Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault ukázal levnou vrcholnou verzi SUV, které vypadá jako Captur, ale je to Kaptur
14.10.2021 | Petr Prokopec
Někteří si myslí, že jde jen o drobný rozdíl v názvu pro jiné trhy, nepatrná odlišnost ale způsobuje velké faktické i cenové rozdíly, které jsou teď ještě větší. Nové provedení Intens slibuje spoustu muziky za dobré peníze.
Renault Captur je už dávno běžnou součástí provozu na našich silnicích, od roku 2013 se jej jen na evropských trzích prodalo přes 1,5 milionu exemplářů. Současně existuje varianta pro ruský trh, jež dorazila až tři roky po originálu a na první pohled vypadá, že kromě lehce pozměněného názvu jde o stejný vůz. Jenže realitou je pravý opak.
Evropský Captur je postaven na platformě B, se kterou se vázal pouze pohon předních kol. Na ruském trhu však Renault hodlal nabízet rovněž čtyřkolku, čímž Francouzi riskovali zvýšení ceny na úroveň, jaká by pro většinu publika byla nedosažitelná. Proto se Kaptur nakonec dočkal architektury B0, jejíž kořeny se táhnou k roku 2002. Jde tedy o dávno splacenou techniku, která náklady snížily na minimum. Nicméně i ty se nakonec pro značku staly problémem.
Je třeba připomenout, že nadcházející elektrická éra vyžaduje mnohamiliardové investice a když se k nim automobilky musí uchylovat po koronavirových těžkostech, škrty na všech frontách jsou nevyhnutelné. Automobilky tak přes palubu hází jak lidi, tak i pohonné jednotky či platformy, které nejsou modulární. A jelikož se stále starší architekturou B0 je spojeno stále méně aut, došlo loni na facelift a její vypadnutí ze hry. Místo toho tedy Kaptur nově disponuje stejnou platformou, jaká podepírá i model Arkana. Zajímavé je, že formálně jde nadále o architekturu zvanou B0, fakticky jde ale o novější techniku, která má dle Renaultu je 55 procent komponentů nových.
Kaptur je tak nabízen i s novým vrcholným motorem, tedy přeplňovanou jedna-trojkou produkující 150 koní. Atmosférická jedna-šestka se 114 koňmi nicméně zůstala zachována. Nový čtyřválec je spojen výlučně se zmiňovaným pohonem všech kol, stejně jako s modernizovanou automatickou převodovkou CVT. V případě atmosférického motoru naopak zůstává pro změnu jedinou volbou manuální předokolka.
Právě tyto dvě varianty byly dnes odhaleny v provedení Intense, které chce už tak atraktivní nabídku vozu ještě dále zatraktivnit. Je to jakýsi vrcholný akční model, který ke standardu v nejvyšším provedení Style zahrnujícím všechny myslitelné nezbytnosti včetně automatické klimatizace, audiosystému Bose nebo předních i zadních parkovacích senzorů, přidává i výrazný oranžový lak Atakama, 17" kola z lehkých slitin a černé kryty vnějších zpětných zrcátek. Uvnitř pak najdeme znovu oranžové obšití polokoženého čalounění sedadel a prvky na výdechách ventilace či karbonové obložení.
Jde nepochybně o „víc auta” než nabízí „český” Captur, přesto půjde o lákavější nabídku. Ceny verze Intense zatím nebyly upřesněny, budou ale podobné výchozímu Stylu, který je dnes k mání od 1 470 000 rublů, tedy asi 450 tisíc Kč, v provedení s motorem 1,6 a od 1 660 000 rublů, tedy asi 509 tisíc Kč, v provedení s motorem 1,3 turbo a 4x4. Uvážíme-li, co všechno za tyhle peníze dostanete, je to pozoruhodně málo.
Kaptur jako takový s atmosférickou jedna-šestkou o výkonu 114 koní a pohonem předních kol začíná na 1 220 000 RUB, v přepočtu na 374 tisících Kč. Dodáme-li, že v ČR Captur začíná na 440 tisících Kč s 90koňovým tříválcem bez výbavy a končí až na 765 tisících Kč za někdy 160koňovou a někdy jen 91koňovou (protože baterie nevydrží navěky) hybridní verzi, můžeme Rusům jejich „Káčko” jen závidět.









Loni modernizovaný Renault Kaptur se nově dočkal verze Intense, která nabídne maximum stylu i výbavy za ceny okolo 500 tisíc Kč. Foto: Renault
Zdroj: Renault
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 10 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva