Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Mondeo Vignale: sériová verze je venku, cena hýří sebevědomím
17.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka modrého oválu startuje na 930 tisících Kč. Za to dostáváte unikátní karoserii a více kůže v interiéru. Počítat můžete i s osobní péčí prodejců.
Modrý ovál již nějaký ten pátek anoncuje, že hodlá následovat příkladu takového Citroënu DS a zamířit do vyšších pater trhu. Z toho důvodu jsme si v uplynulých měsících mohli představit koncepty Mondeo Vignale a S-Max Vignale, které tento posun měly ideálně zdokumentovat. Nyní první zmíněná vlaštovka míří do prodeje, přičemž nízkým sebevědomím rozhodně netrpí. Nejlevnější taková verze se totiž na českém trhu bude prodávat za 930 tisíc korun, což oproti dosud nejdražšímu nabízenému provedení představuje takřka stotisícový posun.
Ke konkrétním cenám se ovšem dostaneme až za malou chvíli, nejprve si Mondeo Vignale představíme jako takové. Zvenčí se přitom novinka oproti standardu liší novou čelní maskou, větším množstvím chromových detailů a specifickými 18palcovými ráfky. Kromě toho exkluzivní verze dostala do vínku také metalickou barvu Nocciola, kterou ovšem za příplatek můžete nahradit bílým, stříbrným nebo černým lakem.
Spíše než na karoserii se ovšem designéři Fordu vyřádili uvnitř, kde najdeme specifické čalounění palubní desky i sedadel. Ta jsou navíc již standardně vybavena masážním strojkem, kromě toho pak výbava zahrnuje přední a zadní parkovací senzory, zpětnou kameru nebo vylepšený audio systém Sony, se kterým přichází 12 reproduktorů či multimédia Sync2 a navigace.
V rámci bezpečnosti můžeme hovořit o adaptivních čelních LEDkách nebo detekci dopravního značení. Dále nechybí systém Active City Stop, jehož součástí jsou autonomní brzdy a počítat můžete také s podélným automatickým parkováním. Pro dieselové modely je pak určena technologie Active Noise Cancellation, která za pomoci opačných zvukových vln redukuje míru hluku motoru.
Tím se dostáváme k pohonným jednotkám, mezi nimiž díkybohu nenajdete tříválec. Místo toho Ford Mondeo Vignale počítá pouze s vrcholnými agregáty, kdy dieselovou řadu zastupuje dvoulitr naladěný na 180 nebo 210 koní. Zvolit ovšem budete moci i benzinový čtyřválec EcoBoost, který dává k dobru 240 koní, a k mání je také hybridní varianta o výkonu 187 koní.
Zatímco přitom benzin-elektrické pohonné ústrojí lze spojit pouze s karoserií sedan, ve všech ostatních případech můžete sáhnout také po kombíku. A aby toho nebylo málo, pak k dispozici je za další příplatek i systém pohonu všech kol iAWD, který standardně počítá s předními poháněnými koly a ta zadní připojí až ve chvíli, kdy je detekována ztráta trakce.
Tím ovšem možnosti zákazníků zdaleka nekončí. Modrý ovál dodává, že klientela toužící po další individualizaci bude mít široké pole možností, jež může prodiskutovat s přidělenými osobními manažery. S nimi je přitom možné domluvit i vyzvednutí a opětovné vrácení vozu ze servisu, k dispozici pak bude 24 hodin i speciální telefonní linka.
Přímo v showroomech pak zákazníci mohou počítat s odděleným zázemím, které jim má nadále stvrdit větší výjimečnost. V tomto směru pak Ford hodlá navýšit i zůstatkovou cenu vozidel, neboť je nehodlá prodávat autopůjčovnám, ale maximálně do firemních flotil, kde budou sloužit zejména jako „šoférská“ auta.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, že na rozdíl od v úvodu zmíněného Citroënu nebude značka Vignale separována, ale zůstane plně součástí modrého oválu. Proto by nemělo překvapit zachování výroby ve španělské Valencii, zde ovšem vůz projde 100 dodatečnými kontrolami, jež mají zajistit bezchybnost laku či koženého čalounění.
Jak jsme pak již zmínili, základní sedan se slabším dieselem bude startovat na 929 990 Kč. Za hybridní provedení pak dáte 1 209 290 korun, přičemž opět dostáváte méně praktickou karoserii, zatímco kombík bude v kombinaci s benzinovým agregátem k dispozici od 1 247 490 Kč.
Ford Mondeo Vignale sice nabízí unikátní karoserii, luxusnější interiér i osobní péči prodejců, levný ale rozhodně není
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Nový levný kombík Lady předčasně odhalil únik patentových obrázků. Divným jménem odrazuje, cenou by měl lákat
29.2.2024 - Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024 - Elon Musk 7 let po premiéře Roadsteru slibuje, že auto vážně dorazí. Stovku má dát pod 1 s a na zadek posadit všechny
29.2.2024 - Do Mercedesu se vrací zdravý rozum, otylý kýč coby náhrada dnešních luxusních SUV dostal stopku
29.2.2024 - Kolabující elektrická odnož Volva má po odvrhnutí Švédy dál problémy, ani nalitých 22 miliard nestačí na její záchranu
29.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva