Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault skutečně dává od Dacie ruce pryč, první hmatatelný důkaz nafotili v továrně
1.7.2019 | Petr Prokopec
Francouzi už v minulosti naznačili, že nechtějí dále obchodovat jen s Daciemi s vlastním logem. Znělo to možná přehnaně, právě to se ale nyní děje. Renault Sandero už si brzy s Dacií zřejmě nespletete.
Druhá generace Dacie Sandero dorazila na evropské trhy v roce 2012. Krátce na to se dočkal i zbytek světa, kam ovšem rumunský hatchback dorazil tradičně s logem Renaultu, i když jde o úplně stejné auto. Jen u prosté výměny emblémů ale nakonec nezůstalo, zejména v Jižní Americe, kde se ukázala také verze RS. Pro divizi Renault Sport šlo o vůbec první model, který se začal vyrábět mimo Francii, a zároveň o ten nejlevnější. Nic to však neměnilo na jeho kvalitách, naopak se Sandero RS stalo populárním i v zemích, kde se bohužel nenabízí.
Dacia i Renault sice již několikráte naznačily, že by ostřejší verze hatchbacku mohla dorazit i na starý kontinent, zatím však zůstalo jen u řečí. Sandero se mezitím dočkalo faceliftu, který hatchbacku přinesl nové nárazníky, světlomety či masku chladiče. Po stránce technické pak stejně jako v Jižní Americe dorazila atmosférická jednotka, nešlo však o dvoulitrový čtyřválec se 150 koňmi, nýbrž o litrový tříválec s polovičním výkonem. Tím a několika novinkami uvnitř modernizace skončila.
Proč o tom ale mluvíme? Především kvůli onomu jihoamerickému provedení, které se dosud faceliftu překvapivě nedočkalo. Renault jej ale nyní dokončuje a že si nevymýšlíme, dokazuje už fakt, že modernizovaný vrchol byl nafocen bez kamufláže v továrně. Krom toho došlo ještě na únik obrázků z patentového úřadu, který nám dovoluje dokreslit si obrázek.
Modernizace je očividně spojena s daleko většími změnami ve srovnání s verzí od Dacie, což jen potvrzuje záměr Renaultu dát od Dacie ruce pryč. Francouzi dále nechtějí prodávat jen přeznačkovaná, původem rumunská auta a do budoucna tak nebudeme moci mluvit jen o „Dacii s jinými logy”.
Patrné je to zejména na zádi, kam se místo hranatých světel se čtyřmi segmenty nastěhovaly oválné v „renaultím“ stylu. Další změny zahrnují čelní nárazník či masku chladiče, specifická jsou pak ostatně i litá kola, což je dáno skutečností, že na snímku i obrázcích je právě ono provedení RS. To zůstává i nadále u atmosférického dvoulitru, jehož výkon se podle dostupných informací nezměnil. Očekávat lze tedy znovu sprint z klidu na stovku za rovných 8 sekund, což je na původně levný rumunský hatchback docela působivé. Zvláště když vůz má dále k dispozici jízdní režimy Normal, Sport a Sport+.
Lze pak jen dodat, že dost možná je to naposledy, co nad nepřítomností verze RS pláčeme. Spekuluje se totiž o tom, že příští Sandero by mohlo dostat ve své vrcholné verzi k dispozici novou přeplňovanou jedna-trojku. Ta přitom může nabídnout i více než 160 koní, jenž zároveň doprovodí větší porcí točivého momentu. A protože jde navíc o lehčí motor, měla by u toho být pouze samá „pozitiva a sociální jistoty“.
Zda se tak nakonec skutečně stane, je ve hvězdách. Do úvahy je třeba vzít ještě stále přísnější emisní regule, kterým sice jedna-trojka vyhovuje, ovšem takový litrový tříválec je na tom ještě lépe. Vůbec bychom se proto nakonec nedivili, kdyby se Sandero RS opět vrátilo jen na mimoevropské trhy, ovšem s ještě výkonnější „evropskou“ jednotkou.
Facelift Renaultu Sandero RS se ukázal na prvním snímku...
...a také na ilustracích z patentového úřadu
Zdroj: Autoweek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 2 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 3 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 5 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 6 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch