Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault odhalil nejluxusnější Mégane. Chce za něj tolik peněz, co Audi za A3
7.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzům nechybí sebevědomí, až se člověk musí ptát, komu takovou verzi chtějí prodat. Jen výbavou dorovnali cenu verze Akaju na úroveň Audi A3.
Renault je asi nešťastný z toho, že nový Mégane nenabízí ve vrcholném provedení Initiale Paris. Nabídka na českém trhu končí variantami Bose a GT, za které můžete bez příplatků utratit až 644 900 Kč. Už to je docela hodně za kompaktní rodinný hatchback, nicméně Francouzi mají pocit, že zákazníci by klidně sáhli do peněženky ještě o něco hlouběji. A proto stvořili variantu nazvanou Akaju.
Nová úroveň výbavy je prozatím k dispozici pouze na domácím trhu, kde staví na stupni Intens. Ten přitom zdaleka není shodný se stejně znějící českou výbavou, která startuje na sumě 399 900 Kč. Jsou v ní zahrnuta 16palcová litá kola, čalounění kombinující látku s koženkou, automatická klimatizace a celá řada bezpečnostních a asistenčních systémů.
Francouzi toho dostanou citelně více, především jejich motorizace startuje na 1,2litrovém benzinovém čtyřválci naladěném na 130 koní. Za ten je přitom v české kotlině třeba zaplatit 434 900 Kč. Výše zmíněná suma zaručí jen atmosférickou jedna-šestku naladěnou na 115 koní, která stovku zvládá takřka o sekundu pomaleji (11,5 s versus 10,6 s).
Akaju k francouzskému Intens přihazuje 18palcová litá kola, zatmavená zadní okna, černé a hnědé kožené čalounění, hnědě zbarvené hliníkové dekory, vyhřívaná přední sedadla (u řidiče navíc s masážemi), audio systém Bose, head-up displej a multimédia R-Link 2.
To už je vysoký standard, za který je ovšem třeba opravdu sáhnout pěkně hluboko do kapsy. Ceny startují na částce 27 600 Eur (cca 726 500 Kč), A tím se Renault dostal do teritoria Audi A3 či Mercedesu třídy A. Jistě s vyšší výbavou, přesto máme pocit, že tohle už je na jinak vlastně docela obyčejný Mégane (nebavíme se o ničem jako GT nebo RS, je to standardní provedení se základním motorem) trochu moc. Ale třeba nás zájem zákazníků vyvede z omylu...






Renault Mégane Akaju je novinkou pro francouzský trh, jenž navyšuje standardní výbavu a s tím logicky i cenu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Nezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
před 10 hodinamiNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraSlovenské létající auto je s novým motorem konečně připravené na sériovou výrobu, jako jediné nevypadá úplně směšně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva