Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault představil svůj nejnovější motor. Má neobvyklý objem, hnát bude i Dacie
7.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přeplňovaná pohonná jednotka vznikla v rámci spolupráce s Daimlerem, takže se objeví i v Mercedesech. Produkovat bude 115, 140 a 160 koní.
Novou generaci Mercedesu třídy A nám odhalilo již několik oficiálních snímků interiéru. V této sadě Němci překvapivě ponechali odkaz na hybridní pohonnou jednotku, jenž by měla zvládat čistě na elektřinu 50 kilometrů. Nic bližšího však o agregátu není známo, a není jisté, kdy se třícípá hvězda pochlubí dalšími parametry. Nicméně další benzinovou pohonnou jednotku si představit můžeme, a to díky Renaultu.
Francouzská automobilka totiž dnes odhalila svůj nový 1,3litrový přeplňovaný čtyřválec, který „byl vyvinut jako součást partnerství mezi Aliancí a Daimler, a to oběma stranami“. Je tedy více než jisté, že stran Mercedesu a Renaultu budou agregát používat i některé modely Nissanu a Dacie. Kdy se tak stane, to nevíme, Francouzi chtějí ovšem s pohonnou jednotkou vyrukovat na začátku příštího roku pod kapotami vozů Scénic a Grand Scénic.
Nová jedna trojka má „výrazným způsobem zlepšit jízdní potěšení“, tedy alespoň dle francouzských tvůrců. Ti zároveň dodávají, že nabídne lepší průběh i výši točivého momentu v nižších otáčkách a zároveň přijde také s nižší spotřebou tedy i emisemi CO2. Je však otázkou, s jakou jednotkou Renault nový motor porovnává. Jisté ovšem je, že podléhat již bude muset i novým měřicím procedurám, zvláště pod kapotou faceliftovaného Méganu.
Agregát bude k dispozici ve třech stupních naladění, přičemž základní verze se 115 koňmi a 220 Nm bude k mání pouze s manuálem. Ten je standardem také pro varianty se 140 či 160 koňmi, v obou případech ale lze sáhnout také po sedmistupňovém automatu EDC. S tím je přitom u vrcholného provedení motoru k dispozici 270 Nm, zatímco manuál disponuje jen 260 Nm. U slabšího naladění pak točivý moment vždy činí 240 Nm.
V případě modelů Scénic a Grand Scénic již známe rovněž data o jízdní dynamice i spotřebě, ta je však zatím (možná i poněkud překvapivě) měřena dle cyklu NEDC. Divit bychom se proto neměli průměru pohybujícímu se napříč celou řadou mezi 5,4 a 5,6 litry na sto kilometrů. Stovku pak Scénic se 160 koňmi a automatem jako nejrychlejší zástupce této modelové linie zvládne za 9,1 sekundy, přičemž maximálně pokoří 200 km/h. Se 115 koňmi je pak spojen 11,3sekundový sprint a nejvyšší rychlost 182 km/h.
Tím nám informace končí, přičemž je otázkou, zda s tímtéž naladěním lze počítat také u Mercedesu, či zda třída A jako zástupce prémiového segmentu vystoupá o chloupek výše. Příliš s tím ale nepočítáme, zvláště když evidentně půjde o základní varianty v nabídce. Na její vrchol se pak postaví přepracovaný přeplňovaný benzinový dvoulitr, který by u modelu A 45 AMG měl produkovat přes 400 koní.





Nový 1,3litrový přeplňovaný motor vznikl ve spolupráci aliance Renault-Nissan a koncernu Daimler. Užívat jej tedy budou francouzské, japonské i německé vozy, stejně jako některé modely Dacie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 10 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
před 3 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 5 hodinamiElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
před 6 hodinamiKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
před 8 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva