Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault napodobí Ford a jeho Vignale, luxusních verzí Initiale Paris přibude
23.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mainstreamové automobilky touží po prémiovém segmentu, s nímž jsou spojeny vyšší zisky. Francouzi proto představí vrcholnou verzi u každého modelu.
Ještě pár let nazad byl svět automobilů rozdělen na mainstreamovou a prémiovou část, kdy si nikdo ze zúčastněných nelezl do zelí. Nicméně po ekonomické krizi v roce 2008 začal boj o zákazníka, který brzy vyústil v přesah obou stran do toho či onoho segmentu. První vlaštovku vypustil do světa Citroën, když představil luxusně vybavený hatchback DS3. Ten vzápětí následovala plejáda dalších modelů, které zejména v asijských zemích nemají s nalezením zákazníků velký problém. I proto Francouzi rozhodli, že divizi DS alespoň papírově oddělí od zbytku produkce.
Tím však expanze mainstreamových automobilek do vyšších pater trhu neskončila, právě naopak. Úspěch Citroënu byl podnětem pro další, nedávno jsme si tak mohli představit produkční verzi Fordu Mondeo Vignale. Novinka modrého oválu přitom staví na prakticky stejných specifikacích jako francouzský hatchback, přičemž následována má být dalšími luxusními verzemi ostatních modelů z portfolia značky. Ta však divizi Vignale nechce separovat, alespoň prozatím, nýbrž s ní počítá jako se součástí Fordu.
Se stejnou strategií se nyní hodlá prezentovat i Renault, který je de facto ještě dále než modrý ovál. V případě této francouzské automobilky totiž byly představeny již dvě luxusní verze Initiale Paris, které korunují nabídku modelů Clio a Espace. To je ovšem pouhý začátek, jak uvedl zástupce viceprezidenta pro vyšší střední třídu Gérard Payen. Zároveň přitom dodal, že značka chystá „nejlepší variantu každého modelu“, přičemž každý vůz nabídne „ty nejlepší finesy pro zákazníka“.
Nic konkrétního bohužel nezaznělo, Renault ale prý bude přidávat luxusní verze „krok za krokem“. Dá se přitom předpokládat, že dalšími kandidáty se stanou modely Captur a Megane, stejně jako nové SUV Kadjar. V příštím roce se pak má objevit modernizovaný Scénic, který by taktéž měl počítat s prémiovou variantou. Na takové Kangoo či Twingo ale nejspíše nedojde, Laguna si pak pro změnu bude muset počkat na příchod nástupce.
Pokud k tomu všemu navíc přihodíme chystanou expanzi modelů RS, pak spíše než Fordem se Francouzi nechali inspirovat partnerským koncernem Daimler. Také třícípá hvězda totiž aktuálně počítá s nabídkou rozdělenou do tří částí, kdy jedna pokrývá standard, druhá (AMG) se zaměřuje na sportovnost a třetí (Maybach) na ultra-luxusní segment.
Oproti Mercedesu je tu ovšem jeden rozdíl. Zatímco totiž i v případě Maybachu čeká na kupce nemalá příplatková výbava, verze Initiale Paris mají prakticky veškeré možné volitelné doplňky již v základu (i když jen v zahraničí). Dá se ale předpokládat, že postupem času s příchodem nových technologií a fines se rozšíří i seznam prvků, za které bude možné utrácet i u Renaultu.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, automobilka momentálně potvrdila rozšíření své továrny ve francouzském Douai. Vyrábět se zde budou vozy postavené na platformě CMF, mezi něž bude patřit nejen onen nástupce sedanu Laguna, ale do roku 2020 i tucet dalších novinek s logem Renaultu či Nissanu.





































Renault Espace je prozatím jedním ze dvou modelů značky, který je k mání ve výbavě Initiale Paris. To se ovšem brzy má změnit
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 9 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před hodinouVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 3 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 4 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 6 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 15:14 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch