Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Twin Run je venku, má 320 koní na pouhých 950 kilo
24.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Duchovní nástupce Renaultů R5 Turbo a Clio V6 má motor 3,5 V6 nad zadní nápravou, zrychlení na stovku zvládne za 4,5 s.
Ostré modely Renaultu nám v poslední době příliš velkou radost nedělaly. Ne kvůli tomu, že by šlo vyložené o špatné automobily, spíše se odklonily od tradic, které modelům Renault Sportu přisuzovaly manuální převodovku nebo v případě Clia RS také atmosférický motor. Doba zaměřená na emise a líbivost masám si ale žádá své oběti, které musela přinést i francouzská automobilka. Jenže v předvečer Velké ceny Monaka se Renault rozhodl, že minimálně ve formě konceptu své fanoušky potěší na maximum.
V dějišti závodů F1 a rallye Monte Carlo tak byl představen nový Renault Twin'Run, jehož silueta by měla předznamenávat příští generaci městského vozítka Twingo. Předobrazem mu přitom byl ikonický model R5 Turbo z osmdesátých let minulého století, na což upozorňuje i číslice na dveřích. Mnohem více než to nám ovšem koncept připomíná novodobý Fiat 500, což asi nebude náhoda, neboť právě retro stylizovaný model se Italům zasazuje o většinu prodejů.
R5 Turbo ovšem není jedinou inspirací konceptu. Tou druhou je Clio V6, které se v omezené sérii objevilo ve výrobě v letech 2001 až 2005. A to především po mechanické stránce, neboť oba vozy dostaly šestiválcový motor uložený nad zadní nápravou. Zatímco ovšem Clio z třílitrového objemu nabízelo maximálně 255 koní při hmotnosti 1 475 kilogramů, koncept Twin'Run kombinuje pohonnou jednotku z Nissanu 370Z naladěnou na 320 koní s pohými 950 kily.
Nepřekvapí proto, že zrychlení z klidu na stovku francouzská novinka zvládá za pouhých 4,5 sekundy. Clio V6 za sebou tak nechává o propastných čtrnáct desetin, čemuž očividně napomohla i změna převodovky - namísto šestistupňového manuálu zde totiž máme sekvenci se stejným počtem rychlostí. Přerozdělování síly pak má opětovně na starosti samosvorný diferenciál.
Podvozek s 22milimetrovými stabilizátory vpředu a 25milimetrovými vzadu pomáhala ladit legenda rallye Jean Ragnotti (s R5 Turbo vyhrál tři závody), přičemž rozsáhlé použití karbonu na karoserii i pod ní napomohlo rozložení hmotnosti v poměru 43:57. Mimo to pak nechybí ani 18palcová litá kola s pneumatikami Michelin, zatímco dovnitř se nastěhovala sportovní sedadla Sparco a záplava Alcantary.
O výrobě vozu, jehož centrální 5,5palcový LCD displej může zobrazit nejvyšší rychlost až 250 km/h, se Renault prozatím nezmiňuje. Tedy pokud pomineme zmíněný fakt, že tvary karoserie bude inspirováno příští Twingo. Pokud by ovšem takto měla vypadat jeho verze RS, pak se nejspíše necháme zapsat jako první do pořadníku. Ať to stojí, co to stojí.

























































Nový koncepční Renault Twin'Run odkazuje na modely R5 Turbo a Clio V6. Předznamenávat má přitom příští Twingo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 7 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 4 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 6 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 7 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 9 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha