Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault napodobí Ford a jeho Vignale, luxusních verzí Initiale Paris přibude
23.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mainstreamové automobilky touží po prémiovém segmentu, s nímž jsou spojeny vyšší zisky. Francouzi proto představí vrcholnou verzi u každého modelu.
Ještě pár let nazad byl svět automobilů rozdělen na mainstreamovou a prémiovou část, kdy si nikdo ze zúčastněných nelezl do zelí. Nicméně po ekonomické krizi v roce 2008 začal boj o zákazníka, který brzy vyústil v přesah obou stran do toho či onoho segmentu. První vlaštovku vypustil do světa Citroën, když představil luxusně vybavený hatchback DS3. Ten vzápětí následovala plejáda dalších modelů, které zejména v asijských zemích nemají s nalezením zákazníků velký problém. I proto Francouzi rozhodli, že divizi DS alespoň papírově oddělí od zbytku produkce.
Tím však expanze mainstreamových automobilek do vyšších pater trhu neskončila, právě naopak. Úspěch Citroënu byl podnětem pro další, nedávno jsme si tak mohli představit produkční verzi Fordu Mondeo Vignale. Novinka modrého oválu přitom staví na prakticky stejných specifikacích jako francouzský hatchback, přičemž následována má být dalšími luxusními verzemi ostatních modelů z portfolia značky. Ta však divizi Vignale nechce separovat, alespoň prozatím, nýbrž s ní počítá jako se součástí Fordu.
Se stejnou strategií se nyní hodlá prezentovat i Renault, který je de facto ještě dále než modrý ovál. V případě této francouzské automobilky totiž byly představeny již dvě luxusní verze Initiale Paris, které korunují nabídku modelů Clio a Espace. To je ovšem pouhý začátek, jak uvedl zástupce viceprezidenta pro vyšší střední třídu Gérard Payen. Zároveň přitom dodal, že značka chystá „nejlepší variantu každého modelu“, přičemž každý vůz nabídne „ty nejlepší finesy pro zákazníka“.
Nic konkrétního bohužel nezaznělo, Renault ale prý bude přidávat luxusní verze „krok za krokem“. Dá se přitom předpokládat, že dalšími kandidáty se stanou modely Captur a Megane, stejně jako nové SUV Kadjar. V příštím roce se pak má objevit modernizovaný Scénic, který by taktéž měl počítat s prémiovou variantou. Na takové Kangoo či Twingo ale nejspíše nedojde, Laguna si pak pro změnu bude muset počkat na příchod nástupce.
Pokud k tomu všemu navíc přihodíme chystanou expanzi modelů RS, pak spíše než Fordem se Francouzi nechali inspirovat partnerským koncernem Daimler. Také třícípá hvězda totiž aktuálně počítá s nabídkou rozdělenou do tří částí, kdy jedna pokrývá standard, druhá (AMG) se zaměřuje na sportovnost a třetí (Maybach) na ultra-luxusní segment.
Oproti Mercedesu je tu ovšem jeden rozdíl. Zatímco totiž i v případě Maybachu čeká na kupce nemalá příplatková výbava, verze Initiale Paris mají prakticky veškeré možné volitelné doplňky již v základu (i když jen v zahraničí). Dá se ale předpokládat, že postupem času s příchodem nových technologií a fines se rozšíří i seznam prvků, za které bude možné utrácet i u Renaultu.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, automobilka momentálně potvrdila rozšíření své továrny ve francouzském Douai. Vyrábět se zde budou vozy postavené na platformě CMF, mezi něž bude patřit nejen onen nástupce sedanu Laguna, ale do roku 2020 i tucet dalších novinek s logem Renaultu či Nissanu.




































Renault Espace je prozatím jedním ze dvou modelů značky, který je k mání ve výbavě Initiale Paris. To se ovšem brzy má změnit
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 7 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 2 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 3 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 5 hodinami
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před 6 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- BMW Divize 12.14. 13:06 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
