Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault se vrací do Ruska pozoruhodnou oklikou, dokonce s modelem, který tam vůbec neměl prodávat
31.8.2022 | Petr Prokopec
Pokud někdo měl představu, že s odchodem Renaultu ze země se z francouzských aut stane pro Rusy nedostupné zboží, ten se zjevně přepočítal. Některé typy zůstávají v zemi přímo jako Lady, jiné, možná až překvapivě moderní modely do Ruska zamíří přes Írán.
Když Renault v roce 2015 představil malé SUV Kwid, zamýšlel s ním oslovit pouze indické zákazníky. Nicméně o dva roky později již byla na světě lehce modifikovaná verze, jež zamířila do Jižní Ameriky. Další dva roky na to značka přišla s elektrickým provedením City K-ZE pro změnu určeným čínskému lidu. Nakonec však jako Dacia Spring zamířila také do Evropy a jako Renault Kwid E-Tech do Brazílie. Tím ale expanze nyní již skutečně globálního crossoveru neskončila. A byť původně neměl namířeno do Ruska, kam už by se kvůli odchodu Renaultu ze země vůbec neměl dostat, nyní má namířeno právě tam.
Svou vlastní verzi zvanou K112 totiž chystá i íránská značka Iran Khodro, která na základě licence vyrábí různé vozy zahraničních značek, zejména pak Renaulty a Peugeoty. Ve srovnání s originálem se tradičně bude lišit jak venkovním designem, tak interiérem. Ten sice vychází z původní architektury, přihazuje však mnohé unikátní detaily jako třeba ovládání multimédií. V kombinaci s dvoubarevnými plasty a zejména s koženým čalouněním, které taktéž sází na dva odstíny, ovšem kabina íránské varianty působí mnohem luxusněji. Co se nicméně týče změn zevnějšku, tam došlo spíše na opačný vývoj.
Íránci se nicméně podívali i na techniku, jakkoli se dá předpokládat, že přední kola budou i nadále roztáčet jen litrové tříválce. Nicméně u nich ve srovnání s originálem došlo na lehčí posílení, přičemž zákazníci budou moci volit ze dvou verzí (70 koní a 90 Nm, respektive 75 koní a 100 Nm). Standardem v obou případech bude pětistupňový manuál, u výkonnějšího modelu by se nicméně mohla objevit i robotizovaná převodovka. Kromě spotřeby nižší než 5 l/100 km ale bližší detaily nejsou známé.
Automobilka Iran Khodro zatím neuvedla, kdy přesně by s výrobou novinky chtěla začít. Jelikož se jí nicméně nedávno otevřely brány na jeden z největších trhů světa, nejspíše dlouho nebude otálet. Přepracovaný Renault Kwid se tak dostane i do Ruska, které francouzská automobilka v důsledku mezinárodních sankcí opustila. Jednalo by se tak již o několikátý její model, který bude na tomto trhu dostupný poněkud nepřímo.
Jakmile se K112 na ruský trh dostane, mohlo by startovat někde okolo 620 tisíc rublů (asi 252 tisíc Kč). To by z íránského SUV dělalo jeden z nejlevnějších vozů v zemi, dokonce i v porovnání s Ladou Granta (678 300 RUB/cca 275 tisíc Kč). Jakkoli je pochopitelně třeba uznat, že ruský zástupce je poněkud větším vozem. K112 je pouze 3 800 milimetrů dlouhý, 1 590 mm široký a 1 490 mm vysoký. Rozvor se pak natáhl na 2 430 mm, tedy o 8 mm více než u originálu.
Lze už jen dodat, že Iran Khodro začne s dovozem svých aut do Ruska ještě letos. Mimo to se ovšem na tento trh chystá i značka Saipa. Obě ostatně patřily mezi jedny z mála, které se představily na nedávném moskevském autosalonu.
Renault Kwid se dočkal íránské verze. Jako Iran Khodro K112 pak zamíří i do Ruska, kde bude patřit k nejlevnějším vozům na trhu. Foto: Renault
Zdroj: Auto Mail.ru
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 7 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 3 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 5 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 6 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 7 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva