Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Twin Run je venku, má 320 koní na pouhých 950 kilo
24.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Duchovní nástupce Renaultů R5 Turbo a Clio V6 má motor 3,5 V6 nad zadní nápravou, zrychlení na stovku zvládne za 4,5 s.
Ostré modely Renaultu nám v poslední době příliš velkou radost nedělaly. Ne kvůli tomu, že by šlo vyložené o špatné automobily, spíše se odklonily od tradic, které modelům Renault Sportu přisuzovaly manuální převodovku nebo v případě Clia RS také atmosférický motor. Doba zaměřená na emise a líbivost masám si ale žádá své oběti, které musela přinést i francouzská automobilka. Jenže v předvečer Velké ceny Monaka se Renault rozhodl, že minimálně ve formě konceptu své fanoušky potěší na maximum.
V dějišti závodů F1 a rallye Monte Carlo tak byl představen nový Renault Twin'Run, jehož silueta by měla předznamenávat příští generaci městského vozítka Twingo. Předobrazem mu přitom byl ikonický model R5 Turbo z osmdesátých let minulého století, na což upozorňuje i číslice na dveřích. Mnohem více než to nám ovšem koncept připomíná novodobý Fiat 500, což asi nebude náhoda, neboť právě retro stylizovaný model se Italům zasazuje o většinu prodejů.
R5 Turbo ovšem není jedinou inspirací konceptu. Tou druhou je Clio V6, které se v omezené sérii objevilo ve výrobě v letech 2001 až 2005. A to především po mechanické stránce, neboť oba vozy dostaly šestiválcový motor uložený nad zadní nápravou. Zatímco ovšem Clio z třílitrového objemu nabízelo maximálně 255 koní při hmotnosti 1 475 kilogramů, koncept Twin'Run kombinuje pohonnou jednotku z Nissanu 370Z naladěnou na 320 koní s pohými 950 kily.
Nepřekvapí proto, že zrychlení z klidu na stovku francouzská novinka zvládá za pouhých 4,5 sekundy. Clio V6 za sebou tak nechává o propastných čtrnáct desetin, čemuž očividně napomohla i změna převodovky - namísto šestistupňového manuálu zde totiž máme sekvenci se stejným počtem rychlostí. Přerozdělování síly pak má opětovně na starosti samosvorný diferenciál.
Podvozek s 22milimetrovými stabilizátory vpředu a 25milimetrovými vzadu pomáhala ladit legenda rallye Jean Ragnotti (s R5 Turbo vyhrál tři závody), přičemž rozsáhlé použití karbonu na karoserii i pod ní napomohlo rozložení hmotnosti v poměru 43:57. Mimo to pak nechybí ani 18palcová litá kola s pneumatikami Michelin, zatímco dovnitř se nastěhovala sportovní sedadla Sparco a záplava Alcantary.
O výrobě vozu, jehož centrální 5,5palcový LCD displej může zobrazit nejvyšší rychlost až 250 km/h, se Renault prozatím nezmiňuje. Tedy pokud pomineme zmíněný fakt, že tvary karoserie bude inspirováno příští Twingo. Pokud by ovšem takto měla vypadat jeho verze RS, pak se nejspíše necháme zapsat jako první do pořadníku. Ať to stojí, co to stojí.
























































Nový koncepční Renault Twin'Run odkazuje na modely R5 Turbo a Clio V6. Předznamenávat má přitom příští Twingo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. včera 10:00
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely včera 08:00
- Darryn Binder opouští Evropu 18.12.2025
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
Nejnovější články
To nevymyslíte: Ford, který před dvěma roky zuřivě odmítal zpoždění zákazu spalovacích motorů, teď volá po zrušení zákazu spalovacích motorů
před 10 hodinami
Narychlo ušitý nový Mercedes CLA se spalovacím motorem je z nouze ctnost roku, na semaforech se bude bát Dacií
před 11 hodinami
Šéf Jaguaru zkusil obhájit, co s firmou provádí, zjevně pořád nechápe
včera
Ironie: Automobilka vrátila do nabídky prý přežité motory V8. A teď je chce tolik lidí, že je nestíhá vyrábět
včera
Když to Mercedesu nejde s auty, zkusí to jako developer. Chytá vlastní luxusní město, Mercedes Places, bez legrace
včera
Živá témata na fóru
- Volkswagen obecne 12.19. 23:44 - mattonecz
- Lampárna (stěžovatelna) 12.19. 18:15 - abgx1
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.19. 15:53 - Truck Daškam
- PF 2022 až 2026 12.19. 15:21 - pavproch
- BMW Divize 12.19. 14:32 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.18. 20:26 - tommas
- IT poradna 12.18. 15:55 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 15:11 - řidičBOB
