Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Scénic a Grand Scénic 2013: facelift i bez „terénní” úpravy
4.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Společně s crossoverem Scénic XMOD dnes francouzská automobilka Renault představila facelift obou svých kompaktních MPV.
Renault nebývalým způsobem modernizuje Scénic a jeho prodlouženou verzi Grand Scénic. Ačkoli jsou na trhu docela krátce - teprve od roku 2009 - tohle je už jejich druhá, relativně větší modernizace. První (ve jménu downsizingu) proběhla naposledy před patnácti měsíci, ta další reaguje na nový designový jednotící směr udaný novou generací Renaultu Clio.
Z uvedeného je asi zřejmé, že se o hloubkovou rekonstrukci nejedná a nenaznačuje to ani Renault. Tisková zpráva předně zdůrazňuje novou masku chladiče s dvojicí chromovaných lamel a výrazně zvětšeným logem, kterému byla přizpůsobena také horní část nárazníku. Interiér je prakticky původní, Renault nicméně zmiňuje nový, programovatelný displej typu TFT pro multimediální rozhraní a navigaci a u vybraných modelů za příplatek dodávaný audio-systém značky Bose.
Také Scénic a Grand Scénic dostanou nové pohonné jednotky. Jsou tři, Renault si ale podrobnosti k nim zatím nechává pro sebe a nebudeme proto předjímat. Víme jen, že v portfoliu se objeví čtrnáctistovka TCe s výkonem 130 koní a papírovou spotřebou sníženou o více než litr na sto kilometrů. Další podrobnosti neznáme.
Krom modifikací pro jízdu „terénem” jsou tedy novinky prakticky totožné jako u nového Scénicu XMOD a v detailech stejně nekonkrétní. Také faceliftovaný Scénic a Grand Scénic chystá Renault oficiálně představit na ženevském autosalonu, a tak si v tuto chvíli nechce vystřílet všechen prach. Na kompletní informace si tedy budeme muset ještě pár pátků počkat.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.













Příď Scénicu se přizpůsobuje designu aktuální generace modelu Clio
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat
15.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025
Nejčtenější články
Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
19.1.2025K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
19.1.2025Policii výslovně zakázali pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
19.1.2025Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
19.1.2025Pouť kdysi nadějné nové značky elektrických aut končí krachem, dluhy v řádu desítek miliard už není s to splácet
19.1.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 02.17. 21:54 - northwind
- Politický koutek 02.17. 09:11 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.16. 11:10 - PepaSFI
- Onboard videa 02.16. 10:08 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.16. 10:02 - Truck Daškam
- BMW Divize 02.15. 18:45 - Brus
- IT poradna 02.15. 11:50 - pavproch
- Rychlodotazy 02.15. 09:36 - PepaSFI