Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault představil neobvyklé nové motory. Jde o diesely s větším objemem než dosud
1.12.2018 | Petr Miler
Francouzi jako by se vzepřeli trendům a míří přesně opačným směrem, než je dnes obvyklé. S diesely nekončí, ale nabídnou hned čtyři nové, do jednoho mají větší objem než dosud.
Pokud bychom měli jmenovat dva jednotící trendy posledních let na poli vývoje automobilových motorů, pak jde jednoznačně o snižování jejich zdvihového objemu a nahrazování dieselů jinými alternativami. V různých třídách jsou jejich projevy různě znatelné, ale jeden příklad za všechny - i současnou Škodu Fabia jste si po jejím příchodu na trh mohli koupit se čtyřválcovými benzinovými motory a diesely, dnes vám při její koupi nezbude než se smířit s litrovým benzinovým tříválcem, žádná alternativa neexistuje.
Je to možná extrémní případ, ale ani jiným výrobcům a jiným třídám aut se zejména downsizing nevyhýbal. Pokud se podíváme třeba k Renaultu, i ten zašel velmi daleko - svůj nepovedený tříválec 0,9 nadělil kde čemu a modelu střední třídy Talisman dal jako vrcholný motor diesel 1,6. Člověk by po všem, co se dosud událo, nečekal, že se na tomto vývoji něco změní, ale změnilo se a právě u Renaultu.
Právě ten nyní představil čtveřici nových motorů a na dnešní dobu jsou opravdu neobvyklé. Čekali bychom něco jako dvouválcové benziny 0,8 s elektromotorem, realita je ale úplně jiná. Jde o čtyři čtyřválcové diesely, které jsou všechny objemnější než dosud vrcholný motor pro Talisman a všechny svým objemem překonávají pohonné jednotky, které nahrazují.
Nejvíce toho Francouzi řekli o novém 2,0 dCi, který detailně rozebírají prezentační obrázky níže. Je vybaven jedním turbodmychadlem a celou řadou dílčích vylepšení včetně třeba senzoru rychlosti otáčeni turba pro co nejvyšší výkon, výkonnějším chladičem nasávaného vzduchu nebo novými materiály s nižším třením. Vše pochopitelně pro co nejnižší spotřebu a nejlepší emise. Vzhledem k tomu, že motory teprve čekají na nasazení v konkrétních modelech (jistě Espace a Talisman, tušíme ale i Mégane GT), vám nemůžeme sdělit žádná konkrétní data týkající se spotřeby, výkony ale známe - motor bude k dispozici jako dCi 200 a dCi 160 a nabídne logicky 200 resp. 160 koní výkonu spolu s 400 resp. 360 Nm točivého momentu.
Právě druhá varianta v nabídce nahradí dosavadní 1,6 dCi Twin Turbo a představuje tedy celkem plnotučný „upsizing” - objem motoru letí nahoru o 25 %. Maximální výkon zůstává stejný, točivý moment je o 20 Nm vyšší. Díky systému katalytické redukce (vstřikování močoviny alias AdBlue) má mít i minimální emise dnes tak sledovaných NOx a díky dalším vylepším má být velmi „čistý” i při studených startech. Grafika níže vám odhalí více.
Další novinkou jsou diesely dCi 120 a dCi 170, které nabídnou menším modelům znovu uhádnutelné výkony 120 a 170 koní. O detaily se v tomto případě Renault zatím nepodělil, jde ale o čtyřválcový motor o objemu 1,7 litru s jedním turbodmychadlem, který nahradí dosavadní slabší verze agregátu 1,6 dCi s jedním turbem. To už je „upsizing” trochu méně výrazný, i tak ovšem pozoruhodný.
Další podrobnosti nám francouzská automobilka sdělí v momentě, kdy budou jednotlivé modely s těmito motory uváděny na trh, což by se mělo stát už na konci letošního roku. „Naslouchali jsme pozorně našim zákazníkům a vylepšili jsme naše auta, abychom lépe splnili jejich požadavky,” říká Guillaume Berthier z vedení Renaultu. Potvrzuje tak, že s příliš malými motory lidé nejsou příliš spokojeni, třebaže v rozhodování Francouzů jistě hrála svou roli i nová metodika měření spotřeby a emisí, která maloobjemovým motorům až tak nepřeje. Ať už ale bylo motivem cokoli, od nás Renault za nové motory sklízí potlesk, přehnaného downsizingu bylo vážně dost.
























Nový motor 2,0 dCi 200 od Renaltu jde proti proudu, sází na vyšší objem a naftu jako jediný zdroj energie
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Společný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 3 hodinamiVěříte Mercedesu aspoň slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
před 4 hodinamiFiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB