výkonných pohonných jednotek. Stejně jako u Talismanu proto s větším než 1,6litrovým objemem nepočítejte.
Základem benzinové části nabídky je 1,2litrový přeplňovaný čtyřválec Energy TCe 100, který, jak již naznačuje samotný název, dostal do vínku 100 koní. K tomu se přidává 175 Nm točivého momentu, stovku tak tato varianta zdolá za 12,3 sekundy, maximálně se rozjede na 179 km/h a dle normovaného cyklu spotřebuje v průměru 5,4 l/100 km. K dispozici je ovšem také výkonnější provedení tohoto motoru naladěné na 130 koní a 205 Nm, s nimiž zvládnete stovku za 10,6 s.
Poté následuje v nabídce menší skok, další benzinovou variantou je totiž již zmiňovaný Mégane GT. Ten má pod kapotou přeplňovanou jedna-šestku, která dává k dobru 205 koní a 280 Nm. Na rozdíl od předchozích verzí je ovšem jedinou možnou volbou sedmistupňový automat EDC, se kterým se vůz rozjede z klidu na stovku za 7,1 sekundy. Nejvyšší rychlost pak vrcholí hodnotou 233 km/h, zatímco žíznivost byla vypočítána na rovných šest litrů na sto kilometrů.
Přesunout se můžeme k dieselům, které jsou zastoupeny 1,5litrovými a 1,6litrovými čtyřválci. V případě menší kubatury můžete sáhnout po 90 nebo 110 koních, přičemž vyšší výkon může na přední kola přenášet kromě standardního manuálu také šestistupňový automat. V jeho případě je ovšem třeba počítat s akcelerací na stovku za 12,3 sekundy, zatímco ručně řazená převodovka je o více než sekundu rychlejší. Slabší model pro změnu potřebuje 13,4 sekundy.
Více než na dynamiku se tyto agregáty zaměřují na spotřebu, v případě normovaného cyklu se tak můžete dostat na pouhých 3,3 l/100 km. Realita ale bude nejspíše jiná a jistě odvislá od práce vaší pravé nohy. Tyto dohady ale ponecháme stranou a místo toho dodáme, že 1,6litrový motor doplněný jedním turbodmychadlem produkuje 130 koní a 320 Nm, s nimiž je spojen desetisekundový sprint a čtyřlitrová spotřeba.
Dále bude možné sáhnout ještě po verzi Energy dCi 165, která je opětovně určena Renaultu Mégane GT a která počítá s dvojitým přeplňováním. Výkon je obsažen v názvu této pohonné jednotky, točivý moment pak činí 380 Nm. Jelikož však tento turbodiesel bude k dispozici později, nejsou v jeho případě data spojená s dynamikou či spotřebou známa. Víme ale, že s manuálem se opět nepočítá.
Technické parametry nového Renaultu Mégane byly odhaleny únikem
Zatímco standardní provedení dynamikou až tak nezaujme...
...verze GT dostala do vínku vyšší výkon než těžší Renault Talisman
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024 - Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024 - Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024 - Konec Seatu byl odvolán, Španělé místo toho chystají modernizaci skoro všech svých modelů
22.3.2024 - Honda chce snížit marže dealerů skoro o polovinu, mají se tím podílet na přechodu na elektromobily
22.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:59 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda