Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Twin'Z 2013: elektrický předobraz nového R5, nástupce Twinga
8.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Ve Fiatu zřejmě nebudou mít z Renaultu velkou radost. Koncept Twin'Z - ztělesňující předobraz nástupce Twinga - je nápadně podobný jejich pětistovce.
Patrně náhodné odhalení zdánlivě plně funkční studie malé sportovní zadokolky TwinFun (nebo možná TwinRun), která byla spatřena koncem března ve španělském Madridu, byl tak trochu výstřel do tmy. Ani dnes, s odstupem několika týdnů pořádně neznáme její jméno, neví se, pro jaký autosalon či akci typu Goodwood jej koncern Renault/Nissan staví anebo kdy se má představit veřejně. Přesto bylo i z toho mála možné vydedukovat dvě důležité věci.
Zaprvé, vědělo se, že příští Twingo vzejde se spolupráce s koncernem Daimler a jeho značkou Smart a tudíž dostane pohon zadních kol, a jen stěží existovala lepší příležitost, jak ukázat spojitost chystané novinky - protože co jiného by to mohlo být - se slavným Renaultem 5 Turbo. A zadruhé, přes všechny ty bojové barvy, spoilery a světelnou rampu na přídi bylo evidentní, že budoucí Twingo nejenže napodobí koncepci pohonu původního Fiatu 500, ale že i svým designem bude nápadně podobné jeho současné reinkarnaci.
Jestli jde o náznak nejvýkonnějšího provedení Twinga postaveného pod patronátem Alpine, to netušíme, výše zmíněné se však dnes začalo potvrzovat tentokrát oficiálním odhalením dalšího konceptu Renault Twin’Z, který se už zítra představí rovnou pod nosem Fiatu na výstavě designu La Triennale di Milano v Itálii.
Aby Francouzi alespoň trochu zamaskovali tvary produkčního auta, přizvali si ke spolupráci britského designéra jménem Ross Lovegrove, který se postaral o všechny ty organicky působící detaily na přídi, ve světlech, interiéru, na kolech, pneumatikách či karoserii. To podstatnější je, že zde máme elektromobil s délkou 3 627 mm, šířkou 1 705 mm, výškou 1 506 mm a rozvorem 2 495 mm. Vzadu umístěný elektromotor o výkonu 68 koní a točivém momentu 226 newtonmetrů pohání díky energii lithium-iontových akumulátorů zadní kola. Kapacita baterek umístěných v podlaze známá není, Renault však uvádí dojezd 160 kilometrů.
Vzhledem k neobvyklému uspořádání pohonu by možná nemělo překvapovat, že jsou osmnáctipalcová kola zadní nápravy s pneumatikami Michelin o rozměru 205/40 R18 zavěšená na dvojitých lichoběžníkových ramenech (a doplněná tlumiči Ohlins), které vpředu doplňují jednotky MacPherson. Hmotnost vozu je relativně rozumných 980 kg, o to se nicméně postarala karbonová karoserie a trubkový rám místo klasické platformy, takže produkční elektrické Twingo bude nepochybně o něco těžší.
Jen stěží lze předpokládat, že by se ve výrobě mohly objevit také po vzoru Rolls-Royce Phantom zadní, elektricky ovládané sebevražedné dveře, navíc ve spojení s konstrukcí bez prostředních sloupků. Tohle všechno si budeme muset téměř stoprocentně odmyslet, pokud chceme skutečně vidět chystané supermini Renaultu. Podobně na tom budou rovněž lehká a tenká sedadla čalouněná nepromokavou a nehořlavou modrou látkou anebo též minimalistický interiér s konceptem ovládání postaveném na tabletech.


















Čas akcelerace na stovku Renault neuvádí, vůz by ji však dosáhnout měl, maximálka činí 130 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejčtenější články
Čínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
31.3.2025Evropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
31.3.2025Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva